H Audi παρουσίασε το E-Tron το φθινόπωρο του 2018, με την κυκλοφορία του να ξεκινά πριν περίπου 1,5 χρόνο. Έκτοτε, η γερμανική εταιρία μας έδειξε την βασική έκδοση του ηλεκτρικού SUV της, καθώς και την Sportback.

Σήμερα, η γερμανική εταιρία παρουσίασε την S έκδοση των E-Tron και E-Tron Sportback, οι παραγγελίες των οποίων θα ανοίξουν μέσα στο τρέχον καλοκαίρι. Τα E-Tron S και E-Tron S Sportback γίνονται τα πρώτα μοντέλα μαζικής παραγωγής που φέρουν τρεις ηλεκτροκινητήρες, καθώς υπάρχει ένας στον εμπρός άξονα και δύο στον πίσω.

Η συνολική απόδοση τους ανέρχεται σε 435 άλογα (320 kW) και 808 Nm ροπής, όταν οι δύο ηλεκτροκινητήρες στο E-Tron 55 (ένας σε κάθε άξονα) αποδίδουν 360 ίππους (265 kW) και 560 Nm ροπής.

Η απόδοση τους, όμως, αυξάνεται στα 503 άλογα (370 kW) και 973 Nm, όταν ενεργοποιηθεί το Boost Mode, το οποίο είναι διαθέσιμο για 8 δευτ., ενώ αντίστοιχα στο E-Tron 55 στο Boost Mode το αυτοκίνητο αποδίδει 407 άλογα και 664 Nm, για το ίδιο χρονικό διάστημα.

Για το 0-100 χλμ/ώρα τα E-Tron S και E-Tron S Sportback χρειάζονται 4,5 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 210 χλμ/ώρα, όταν τα αντίστοιχα νούμερα για το E-tron 55 είναι 5,7 δευτ. και 200 χλμ/ώρα, και για το E-tron 50 είναι 7 δευτερόλεπτα και 190 χλμ/ώρα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά.

Το E-Tron S βασίζεται στην ίδια MEB Evo πλατφόρμα και με τη χρήση δύο ηλεκτροκινητήρων στον πίσω άξονα, η Audi μπορεί να τους χρησιμοποιήσει για την βέλτιστη χρήση του torque vectoring. Επιπλέον, κατά την διάρκεια της κανονικής χρήσης και οδήγησης, την κίνηση δίνουν μόνο οι δύο πίσω κινητήρες, καθώς ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιείται όταν ο οδηγός ζητήσει την πρόσθετη δύναμη ή αν οι πίσω τροχοί χάσουν την πρόσφυση τους.

Η Audi ανακοινώνει ότι τα E-Tron S και E-Tron S Sportback διαθέτουν την ίδια μπαταρία με το στάνταρ μοντέλο, δηλαδή η χωρητικότητα της είναι στα 95 kWh, εκ των οποίων τα 86,5 kWh είναι εκμεταλλεύσιμα για την κίνηση του αυτοκινήτου. Αυτό σημαίνει ότι η αυτονομία τους έχει πέσει στα 360 χλμ. για το E-Tron S και στα 365 χλμ. για το E-Tron S Sportback, σύμφωνα με προκαταρκτικά δεδομένα που βασίζονται στον κύκλο δοκιμών WLTP.

Εμφανισιακά, η S έκδοση των μοντέλων δεν διαφέρει σημαντικά από τις απλές, με τις μόνες διαφορές να εντοπίζονται στη νέα μάσκα και στα φαρδύτερα φτερά, που αυξάνουν το συνολικό πλάτος κατά 50 χλστ., έτσι ώστε να χωρέσουν οι νέες ζάντες 21 ή 22 ιντσών. Από πλευράς στησίματος, η γερμανική εταιρία έχει τοποθετήσει ρυθμιζόμενη αερανάρτηση, και ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης η απόσταση της χαμηλότερης ρύθμισης μέχρι την ψηλότερη είναι 76 χλστ.

Για την πέδηση υπάρχουν μαύρες εξαπίστονες δαγκάνες στον εμπρός άξονα που φέρουν το λογότυπο S, ενώ κατόπιν παραγγελίας αυτές μπορούν να βαφτούν σε πορτοκαλί χρώμα και να αναγράφουν το λογότυπο E-Tron.