Η Daimler, η μητρική εταιρία της Mercedes έχει ανακοινώσει εδώ και μήνες ένα πρόγραμμα περικοπών και μείωσης κόστους προκειμένου να καταφέρει να αυξήσει τα κέρδη της και ανάμεσα στις τεχνολογίες που εγκαταλείπει και η υδρογονοκίνηση των αυτοκινήτων, επειδή όπως δήλωσε εκπρόσωπός της, η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι εξαιρετικά δαπανηρή και δεν γίνεται απόσβεση του κόστους της, μιας και οι πωλήσεις τέτοιων αυτοκινήτων είναι περιορισμένες.

Πίσω το 2018, η Mercedes είχε βγάλει στην αγορά την GLC F-Cell, με το μοντέλο της γερμανικής εταιρίας να φέρει ένα plug-in hybrid setup, το οποίο συνδυάζει κυψέλες καυσίμου που χρησιμοποιούν το υδρογόνο ως καύσιμο και μπαταρίες για την αποθήκευση ενέργειας. Αυτό σημαίνει ότι η GLC F-Cell μπορεί να κινηθεί είτε με ηλεκτρισμό από τις μπαταρίες είτε με ηλεκτρισμό από το υδρογόνο.

Το σύνολο αποδίδει 211 άλογα 211 άλογα και 350 Nm ροπής και εξοπλίζεται με δύο δεξαμενές υδρογόνου χωρητικότητας 4,4 κιλών. Σε υβριδική μορφή, έχει αυτονομία 478 χλμ., με κάθε δεξαμενή να χρειάζεται 3 λεπτά για να γεμίσει με υδρογόνο, όσο και στα συμβατικά αυτοκίνητα. Με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από τις μπαταρίες, η GLC F-Cell έχει αυτονομία μόλις 51 χλμ., καθώς η μπαταρία ιόντων-λιθίου έχει χωρητικότητα μόλις 13,5 kWh, και η φόρτιση της μέσω wallbox φορτιστή 7,4kW χρειάζεται 1,5 ώρες για να φορτίσει από το 10% έως το 100%.

Σύμφωνα με την Mercedes, το κόστος ανάπτυξης ενός αυτοκινήτου υδρογόνου είναι περίπου δύο φορές μεγαλύτερο σε σύγκριση με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με τις τιμές πώλησής τους να μην αντικατοπτρίζουν το κόστος κατασκευής τους, κάτι που σε συνδυασμό με τις μικρές πωλήσεις τους, να τα καθιστούν μη οικονομικά βιώσιμα.

Έτσι η Mercedes “θα σκοτώσει” και το GLC F-Cell, η παραγωγή του οποίο θα ολοκληρωθεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες, με την εταιρία να έχει κατασκευάσει μόλις μερικές εκατοντάδες μονάδες του, αυτά τα δύο χρόνια που βρίσκεται στη παραγωγή.