O Mike Manley, CEO της FCA αλλά και πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), απέστειλε επιστολή στον Ευρωπαίο Επίτροπο Thierry Breton, προκειμένου να υπάρξει εξάμηνη αναβολή εφαρμογής των κανονισμών για τα νέα πρότυπα εκπομπών Euro 6, έτσι ώστε να καταφέρουν να πουλήσουν τα περίπου 600.000 στοκ αυτοκίνητα που έχουν ήδη κατασκευαστεί και παρέμειναν απούλητα λόγω της πανδημίας, αυτοκίνητα που δεν καλύπτουν τα νέα πρότυπα εκπομπών Euro 6d ISC-FCM, ενώ σχεδόν 40.000 οχήματα δεν θα πληρούν το Euro 6d TEMP.

Μεταξύ άλλων ο Manley έγραψε:

Σας γράφω σχετικά με τον αντίκτυπο του Covid‐19 στο οικοσύστημα του κλάδου αυτοκίνησης και την πιθανή εξαμηνιαία αναβολή των ημερομηνιών εφαρμογής των βασικών προτύπων της ΕΕ, ειδικά των Euro 6d TEMP για βαρέα φορτηγά και ασθενοφόρα (από 1 Σεπτεμβρίου 2020), Euro 6d ISC ‐ FCM για επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά βαν (από 1 Ιανουαρίου 2021), Euro VI Step E για φορτηγά και του γενικού κανονισμού ασφαλείας (ομάδες Α και Β).

Συνολικά, εκτιμούμε ότι 600.000 παραχθέντων οχημάτων δεν θα πληρούν το πρότυπο Euro 6d ISC ‐ FCM, ενώ σχεδόν 40.000 οχήματα δεν θα πληρούν το Euro 6d TEMP. Καθώς οι πωλήσεις έπρεπε να σταματήσουν για να καταπολεμηθεί ο κορωνοϊός, δεν είναι σαφές πότε θα πωληθούν αυτά τα οχήματα.

Εκτός από τα οχήματα που έχουν ήδη κατασκευαστεί, οι κατασκευαστές ξαναρχίζουν σταδιακά την παραγωγή για να διατηρήσουν τις ευρωπαϊκές θέσεις εργασίας. Η ζοφερή πραγματικότητα είναι πως πολλοί κατασκευαστές δεν μπόρεσαν να πιστοποιήσουν τα οχήματά τους ως προς την εναρμόνιση με τα νέα πρότυπα εκπομπών λόγω διακοπής της διαδικασίας έγκρισης τύπου εκ μέρους των κρατών μελών. Υπολογίζουμε πως εκκρεμούν περίπου 2.100 εγκρίσεις τύπου συστημάτων εκπομπών για οχήματα που πληρούν ήδη το Euro 6d ISC ‐ FCM. Η απόκτησή τους, μαζί με την επακόλουθη έγκριση τύπου ολόκληρου του οχήματος, θα χρειαστεί τουλάχιστον 6 μήνες κατά την άποψή μας.

Εάν δεν αναβληθούν οι ημερομηνίες εφαρμογής των προτύπων, οι κατασκευαστές θα έχουν να επιλέξουν μεταξύ της συσσώρευσης των οχημάτων που έχουν παραχθεί πρόσφατα, έως ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία έγκρισης τύπου και της διακοπής (ή, για την ακρίβεια, της μη επανεκκίνησης) παραγωγής των εν λόγω οχημάτων. Είναι σαφές πως η δεύτερη επιλογή θα έχει αρνητικές συνέπειες για τους εργαζόμενους, τόσο των κατασκευαστών οχημάτων όσο και των προμηθευτών.

Συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι η αναβολή δικαιολογείται αντικειμενικά λόγω της αναστάτωσης που προκλήθηκε από τον νέο κορωνοϊό. Και άλλες κυβερνήσεις φαίνεται να το ασπάζονται αυτό. Όπως πιθανώς γνωρίζετε, η κινεζική κυβέρνηση ανέβαλε πρόσφατα την έναρξη ισχύος των νέων ορίων αιωρούμενων σωματιδίων ελαφρών οχημάτων της νομοθεσίας εκπομπών China 6 για 6 μήνες για τους ίδιους ακριβώς λόγους, ενώ η ιαπωνική κυβέρνηση αποφάσισε να αναβάλει την ημερομηνία μετάβασης από τις δοκιμές εκπομπών και CO2 για υπάρχοντα μοντέλα βάσει κύκλου JC ‐ 08, σε WLTP για τρεις μήνες.

Ενώ αποδεχόμαστε ότι οι εκπομπές ρύπων είναι ένα ευαίσθητο πολιτικό ζήτημα, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι η προτεινόμενη αναβολή δεν θα έχει καμία απολύτως επίπτωση στο επίπεδο εκπομπών των σχετικών οχημάτων ή στην ποιότητα του αέρα. Σε πολλές περιπτώσεις σημαίνει απλώς ότι τα οχήματα δεν θα διαθέτουν μετρητή κατανάλωσης καυσίμου.