Test Drive: Πρώτη δοκιμή του νέου υβριδικού Toyota Yaris στην Ελλάδα

Σχετικά άρθρα

H προηγούμενη -τρίτη- γενιά του Yaris παρουσιάστηκε πρώτα στην Ιαπωνία τον Δεκέμβριο του 2010, για να δούμε την ευρωπαϊκή του έκδοση έξι μήνες αργότερα. Αυτή ξεκίνησε την εμπορική του πορεία στην ελληνική αγορά τον Αύγουστο του 2011, και από το 2013 -δηλαδή την δεύτερη χρονιά πλήρους κυκλοφορίας του- αποτελεί με μεγάλη διαφορά το best-selling μοντέλο της χώρας μας. Τα νούμερα του είναι εντυπωσιακά, καθώς από το 2012 έως και το 2019 η Toyota έχει πουλήσει στη χώρα μας 40.743 αυτοκίνητα του supermini της, πολύ περισσότερα τόσο από τους κύριους ανταγωνιστές του, όσο και από εταιρίες ολόκληρες.

Η ιαπωνική εταιρία “ξεχείλωσε” τον κύκλο ζωής του προηγούμενου Yaris, καθώς έμεινε στην αγορά για εννιά γεμάτα χρόνια. Μέσα σε αυτά, το μοντέλο υπέστη δύο facelift, ένα ελαφριάς μορφής τον Μάιο του 2014, και ένα αρκετά βαρύ -που σύμφωνα με την Toyota επένδυσε €90 εκατομμύρια, ώστε να παρουσιάσει ένα μοντέλο το οποίο διέθετε πάνω από 900 αλλαγμένα μέρη- τον Φεβρουάριο του 2017.

Από το 1999, όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε, το Yaris έγινε το σημαντικότερο μοντέλο της Toyota στην Ευρώπη, αυξάνοντας σταθερά τόσο τον όγκο πωλήσεων όσο και το μερίδιό του στην αγορά. Το 2019 κατέγραψε περίπου 224.000 πωλήσεις και απέσπασε το 7,6% της κατηγορίας B, ποσοστό που το ανέδειξε σε best-seller της Toyota στη Γηραιά ήπειρο, συγκεντρώνοντας πάνω από το 22% στις ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων.

Η παραπάνω σύντομη εισαγωγή έγινε για έναν και μόνο λόγο. Έχοντας οδηγήσει για πάνω από 5.000 χλμ. το προηγούμενο Yaris, σε όλες του τις εκδόσεις, είχαμε συμπεράνει ότι συνολικά ήταν αρκετά καλό αυτοκίνητο, το οποίο όμως δεν υπερτερούσε σημαντικά σε κάποιον τομέα, ενώ στερούταν χαρακτήρα. Παρόλα αυτά, ο κόσμος το λάτρεψε. Έφτασε, όμως, το πλήρωμα του χρόνου, και τις προηγούμενες ημέρες, στο πλαίσιο της διήμερης πανελλήνιας παρουσίασης της νέας -τέταρτης- γενιάς του Yaris, είχαμε μια πρώτη επαφή με το νέο αυτοκίνητο, το οποίο οδηγήσαμε για 490 χιλιόμετρα στους δρόμους της Αττικής.

Αυτό που μας έμεινε κατά την επιστροφή του αυτοκινήτου στις εγκαταστάσεις της Toyota στην Ελευσίνα, είναι πως εάν πουλούσε τόσα καλά το προηγούμενο μοντέλο, που ήταν ένα “οκ” αυτοκίνητο, τότε με το νέο Yaris η Toyota, όχι απλά θα συνεχίσει να έχει με ευκολία και για πολλά χρόνια το τίτλο του best-selling μοντέλου της Ελλάδας, αλλά θα αυξήσει ακόμα περισσότερο την διαφορά από τους ανταγωνιστές της.

Το νέο Yaris

Τα αποκαλυπτήρια του νέου Yaris έγιναν στα μέσα Οκτωβρίου του 2019, για να κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο του στην περσινή έκθεση του Τόκιο. Αν δεν ακυρωνόταν τελευταία στιγμή -ελέω πανδημίας κορωνοϊού- η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου Yaris στις Βρυξέλλες, θα βλέπαμε από κοντά το αυτοκίνητο στις 30 Ιουλίου. Ωστόσο έπρεπε να περιμένουμε δύο επιπλέον μήνες για να δούμε τι είναι αυτό που θα προκαλέσει τα περισσότερα σχόλια στον δρόμο.

Χωρίς αμφιβολία ο σχεδιασμός του. Συμφωνούμε, η εμφάνιση είναι καθαρά υποκειμενική υπόθεση, αλλά το προηγούμενο Yaris ήταν -κατά βάση- ένα συντηρητικό hatchback, το οποίο προσέλκυσε μεν πολλούς πελάτες, αλλά μεταξύ αυτών ήταν και αρκετοί μεγαλύτερης ηλικίας. Ο επικεφαλής σχεδιαστής της ομάδας του Yaris, Takayuki Nakajima, είχε λάβει σαφείς εντολές από τον CEO της Toyota, Akio Toyoda, ο οποίος έχει κάνει γνωστό ότι δε θέλει πλέον βαρετά αυτοκίνητα, αλλά αυτοκίνητα με ξεχωριστό σχεδιασμό. Και το νέο Yaris, απροσδόκητα διαθέτει έναν τέτοιο.

Αυτό φάνηκε ξεκάθαρα από τα βλέμματα που τράβηξε το νέο Yaris κατά την οδήγηση του στους δρόμους της Αττικής, ειδικά σε αυτή τη διχρωμία (Bi-tone) που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής (κόκκινο Tokyo Fusion με μαύρη Eclipse Black Pearlescent οροφή), στην Premier Edition έκδοση. Και χωρίς αυτή, όμως, σίγουρα θα προκαλέσει και τον πιο δύσπιστο να κάνει μια επίσκεψη σε μια αντιπροσωπεία της Toyota για να το επεξεργαστεί από κοντά. Εναλλακτικά, θα το δει σύντομα στους δρόμους, καθώς η εμπορική του πορεία έχει ξεκινήσει και η Toyota Ελλάδας έχει μεγάλες βλέψεις για αυτό.

Το νέο Yaris επιστρέφει στη φιλοσοφία “μεγάλο μικρό” που ενέπνευσε την πρώτη γενιά του μοντέλου, αλλά την ερμηνεύει με ένα πιο “συμπαγές και ζωηρό” τρόπο. Ο επικεφαλής μηχανικός Yasunori Suezawa εξηγεί:

Ήθελα το στυλ να αποτυπώνει τη στάση ενός αθλητή/δρομέα στα μπλοκ εκκίνησης. Είναι κάτι που γίνεται εμφανές στα πίσω φτερά και στις νέες αναλογίες του αυτοκινήτου: φαρδύτερο, χαμηλότερο και πιο συμπαγές, δίνει την αίσθηση της συμπυκνωμένης δύναμης.

Η εμπρός σχεδίαση επικεντρώνεται στη μεγάλη μάσκα και το κεντρικό σήμα της Toyota. Οι σχεδιαστές πέτυχαν μία δυναμική εμφάνιση, τραβώντας τη βάση της εμπρός κολόνας προς τα πίσω (κάτι που επίσης βελτιώνει την ορατότητα), αυξάνοντας το μήκος του καπό. Τα νέα φωτιστικά σώματα υιοθετούν τεχνολογία LED, και περιλαμβάνουν φλας που εναλλάσσονται με τη λειτουργία φώτων ημέρας. Ακόμα, αυτά εκτείνονται προς τους εμπρός τροχούς, με ένα ισχυρό στιλιστικό στοιχείο που παράλληλα μειώνει το αντιληπτό μήκος του εμπρός προβόλου.

Η νέα πλατφόρμα προσφέρει επίσης στους σχεδιαστές μεγαλύτερη ελευθερία για να δημιουργήσουν μία εντυπωσιακή, λειτουργική σχεδίαση και να αναδείξουν την ξεχωριστή σχεδιαστικά ταυτότητα της Toyota απέναντι στον ανταγωνισμό. Η εικόνα των συμπαγών αναλογιών ενισχύεται από τις έντονες χαρακτηριστικές γραμμές στα πλευρά του αυτοκινήτου που δημιουργούν μία αίσθηση κίνησης προς τα εμπρός, που ολοκληρώνεται με τις ζάντες 15, 16 και 17 ιντσών, ανάλογα με το κινητήριο σύνολο και την έκδοση του μοντέλου.

Τα μυώδη εμπρός και πίσω φτερά εντυπωσιάζουν, και δεν ήταν λίγες οι φορές στον δρόμο που μας ρώτησαν “αυτό είναι το νέο GR Yaris;” Μαζί με τα ανάγλυφα πάνελ των θυρών, παραπέμπουν στον ευέλικτο και αθλητικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Διαστάσεις

Ενώ πολλά μοντέλα της κατηγορίας B έχουν γίνει σταδιακά μεγαλύτερα σε μήκος, το νέο Yaris έχει μικρότερες διαστάσεις από το προηγούμενο μοντέλο. Ωστόσο, αν και το συνολικό μήκος έχει μειωθεί (3.940 χλστ. έναντι 3.950 χλστ.), το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 50 χλστ. αγγίζοντας τα 2.560 χλστ., δημιουργώντας πρόσθετο χώρο στη καμπίνα. Το πλάτος του ανέρχεται σε 1.745 χλστ. και το ύψος τα 1.500 χλστ.

Η πλατφόρμα GA-B μείωσε συνολικά το ύψος κατά 40 χλστ. (σε σχέση με την προηγούμενη γενιά), ενώ η αύξηση του πλάτους κατά 50 χλστ. και επιπλέον 57 χλστ. στο μετατρόχιο συνεισφέρουν στο χαμηλό, φαρδύ και δυναμικό στήσιμο. Οι εμπρός και πίσω πρόβολοι έχουν μειωθεί επίσης, αφαιρώντας 10 χλστ. από τον εμπρός (800 χλστ.) και 45 χλστ. από τον πίσω (580 χλστ.), τονίζοντας περαιτέρω τις συμπαγείς διαστάσεις και πετυχαίνοντας μία κορυφαία ακτίνα στροφής 5,2 μέτρων, ιδανική για δρόμους πόλεων και ελιγμούς στάθμευσης.

Πλατφόρμα

Το νέο Yaris βασίζεται στην πλατφόρμα GA-B, η οποία -συμπεριλαμβανομένου του πλαισίου και του συστήματος μετάδοσης- προσφέρει κατά 37% αυξημένη στρεπτική ακαμψία, που το καθιστά κορυφαίο στην κατηγορία του. Αυτό οφείλεται σε μία σειρά μέτρων ενίσχυσης του αμαξώματος, στην πιο άκαμπτη τραβέρσα του ταμπλό, στις περισσότερες ηλεκτροπόντες συγκόλλησης και τις δομικές κόλλες στη δομή του αυτοκινήτου.

Οι διαμήκεις δοκοί συνδέονται με τις τραβέρσες προφυλακτήρων, ενώ οι πάνω βάσεις των εμπρός αμορτισέρ αποτελούν και σημεία περιστροφής για το σύστημα διεύθυνσης. Στην αύξηση της ακαμψίας έχει συμβάλλει μία νέα δομή τύπου ring στην περιοχή τροπέτου/ταμπλό, ενώ στο μεσαίο τμήμα του αυτοκινήτου υπάρχουν ενισχύσεις στο τούνελ και την πίσω δομή, που αποτελεί μία ακόμα ανθεκτική, κλειστή (ring). Πίσω, έχουν προστεθεί μεταλλικές ενισχύσεις στους θόλους τροχών, στο πάτωμα και στις πίσω κολόνες, διαμορφώνοντας μία ακόμα δομή τύπου ring.

Ενεργητική/παθητική ασφάλεια

Το νέο Toyota Yaris είναι το πρώτο αυτοκίνητο που δοκιμάστηκε με τα νέα, αυστηρότερα πρωτόκολλα δοκιμών του EuroNCAP, με τα αποτελέσματα των δοκιμών να ανακοινώνονται στα μέσα του περασμένου μήνα. Το ιαπωνικό αυτοκίνητο διέπρεψε, καθώς απέσπασε πέντε αστέρια ασφαλείας, συγκεντρώνοντας 86% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 81% στη προστασία παιδιών, 78% στη προστασία πεζών και 85% στα συστήματα ασφαλείας.

Το νέο Yaris είναι το πρώτο Toyota με κεντρικό αερόσακο στο βασικό εξοπλισμό του, ο οποίος βρίσκεται στο κάθισμα του οδηγού από την πλευρά του συνοδηγού. Αυτός ενεργοποιείται σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης για να αποτρέψει τραυματισμούς από την πρόσκρουση του οδηγού πάνω στο συνοδηγό. Φέρει επίσης το σύστημα eCall με την αυτόματη ειδοποίηση των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης για την τοποθεσία του αυτοκινήτου σε περίπτωση σοβαρής σύγκρουσης.

Το πακέτο Toyota Safety Sense βρίσκεται στον βασικό εξοπλισμό του νέου Yaris και προσφέρει τις τεχνολογίες:

  • Pre-Collision System με ανίχνευση οχήματος, ανίχνευση πεζού (ημέρα/νύχτα), ανίχνευση δικυκλιστή (ημέρα), Intersection Turn Assistance (ανίχνευση οχήματος και πεζού), Emergency Steering Assistance
  • Intelligent Adaptive Cruise Control (σε όλο το εύρος ταχυτήτων στο Yaris Hybrid)
  • Road Sign Assist
  • Lane Departure Alert με Steering Control and Lane Trace Assist
  • Automatic High-Beam

Παραγωγή

Στις 6 Ιουλίου, η Toyota ξεκίνησε την παραγωγή του νέου Yaris στο εργοστάσιο της στην πόλη Valenciennes, της Βόρειας Γαλλίας. Το εν λόγω εργοστάσιο έγινε το τέταρτο της ιαπωνικής εταιρίας στην Ευρώπη που εισήγαγε την παραγωγή οχημάτων με βάση την TNGA πλατφόρμα, μετά από αυτό της Τουρκίας (C-HR και Corolla Sedan), της Αγγλίας στο Burnaston (Corolla hatchback και Corolla Touring Sports) και της Ρωσίας (Camry και RAV4).

Η Toyota έχει επενδύσει 300 εκατομμύρια ευρώ για το εκσυγχρονισμό των γραμμών παραγωγής των παραπάνω εργοστασίων, προκειμένου να αυξήσει την παραγωγική τους δυνατότητα.

Εσωτερικό

Μετά τη σύντομη συμβίωση με το Yaris τα στοιχεία που μου έμειναν είναι τα εξής: η μεγάλη οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, οι πολλοί αποθηκευτικοί χώροι στο ταμπλό, το εξαιρετικό head-up display και η διάταξη των πάνελ των θυρών. Πιο αναλυτικά, η οθόνη του συστήματος έχει διαγώνιο 8 ιντσών και “αιωρείται” στο κέντρο της κονσόλας, αλλά θα έλεγα ότι εξέχει αρκετά από την τελευταία.

Ωστόσο, αυτό γίνεται επίτηδες καθώς όλες οι πληροφορίες βρίσκονται στο ύψος του ματιού. Η οθόνη υποστηρίζει ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, ενώ προσφέρει πρόσβαση σε χρήσιμες, συνδεδεμένες υπηρεσίες μέσω εφαρμογής της Toyota.

Κάτω από την οθόνη καθώς και μπροστά από τον συνοδηγό υπάρχουν δύο εσοχές στο ταμπλό, που φιλοξενούν δύο πολύ χρήσιμες και χρηστικές επιφάνειες για να ακουμπάς μικροπράγματα. Ακόμα, στην βάση της κονσόλας υπάρχει υποδοχή για ασύρματη φόρτιση smartphone, η οποία έχει διακόπτη ενεργοποίησης/απενεργοποίησης. Συνεχίζοντας, το νέο Yaris είναι το μοναδικό μοντέλο στο B-segment που διατίθεται -προαιρετικά- με έγχρωμο head-up display (HUD) 10 ιντσών.

Αυτό προβάλλει βασικές πληροφορίες στη βάση του παρμπρίζ, στο πεδίο ορατότητας του οδηγού, και όχι σε μια αναδιπλούμενη οθόνη. Το συγκεκριμένο HUD, μαζί με το αντίστοιχο της BMW είναι μα διαφορά ότι καλύτερο προσφέρεται αυτή τη στιγμή στην αγορά. Μεταξύ των πληροφοριών του είναι: ταχύτητα οχήματος, προειδοποιήσεις ασφαλείας (συνδέονται με τα συστήματα Toyota Safety Sense), υποστήριξη πλοήγησης και πληροφορίες πολυμέσων.

Κλείνοντας τις παρατηρήσεις, βρήκα την διάταξη των πάνελ των θυρών δύσχρηστη, τουλάχιστον από την πλευρά του οδηγού. Οι διακόπτες για τα παράθυρα είναι αρκετά ψηλά και σχετικά μακριά από την προέκταση του χεριού, ενώ η χειρολαβή βρίσκεται σχετικά “κρυμμένη” και το χέρι δεν πάει αυτόματα στο σημείο. Ωστόσο και τα δύο είναι θέμα συνήθειας, και όταν επέστρεψα το αυτοκίνητο οι κινήσεις γίνονται μηχανικά.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ καλής ποιότητας σε όλες τις επιφάνειες, και σύμφωνα με την Toyota το εσωτερικό του νέου Yaris αντανακλά τη φιλοσοφία “less is more”. Για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, το μότο της εταιρίας είναι “μάτια στο δρόμο, χέρια στο τιμόνι” με τη διάταξη των ενδείξεων και των χειριστηρίων να βρίσκονται στις κατάλληλες θέσεις, ώστε να είσαι συγκεντρωμένος στο δρόμο και πάντα ενήμερος για τα κυριότερα δεδομένα του αυτοκινήτου, με ελάχιστη διάσταση της προσοχής και βέλτιστη σφαιρική ορατότητα.

Για να το πετύχει αυτό, η Toyota δούλεψε πάνω σε δύο στοιχεία. Πρώτα μεγιστοποίησε την ορατότητα, κατεβάζοντας τον πίνακα οργάνων χαμηλότερα και τραβώντας την εμπρός κολόνα πιο πίσω. Τα εμπρός καθίσματα έχουν μετακινηθεί επίσης προς τα έξω, ώστε να υπάρχει χώρος μεταξύ οδηγού και συνοδηγού. Δεύτερον, με το head-up display (το οποίο θεωρώ must στοιχείο εξοπλισμού) έχεις όλη τη ροή πληροφοριών με ελάχιστη κίνηση των ματιών.

Ο σχεδιασμός του ψηφιακού πίνακα οργάνων παραπέμπει σε “κιάλια” με δύο οθόνες στα άκρα του. Αυτές διαθέτουν σαφή γραφικά υψηλής ανάλυσης, αλλά δεν μπορείς να παρατηρήσεις ταυτόχρονα πολλές πληροφορίες, καθώς η απόσταση μεταξύ των δύο οθονών είναι μεγάλη.

Το τιμόνι είναι μικρότερο σε σχέση με το παρελθόν, και φέρει νέα κουμπιά με ποιοτικότερη αίσθηση αφής. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να τα χρησιμοποιεί διαισθητικά, χωρίς να χρειάζεται να τα κοιτάς.

Οι χώροι του νέου Yaris είναι αρκετά καλοί, και θα φιλοξενήσουν άνετα τέσσερις ενήλικες, χωρίς να γίνονται παραχωρήσεις, με την απόσταση ανάμεσα στον οδηγό και το συνοδηγό να είναι αυξημένη κατά 20 χλστ., κάτι που επιτρέπει τη σχεδίαση μιας φαρδύτερης κεντρικής κονσόλας.

Πίσω, η βάση του καθίσματος είναι μεγάλη, προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση στους επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι ευρύχωρος, με βάθος 700 χλστ. και χωρητικότητα 286 λίτρα, που φτάνει τα 967 λίτρα αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.

Κινητήρες

Στην Ευρώπη το νέο Yaris, θα προσφέρεται με τρεις κινητήρες, δύο βενζίνης και έναν υβριδικό, με το αυτοκίνητο της δοκιμής να ήταν εφοδιασμένο με τον τελευταίο. Ως entry level επιλογή υπάρχει ένας τρικύλινδρος 1.000άρη βενζινοκινητήρας, παρόμοιος με αυτόν της προηγούμενης γενιάς του Yaris. Αποδίδει 72 άλογα και 93 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Η μέση κατανάλωση ανέρχεται στα 5,6 λίτρα/100 χλμ, εκπέμποντας 127 γρ/χλμ CO2, στον κύκλο WLTP.

Ακολουθεί ο νέος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.500 κ.εκ. (Dynamic Force), που συνδυάζεται με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή με το αυτόματο W-CVT συνεχώς μεταβαλλόμενη σχέσης και ευρεία κλιμάκωση (Wide range), με τη μετάδοση να είναι παρόμοια με αυτή του υβριδικού συστήματος. Το σύνολο αποδίδει 121 άλογα στις 6.600 σ.α.λ. και 153 Nm ροπής στις 4.800-5.000 σ.α.λ., και για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 9,0 δευτερόλεπτα, (10,2 δευτ. με το CVT). Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ/ώρα, η μέση κατανάλωση ανακοινώνεται στα 5,3 λίτρα/100 χλμ. (4,7 λίτρα/100 χλμ. με το CVT), ενώ οι εκπομπές CO2 στα 113 γρ./χλμ. (107 γρ/χλμ με το CVT).

Περνώντας -ίσως- στο πιο ενδιαφέρον σύνολο, το νέο Yaris υιοθετεί την τέταρτη γενιά υβριδικής τεχνολογίας της Toyota και λανσάρει νέα εξαρτήματα που σχεδιάστηκαν για να είναι συμπαγή, ελαφρά και αποδοτικά.

Το υβριδικό σύνολο αποτελείται από ένα τρικύλινδρο 1.500άρη κινητήρα βενζίνης, που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson και συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες/γεννήτριες -τις MG1 και MG2. Η MG2 συνδέεται με τους εμπρός τροχούς και μπορεί να χρησιμοποιείται ως πηγή ενέργειας για την κίνηση του οχήματος. Οι στροφές του μοτέρ στις οποίες η ισχύς μπορεί να κατανέμεται στους τροχούς καθορίζει τη μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει το όχημα στο ηλεκτρικό πρόγραμμα (EV), κάτι που καθιστά την MG2 ιδιαίτερα σημαντική για την αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση. Η MG1 χρησιμοποιείται για την εκκίνηση και για την παραγωγή ενέργειας για τη φόρτιση της μπαταρίας.

Η συνδυαστική απόδοση ανέρχεται σε 116 άλογα με 141 Nm ροπής, με το σύνολο να συνδυάζεται μόνο με το e-CVT κιβώτιο ταχυτήτων. Ο 3κύλινδρος 12βάλβιδος VVT-i κινητήρας αποδίδει 93 άλογα και 120 Nm ροπής στις 3.600-4.800 σ.α.λ., ενώ το ηλεκτρικό σύστημα είναι απόδοσης 80 ίππων και 141 Nm ροπής, και μπορεί να κατανέμει τη ροπής στους εμπρός τροχούς, στις 17.000 σ.α.λ. μάξιμουμ.

Η ενέργεια αποθηκεύεται σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου, με τάση που αυξάνεται από τα 144 στα 177,6 V. Ο αριθμός κυψελών έχει μειωθεί, από 120 σε 48, αλλά η ροή του ρεύματος έχει βελτιωθεί σημαντικά: κατά 100% εντός της μπαταρίας και 50% εκτός. Με σημαντικά υψηλότερη πυκνότητα ισχύος, η μπαταρία είναι μικρότερη και ελαφρύτερη, κατά 12 κιλά. Χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις της μπορεί να τοποθετείται κάτω από το πίσω κάθισμα, μαζί με τη βοηθητική μπαταρία, ώστε να αποτρέπεται η διείσδυση στο χώρο αποσκευών.

Για το 0-100 χλμ/ώρα το νέο Yaris Hybrid χρειάζεται 9,7 δευτ., με την τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 175 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση ανακοινώνεται στα 2,9 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 64 γρ./χλμ. Μετά τα 490 χλμ. που γράψαμε στους δρόμους της Αττικής, το trip computer έγραφε 4,1 λίτρα/100 χλμ., έχοντας κινηθεί τόσο σε αυτοκινητόδρομο, όσο και στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο.

Ωστόσο, λόγω του περιορισμού του χρόνου, δεν κινηθήκαμε αρκετά μέσα στο κέντρο της Αθήνας, εκεί που το υβριδικό σύστημα δείχνει τις αρετές του. Αυτό σημαίνει ότι η κατανάλωση μπορεί να πέσει εύκολα σε μεσαία “3άρια”, καθώς φάνηκε ότι ο ηλεκτροκινητήρας επεμβαίνει πιο πολύ κατά την απλή πορεία στον δρόμο. Το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί πιο εύκολα αμιγώς ηλεκτρικά, και δεν χρειάζεται να πατάς πολύ απαλά το πόδι σου στο γκάζι για να μην μπει σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας. Τέλος, αξίζει να επισημάνω ότι ο κλιματισμός ήταν μονίμως σε λειτουργία.

Τιμές

Υπάρχουν επτά εκδόσεις: οι Active, Active Plus, Chic, Style, Style Bi-Tone, Chic Bi-Tone και Premier Edition. O εξοπλισμός στην αρχική έκδοση Active 1.5 περιλαμβάνει 7 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέπτες, air condition, οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, συστήματα αυτόνομης πέδησης, προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής κατεύθυνσης και αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας και ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών.

Η Active Hybrid διαθέτει ακόμη αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικό χειρόφρενο, εμπρός υποβραχιόνιο και πίσω δισκόφρενα, όχι όμως κάμερα οπισθοπορείας. Η Active Plus εξοπλίζεται επιπλέον με 16άρες ζάντες, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, αισθητήρα βροχής και οθόνη 8 ιντσών.

Έκδοση Τιμή
Yaris Active €15.550
Yaris Active e-CVT €16.830
Yaris Active Hybrid e-CVT €17.335
Yaris Active Plus €16.220
Yaris Active Plus e-CVT €17.470
Yaris Active Plus Hybrid e-CVT €18.920
Yaris Chic €18.660
Yaris Chic Hybrid e-CVT €20.790
Yaris Style €17.160
Yaris Style Hybrid e-CVT €20.160
Yaris Style Bi-Tone €17.950
Yaris Style Bi-Tone Hybrid e-CVT €20.880
Yaris Chic Bi-Tone €19.450
Yaris Chic Bi-Tone Hybrid e-CVT €21.340
Yaris Premier Edition €19.860
Yaris Premier Edition Hybrid e-CVT €21.720

Οδηγώντας

Και αν όλα τα παραπάνω είναι πάνω-κάτω αναμενόμενα από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο μια εταιρίας, η δυναμική συμπεριφορά του νέου Yaris είναι αυτή που θα εντυπωσιάσει και τον πιο δύσπιστο. Πλέον το νέο Yaris μόνο βαρετό δεν μπορείς να το χαρακτηρίσεις σε ότι αφορά το πως πατάει στον δρόμο, ενώ χωρίς καμία δόση υπερβολής, μετά την πρώτη επαφή με το αυτοκίνητο εύκολα θα έλεγα ότι μπορεί να συγκριθεί με το Fiesta, που είναι το σημείο αναφοράς της κατηγορίας σε ότι αφορά την ευχαρίστηση κατά την οδήγηση.

Η νέα πλατφόρμα του Yaris είναι ο στυλοβάτης της δυναμικής συμπεριφοράς του και ο συνδυασμός συμπαγών διαστάσεων, χαμηλού ύψους και μεγάλου πλάτους με την στιβαρότητα της πλατφόρμας, χαρίζουν στο αυτοκίνητο έναν απολαυστικό οδηγικό χαρακτήρα. Όπως όλα τα μοντέλα που βασίζονται στην αρχιτεκτονική TNGA, το νέο Yaris έχει χαμηλό κέντρο βάρους, περίπου 12 χλστ. χαμηλότερο από τη προηγούμενη γενιά, ώστε να επιτυγχάνονται καλύτερα χαρακτηριστικά αδράνειας και να διασφαλίζεται μεγαλύτερη σταθερότητα στις γρήγορες στροφές.

Αυτή η μείωση επιτεύχθηκε με τη μετακίνηση βαρύτερων εξαρτημάτων πιο κοντά στο κέντρο του αυτοκινήτου και στην τοποθέτησή τους χαμηλότερα, ξεκινώντας με τη γραμμή οροφής και συνεχίζοντας με τον κινητήρα και τα καθίσματα. Εκτός από το χαμηλότερο κέντρο βάρους, το αυτοκίνητο έχει καλύτερη ισορροπία βάρους, μπροστά/πίσω και αριστερά/δεξιά, που βοηθά στη μείωση των κλίσεων του αμαξώματος και βελτιώνει τη σταθερότητα στο φρενάρισμα και τις αποστάσεις ακινητοποίησης.

Το Yaris υιοθετεί μία εντελώς νέα διάταξη, με γόνατα MacPherson μπροστά, με αναθεωρημένη γωνία κλίσης, που λειτουργούν με μειωμένες τριβές. Οι πάνω βάσεις των εμπρός αμορτισέρ αποτελούν και σημεία περιστροφής για το σύστημα διεύθυνσης, ενώ η αλλαγή στη γωνία της ανάρτησης επιτρέπει καλύτερη ευθυγράμμιση αμορτισέρ και ελατηρίων, που μεταφράζεται σε λιγότερους κραδασμούς.

Ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας είναι σκληρότερος κατά 80%, ενώ η ακαμψία της πίσω αντιστρεπτικής ράβδου έχει αυξηθεί πάνω από 80%, μειώνοντας αντίστοιχα τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και βελτιώνοντας τη συνολική ευελιξία του αυτοκινήτου. Αυτό επέτρεψε στην τοποθέτηση πιο μαλακών ελατηρίων και σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη ισορροπία του πλαισίου μπροστά/πίσω, αναβάθμισε την οδηγική άνεση.

Οι μηχανικοί της Toyota έχουν βρει το βέλτιστο set-up, και το αυτοκίνητο δεν θα εμφανίσει καθόλου κλίσεις όσο και αν το πιέσεις. Και ενώ η πρώτη εντύπωση ήταν ότι πρόκειται για σφιχτό σύνολο, τελικά το αυτοκίνητο απορροφά την πλειοψηφία των ανωμαλιών του δρόμου, και μόνο αν πέσουν ταυτόχρονα και οι δύο πίσω τροχοί εγκάρσια θα νιώσεις ότι η ανάρτηση δυσκολεύεται να ανταπεξέλθει. Τέλος, το τιμόνι είναι όσο άμεσο και γρήγορο περιμένεις από ένα συμβατικό αυτοκίνητο πόλης, χωρίς να ενθουσιάζει με την πληροφόρηση από τον δρόμο.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr