Σύμφωνα με την LMC Automotive, το κλείσιμο των εργοστασίων εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, έχει επηρεάσει κάθε αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά ορισμένες υποφέρουν περισσότερο από άλλες. Εταιρίες με μεγάλο όγκο παραγωγής στην Κίνα, όπου το lockdown ήταν σχετικά μικρό σε διάρκεια και επικεντρώθηκε στην περιφέρεια Hubei, θα έχουν καλύτερες πωλήσεις σε σχέση με αυτές που έχουν επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στην Ευρώπη, την Ινδία και τη Βόρεια Αμερική.

Συνολικά, για το 2020 προβλέπεται ότι η παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων θα μειωθεί κατά 20%, σε περίπου 71 εκατομμύρια οχήματα, κάτι που επηρεάζει σε σημαντικό βαθμό και την ποσοστιαία χρησιμοποίηση των εργοστασίων. Η LMC Automotive αναφέρει ότι παγκοσμίως η χρησιμοποίηση των εργοστασίων θα μειωθεί κατά 14 ποσοστιαίες μονάδες το 2020, και εκεί που το 2019 αυτά παρήγαγαν στο σχεδόν 60% της μέγιστης δυνατότητας τους, αυτή θα πέσει περίπου στο 46%. Πέρυσι κατασκευάστηκαν κάτι περισσότερο από 90 εκατ. νέα αυτοκίνητα.

1

Ο μεγαλύτερος χαμένος είναι η Suzuki, η οποία αναμένεται να χάσει το 33% της ετήσιας παραγωγής της, καθώς τα εργοστάσια της θυγατρικής Maruti Suzuki, η οποία είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ινδία, παραμένουν κλειστά και οι πωλήσεις αυτοκινήτων ήταν μηδενικές τον Απρίλιο. Η Maruti Suzuki πούλησε 1,56 εκατομμύρια οχήματα κατά το οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Μαρτίου στην Ινδία, σημειώνοντας μείωση 16% σε σχέση με το 2018.

Η FCA εκτιμάται ότι θα χάσει το 29% της ετήσιας παραγωγής της, λόγω της μεγάλης παρουσίας της στην Ιταλία, όπου τα εργοστάσια έκλεισαν πριν από την υπόλοιπη Ευρώπη και την Βόρεια Αμερική, και πιο συγκεκριμένα από την τρίτη εβδομάδα του Μαρτίου.

2Διάβασε επίσης

Σχεδόν 2,2 εκατ. οχήματα δεν κατασκευάστηκαν στην Ευρώπη λόγω της πανδημίας

Η Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi αναμένεται να χάσει το 25% της ετήσιας παραγωγής της, αν και τα οικονομικά προβλήματα είχαν ήδη οδηγήσει σε σημαντικά χαμηλότερες προσδοκίες παραγωγής για τον όμιλο, το τρέχον έτος.

Ο Όμιλος PSA, ο οποίος εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη νότια Ευρώπη, όπου το κλείσιμο των εργοστασίων έγινε σχετικά νωρίς -και έχει αμελητέα παρουσία στην Κίνα- ενδέχεται να σημειώσει μείωση 24% στην ποσοστιαία χρησιμοποίηση των εργοστασίων της.

Οι άλλες δύο αυτοκινητοβιομηχανίες που πιθανόν να εμφανίσουν χειρότερα νούμερα παραγωγής, από τον μέσο όρο της βιομηχανίας είναι η Ford, στο 23%, και η Honda, στο 22%. Τα εργοστάσια της Ford είναι συγκεντρωμένα στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη, ενώ και η Honda έχει μεγάλο κατασκευαστικό αποτύπωμα στη Βόρεια Αμερική.

3

Από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που αναμένεται να εμφανίσουν καλύτερα νούμερα παραγωγής είναι η κινέζικη SAIC, η οποία θα μπορούσε να χάσει μόλις το 15% της παραγωγής φέτος, ενώ και η GM εκτιμάται ότι θα χάσει το 15%.

Η Hyundai, στο 16%, αναμένεται επbίσης να χάσει λιγότερο από τον μέσο όρο της βιομηχανίας, επειδή η Νότια Κορέα δεν επηρεάστηκε σημαντικά από το νέο κορωνοϊό. Τέλος, η μεγάλη παρουσία στην Κίνα αναμένεται να βοηθήσει στην ελαχιστοποίηση των απωλειών της BMW (κάτω από 18%), του Volkswagen Group (κάτω από 18%) και της Daimler (κάτω από 19%), ενώ η χρησιμοποίηση των εργοστασίων της Toyota αναμένεται να μειωθεί κατά 20%. Η Toyota μάλιστα θα δει την παραγωγή της στη Βόρεια Αμερική να μειώνεται κατά 29% έως τον Οκτώβριο, λόγω της κρίσης. Συγκεκριμένα, η Toyota θα κατασκευάσει περίπου 800.000 οχήματα στα εργοστάσια της στις Ηνωμένες Πολιτείες, στον Καναδά και στο Μεξικό από τον Απρίλιο έως τα τέλη Οκτωβρίου, -29% σε σχέση με τους αντίστοιχους 7 μήνες του 2019 και 32% λιγότερα σε σχέση με την πρόβλεψη που έκανε η Toyota στις αρχές του έτους.