H Mini εξάγει τα αυτοκίνητα της σε περισσότερες από 110 χώρες παγκοσμίως, με τις πιο δημοφιλείς αγορές να είναι οι Η.Π.Α., η Γερμανία, η Κίνα, η Γαλλία και η Ιταλία. Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι η μεγαλύτερη αγορά της βρετανικής εταιρίας, μετά την Κίνα, με 64.884 αυτοκίνητα να βρίσκουν σπίτι στο “Νησί” το 2019.

Πριν ακριβώς δέκα μήνες, η βρετανική εταιρία παρουσίασε την πιο σκληροπυρηνική έκδοση της τρίτης γενιάς του θρυλικού της μοντέλου, το νέο John Cooper Works GP. Αυτό είναι το ισχυρότερο και γρηγορότερο μοντέλο που φόρεσε ποτέ το σήμα της βρετανικής εταιρίας, με την εταιρία να κάνει γνωστό ότι βγήκαν στην παραγωγή μόλις 3.000 αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με ενημέρωση μας από την Mini Ελλάδος, στη χώρα μας πουλήθηκαν τα 10 από αυτά τα 3.000 αυτοκίνητα που βγήκαν από το εργοστάσιο της εταιρίας στην Οξφόρδη της Αγγλίας, νούμερο αρκετά μεγάλο, αν υπολογίσει κανείς την περιορισμένη αγορά της Ελλάδας. Και θα ήταν ακόμα μεγαλύτερο, καθώς υπήρξε ενδιαφέρον από τουλάχιστον 25 πελάτες της εταιρίας, αλλά δεν μπόρεσαν να εξυπηρετηθούν.

Επιπλέον, από τα δέκα Mini JCW GP που θα κυκλοφορήσουν στη χώρα μας, τα επτά εξ’αυτών πουλήθηκαν μέσω της Mini Σπανός στην Αθήνα, απ’όπου και οι συγκεκριμένες φωτογραφίες, με την βασική του τιμή να ορίζεται στα 53.790 ευρώ.

Να σου θυμίσω ότι κάτω από το καπό το αρκετά άγριο εμφανισιακά Mini John Cooper Works GP φορά έναν 2,0-λιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα, απόδοσης 306 ίππων στις 5.000 σ.α.λ. με 450 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. έως 4500 σ.α.λ. Η κίνηση στέλνεται στον μπροστά άξονα μέσω ενός 8-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, που φέρει ενσωματωμένο μπλοκέ διαφορικό, με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 5,2 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 265 χλμ/ώρα.

Διαθέτει μεγάλα αεροδυναμικά βοηθήματα, μεγάλη πίσω αεροτομή και πίσω διαχύτη αγωνιστικών προδιαγραφών. Το bodykit είναι κατασκευασμένο από CFPP, με το χρωματισμό του να εστιάζει στην ανάδειξη της τεχνολογίας, που τονίζεται με τις χρωματικές πινελιές σε high-gloss Chili Red και matt Rosso metallic.

Πατά σε σφυρήλατες ζάντες 18 ιντσών, που ζυγίζουν λιγότερο από εννέα κιλά η μια, και “ντύνονται” με ελαστικά 225/35. Η ειδική έδραση του κινητήρα, του κιβωτίου και της ανάρτησης μαζί με μία εξαιρετικά άκαμπτη δομή αμαξώματος διασφαλίζουν άμεση και ακριβή απόκριση στους ελιγμούς διεύθυνσης και στις πιέσεις του πεντάλ γκαζιού. Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν συναντάμε και μία βάση κινητήρα ειδικά σχεδιασμένη για το John Cooper Works GP. Η σφιχτή σύνδεση κινητήρα και κιβωτίου στο αμάξωμα βελτιστοποιεί την απόκριση.

Στο κάτω τμήμα του αμαξώματος, η γέφυρα του τούνελ έχει αντικατασταθεί από μια στιβαρή βάση για τον επίσης τροποποιημένο πίσω άξονα. Το μεγάλων διαστάσεων ορθογώνιο υποπλαίσιο παρέχει ιδανικές προϋποθέσεις για ένα σετάρισμα πίσω ανάρτησης με έμφαση στα υψηλότερα επίπεδα πλευρικής επιτάχυνσης. Μπροστά, η έδραση της ανάρτησης βελτιστοποιείται μέσω μιας μπάρας θόλων.

Η ανάρτηση είναι σκληρότερη, η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί κατά 10 χλστ. (συγκριτικά με το John Cooper Works), με το σύστημα πέδησης να διαθέτει τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός, με δίσκους 360×30 χλστ., και μονοπίστονες πίσω με μικρότερους δίσκους. Αυτές, έχουν φινίρισμα Chili Red και φέρουν λογότυπο John Cooper Works.

Περνώντας στο εσωτερικό, έχουν αφαιρεθεί τα πίσω καθίσματα, και κοιτώντας πίσω θα δεις μια μπάρα θόλων, βαμμένη σε κόκκινο χρώμα. Φορά bucket καθίσματα, έχοντας το λογότυπο GP στα προσκέφαλα, με τις ζώνες ασφαλείας να είναι σε κόκκινο χρώμα.