Η Υπηρεσία Εθνικής Ασφάλειας Κυκλοφορίας των ΗΠΑ (NHTSA) ξεκίνησε μια έρευνα σε 63.000 Tesla Model S παραγωγής μεταξύ 2012-2015, μετά από 11 αναφορές για βλάβες στη μονάδα ελέγχου πολυμέσων που οφείλεται σε φθορά της μνήμης. Η Tesla χρησιμοποιεί την ίδια μονάδα σε 159.000 Model S παραγωγής 2012-2018 και Model X παραγωγής 2016-2018.
Η αστοχία της μονάδας ελέγχου έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια των ακουστικών και των οπτικών χαρακτηριστικών της οθόνης αφής, όπως το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, το σύστημα πλοήγησης, το web browsing αλλά και η εικόνα που καταγράφει η κάμερα οπισθοπορείας.
Ορισμένες καταγγελίες ανέφεραν πως το πρόβλημα μπορεί να οδηγήσει και στην απώλεια της ικανότητας φόρτισης του αυτοκινήτου, ενώ θα μπορούσαν να επηρεαστούν και άλλες λειτουργίες, με έναν ιδιοκτήτη να παραπονιέται πως δεν μπορούσε να ενεργοποιήσει την σχετική ρύθμιση στο κλιματισμό προκειμένου να ξεθολώσει τα παράθυρα, ενός ένας άλλος είπε πως δεν μπορούσε να απενεργοποιήσει τις οθόνες ασφαλείας που σχετίζονται με το Autopilot.
Οι καταγγέλλοντες υποστηρίζουν πως η Tesla απαιτεί από τους ιδιοκτήτες να πληρώσουν για να αντικαταστήσουν τη μονάδα μόλις λήξει η εγγύηση. Η NHTSA συμπληρώνει πως η αστοχία δεν επηρεάζει τα συστήματα ελέγχου του αυτοκινήτου.
Η μονάδα ελέγχου χρησιμοποιεί έναν επεξεργαστή Nvidia Corp Tegra 3 με ενσωματωμένη flash μνήμη 8GB eMMC NAND, με την Tesla να λέει πως οι συσκευές flash έχουν πεπερασμένη διάρκεια ζωής με βάση τον αριθμό των κύκλων προγράμματος ή διαγραφής. Οι αποτυχίες που προκύπτουν από τη φθορά της μνήμης “είναι πιθανό να συμβούν μετά από περιόδους προοδευτικά υποβαθμισμένης απόδοσης (π.χ., μεγαλύτεροι χρόνοι ενεργοποίησης, συχνότερες επαναφορές στην οθόνη αφής και απώλεια πλοήγησης)”, αναφέρει η NHTSA.