Στις 28 του μηνός η Nissan θα παρουσιάσει το τριετές σχέδιο αναδιάρθρωσης της και το Reuters, επικαλούμενο πηγές, αναφέρει πως η ιαπωνική εταιρία είναι πιθανό να καταργήσει τα 370Z και GT-R από την ευρωπαϊκή αγορά, ενώ πιθανή είναι και η κατάργηση του Navara.

Την προηγούμενη εβδομάδα έγινε γνωστό πως η Nissan θα προχωρήσει σε περικοπές 300 δισ. γιεν (2,5 δισ. ευρώ) ετησίως, καταργώντας την Datsun, καθώς η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία πλήττεται από την πτώση των πωλήσεων, η οποία επιβαρύνει την ήδη χαμηλή κερδοφορία της.

Η Nissan θα εστιάσει στις αγορές της Κίνας και των ΗΠΑ και στην Ευρώπη θα ρίξει το βάρος της στα crossovers και SUV μοντέλα της (Juke, Qashqai, X-Trail και το ηλεκτρικό που θα βασίζεται στο Ariya concept. Κάτω από τη νέα σχέση με τη Renault, η Nissan θα προσφέρει στην Ευρώπη crossover και SUV μοντέλα, τα οποία θα είναι διαθέσιμα με βενζινοκινητήρες, υβριδικούς κινητήρες, ενώ θα υπάρχουν και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Επίσης η Nissan θα προσφέρει και επαγγελματικά μοντέλα που θα βασίζονται στα μοντέλα της Renault, με την γαλλική εταιρία να τα κατασκευάζει στα εργοστάσιά της.

Η Nissan θα συνεργαστεί στενά με την Renault, με την ιαπωνική εταιρία να σκέφτεται να κλείσει το εργοστάσιό της στη Βαρκελώνη στην Ισπανία, ενώ η Renault θα μεταφέρει την παραγωγή των Kadjar και Captur στο εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland της Αγγλίας. Σήμερα, στο εργοστάσιο της Nissan στη Βαρκελώνη απασχολούνται περίπου 3.000 άνθρωποι που κατασκευάζουν τα Nissan Navara, Renault Alaskan και Mercedes X-Class. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το εργοστάσιο στο Sunderland θα χάσει μια από τις τρεις βάρδιες και έτσι θα διαθέτει πλέον 2 βάρδιες λειτουργίας, ενώ το μέλλον του θα εξαρτηθεί και από τις εξελίξεις που θα φέρουν οι συζητήσεις μεταξύ της Μεγάλης Βρετανίας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την μετά-Brexit εποχή.

Η Ευρώπη αντιπροσωπεύει μόνο περίπου το 1/10 των παγκόσμιων πωλήσεων της Nissan και έχει “μικρές προοπτικές ανάπτυξης και κερδοφορίας”, αλλά η Nissan επιθυμεί να διατηρήσει, αν και μειωμένη, την παρουσία της στη Γηραιά Ήπειρο.

Πρέπει να είμαστε στην Ευρώπη για να συμβαδίζουμε με τους κανονισμούς και να διατηρούμε την τεχνολογία μας ανταγωνιστική, παρόλο που δεν μπορούμε να κάνουμε εκθετική ανάπτυξη,

ανέφερε μια από τις πηγές του Reuters.

Η συνεργασία ανάμεσα στη Renault και στη Nissan θα επιτρέψει στις δύο εταιρίες να μοιραστούν τεχνολογίες και παραγωγική ικανότητα, μειώνοντας το κόστος, με τα μοντέλα των δύο εταιριών να έχουν τον δικό τους σχεδιασμό.