Ένας από τους κλάδους που πλήττεται στον μέγιστο βαθμό κατά την διάρκεια της κρίσης, ως αποτέλεσμα της νόσου Covid-19, είναι αυτός της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων παγκοσμίως σημείωσαν πτώση 39% κατά τον μήνα Μάρτιο, σε σχέση με τον ίδιο μήνα το 2019, και τα νούμερα του Απριλίου προβλέπεται να είναι σημαντικά χειρότερα.

Η Ευρώπη χτυπήθηκε πιο σκληρά από όλες τις άλλες αγορές του κόσμου, σημειώνοντας τον χαμηλότερο αριθμό πωλήσεων για τον μήνα Μάρτιο εδώ και 38 χρόνια, καθώς είδε πτώση της τάξης του 55,1%. Τον Μάρτιο του 2020, οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη έφτασαν τις 567.308 μονάδες, έναντι των 1.264.569 τον Μάρτιο του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Σε πρόσφατη συνέντευξη του, ο CEO της Kia Ευρώπης, Emilio Herrera, δήλωσε ότι οι πωλήσεις στην ΕΕ θα μειωθούν κατά 75 έως 80% τον Απρίλιο, με την μείωση των πωλήσεων να είναι πιθανό να είναι λιγότερο σοβαρή, περίπου 50% τον Μάιο, καθώς οι αντιπροσωπείες στις μεγάλες αγορές θα αρχίσουν να λειτουργούν και πάλι.

1

Μέχρι τον Ιούνιο, 0 Herrera αναμένει ότι η πτώση σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2019 θα είναι στο 25%, αν και αυτός ο αριθμός θα μπορούσε να είναι μικρότερος εάν οι κυβερνήσεις προσφέρουν κίνητρα για να ενθαρρύνουν τους αγοραστές να αντικαταστήσουν το παλιό τους αυτοκίνητο με ένα νέο, τονίζοντας χαρακτηριστικά:

Πρέπει να θέσουμε σε εφαρμογή σχέδια απόσυρσης, όπως το 2009. Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι πολύ πιο ακριβά από τα αυτά με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αν θέλουμε να τονώσουμε τη ζήτηση τώρα, πρέπει να βοηθήσουμε τους ανθρώπους με χαμηλό εισόδημα, που είναι οι πρώτοι που θα χάσουν τη δουλειά τους.

Σύμφωνα με τον Herrera, αυτά τα κίνητρα θα μπορούσαν να παρακινήσουν τους πελάτες να αγοράσουν όλων των ειδών τα αυτοκίνητα, και όχι μόνο ηλεκτρικά και υβριδικά. Προκειμένου να προσελκύσει νέους πελάτες, η Kia σχεδιάζει να προσφέρει ασφάλιση στην Ευρώπη που να προστατεύει τους αγοραστές από το να συνεχίσουν να πληρώνουν μηνιαίως τις δόσεις ενός νέου αυτοκινήτου, εάν αυτοί χάσουν τη δουλειά τους. Αυτό το πρόγραμμα κοστίζει 15 έως 20 ευρώ το μήνα και θα επέτρεπε στους αγοραστές να καθυστερήσουν τις μηνιαίες πληρωμές έως ότου βρουν και πάλι δουλειά.