Ο επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της BMW, Domagoj Dukec, υπερασπίστηκε την αμφισβητούμενη νέα σχεδιαστική κατεύθυνση που έχει υιοθετήσει η εταιρία και πιστεύει ακράδαντα ότι η γερμανική εταιρία έχει πάρει τη σωστή απόφαση να προχωρήσει με αυτό το σχέδιο, παρά το γεγονός ότι έχει λάβει πολλά αρνητικά σχόλια από τότε που παρουσίασε το Concept 4.

1

Χθες, η BMW παρουσίασε τη νέα Σειρά 4, και ο Dukec δήλωσε σε συνέντευξη του:

Πρέπει να είναι στον πυρήνα της BMW να έχει ένα προϊόν που να κάνει ισχυρή την παρουσία του. Το νέο μοντέλο είναι αναμφίβολα BMW, αναμφισβήτητα 4-Series. Δεν είναι μόνο η λογική, αλλά έχει έναν πολύ δυνατό χαρακτήρα που είναι μοναδικός για τη μάρκα μας. Η γρίλια με τα διπλά “νεφρά” είναι το πιο σημαντικό σχεδιαστικό στοιχείο που έχουμε.

Είναι η μεγαλύτερη ειδοποιός διαφορά μας με οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο εκεί έξω. Χρησιμοποιήσαμε τα “νεφρά” με διάφορους τρόπους για να δώσουμε στα αυτοκίνητά μας μια συγκεκριμένη παρουσία: η Σειρά 3 έχει πολύ οριζόντια, επειδή είναι ένα πιο λογικό, σοβαρό αυτοκίνητο. Ένα κουπέ, όπως η Σειρά 4 θα πρέπει να εκφράζει την εξωτική πλευρά της BMW.

2

O Dukec αναγνώρισε πως οι άνθρωποι έχουν ισχυρές απόψεις για το στυλ των μοντέλων της BMW, αλλά είπε:

Δεν μπορείς να ακούς τις αντιδράσεις από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Δεν θα σε βοηθήσει. Ο σχεδιασμός είναι κάτι τόσο συναισθηματικό και όλοι έχουν γνώμη και λένε ότι θέλουν. Δεν υπάρχει σωστό ή λάθος. Όταν κάνεις κάτι τέτοιο, το 50% των ανθρώπων μπορεί να το λατρεύουν και το 50% να το μισούν, και αυτό δεν θα αλλάξει. Ό,τι κι αν κάνεις, θα υπάρχουν άνθρωποι που θα τους αρέσει και άνθρωποι που δεν θα τους αρέσει, αλλά αυτό δεν είναι το κριτήριο.

3

Ποια είναι, όμως, τα κριτήρια σχεδιασμού; Σύμφωνα με τον αρχισχεδιαστή της BMW, είναι η δημιουργία κάτι μοναδικού, τολμηρού, που να κάνει αισθητή την παρουσία του, λέγοντας:

Παρόλο που διχάζει στην αρχή, ο σχεδιασμός βρίσκεται στην καρδιά της BMW και διαμορφώνει την μάρκα για εμάς.

Σε παλιότερη συνέντευξη του, ο Dukec είχε δηλώσει ότι η γερμανική εταιρία θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί τη χαρακτηριστική γρίλια της, είτε μεγάλη είτε μικρή είναι αυτή και στα ηλεκτρικά της μοντέλα.

4

Σύμφωνα με τον Dukec, η BMW θα έχει τρεις ξεχωριστές κατηγορίες οχημάτων, τα βασικά της μοντέλα, τα i ηλεκτρικά της μοντέλα και τα M μοντέλα επιδόσεων. Και τα τρία θα έχουν κοινή σχεδιαστική ταυτότητα με τη χαρακτηριστικά γρίλια ως σήμα κατατεθέν, στη προσπάθεια της BMW να ενισχύσει το εμπορικό της σήμα, μιας και η γρίλια δεν χρησιμεύει μόνο για την ψύξη του κινητήρα, αλλά αποτελεί πλέον ένα αναπόσπαστο κομμάτι της σχεδίασης κάθε μοντέλου της γερμανικής εταιρίας.