Η μυρωδιά ενός νέου αυτοκινήτου είναι χαρακτηριστική. Πρόκειται για ένα μείγμα μυρωδιάς από πλαστικό, κόλλα, δέρματος και υφάσματος που αρέσει σε πολύ κόσμο, αλλά όχι στους Κινέζους και ίσως οι Κινέζοι να έχουν δίκιο, μιας και διάφορες έρευνες δείχνουν πως οι μυρωδιές που εκλύουν οι περισσότερες από 200 χημικές ουσίες και βαρέα μέταλλα, που χρησιμοποιήθηκαν για την παραγωγή του εσωτερικού του αυτοκινήτου δεν κάνουν καλό στην υγεία του ανθρώπου, μιας και μερικές από αυτές μπορεί να είναι εξαιρετικά τοξικές.

Κάποιοι λένε πως η μυρωδιά ενός καινούργιου αυτοκινήτου σχετίζεται με τον φετιχισμό των προϊόντων και το τι αυτά αντανακλούν στην ζωή μας. Κάποιοι άλλοι λένε πως τα χημικά που μυρίζουν έχουν εθιστική οσμή, όπως συμβαίνει για παράδειγμα και με την βενζίνη, δηλαδή είναι καθαρά βιολογικά τα κίνητρα, έτσι και κυκλοφόρησαν (κυρίως στις ΗΠΑ) αρωματικά αυτοκινήτου με άρωμα “καινουργίλας”.

Οι Κινέζοι απεχθάνονται τόσο πολύ την συγκεκριμένη μυρωδιά που είναι σημαντικός λόγος να απορρίψουν την αγορά ενός αυτοκινήτου. Μάλιστα τους απασχολεί περισσότερο από τις βλάβες, από τον θόρυβο κύλισης και την κατανάλωση καυσίμου.

Έτσι οι ρυθμιστικές αρχές της Κίνας εξετάζουν το ενδεχόμενο να θεσπίσουν κανονισμούς για την ποιότητα του αέρα στο εσωτερικό ενός νέου αυτοκινήτου, προκειμένου να προστατευθεί η υγεία των οδηγών και επιβατών.

1Διάβασε επίσης

Και όμως υπάρχει πλέον άρωμα που μυρίζει όπως το καινούργιο αυτοκίνητο

Η κίνηση αυτή θα μπορούσε να αυξήσει το κόστος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που εισάγουν αυτοκίνητα στη Κίνα από χώρες που δεν έχουν τέτοιους κανονισμούς. Παράλληλα, αν τελικά υπάρξουν αυτοί οι κανονισμοί για την ποιότητα του αέρα στο εσωτερικό των νέων αυτοκινήτων στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, είναι πολύ πιθανό να προκαλέσουν πονοκέφαλο και στους προμηθευτές ανταλλακτικών αυτοκινήτων καθώς θα πρέπει να τροποποιήσουν τα προϊόντα τους για να ικανοποιήσουν τις νέες απαιτήσεις.

Οι ρυθμιστικές αρχές της Κίνας, αφού θα κρατούν κλειστές τις πόρτες ενός αυτοκινήτου για ώρες, θα ελέγχουν το επίπεδο των μολυσματικών ουσιών, συμπεριλαμβανομένης της φορμαλδεΰδης και του βενζολίου. Επίσης θα ελέγχουν και τα επίπεδα της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας, τόσο στα ηλεκτρικά μοντέλα, όσο και σε εκείνα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αφού τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν όλο και περισσότερες ηλεκτρονικές συσκευές.

Η Κίνα επιτρέπει επί του παρόντος στις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες να πωλούν τα αυτοκίνητα τους χωρίς να απαιτείται τοπική πιστοποίηση για τα πρότυπα ποιότητας αέρα εντός του αυτοκινήτου. Το 2011, η αρμόδια αρχή της Κίνας δημοσίευσε μια οδηγία για την ποιότητα του αέρα στο εσωτερικό ενός νέου επιβατικού οχήματος, αλλά δήλωσε ότι τα πρότυπα ήταν απλά συνιστώμενα και όχι υποχρεωτικά.

Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, η Κίνα προσπαθεί να επιβάλει τα δικά της πρότυπα πιστοποίησης οχημάτων.