Η Toyota ανακοίνωσε πως από εχθές, 6 Ιουλίου ξεκίνησε η παραγωγή της νέας -τέταρτης- γενιάς του Yaris στο εργοστάσιο της στην πόλη Valenciennes, της Βόρειας Γαλλίας. Το εν λόγω εργοστάσιο γίνεται το τέταρτο της ιαπωνικής εταιρίας στην Ευρώπη που εισήγαγε την παραγωγή οχημάτων με βάση την TNGA πλατφόρμα, μετά από αυτό της Τουρκίας (C-HR και Corolla Sedan), της Αγγλίας στο Burnaston (Corolla hatchback και Corolla Touring Sports) και της Ρωσίας (Camry και RAV4). Η Toyota έχει επενδύσει 300 εκατομμύρια ευρώ για το εκσυγχρονισμό των γραμμών παραγωγής των παραπάνω εργοστασίων, προκειμένου να αυξήσει την παραγωγική τους δυνατότητα.
To νέο Yaris παρουσιάστηκε τον περασμένο Οκτώβριο, και στη χώρα μας θα είναι διαθέσιμο από τον Σεπτέμβριο. Βασίζεται στην TNGA-B πλατφόρμα, η οποία είναι αρθρωτή και υποστηρίζει μοντέλα με διαφορετικά μεταξόνια και διαφορετικά μετατρόχια, δίνοντας την ελευθερία στους σχεδιαστές της Toyota να δημιουργήσουν οχήματα με διαφορετική εμφάνιση, που θα έχουν την ίδια βάση. Το δημοφιλές αυτοκίνητο του B-segment διαθέτει στον εμπρός άξονα γόνατα MacPherson, ενώ πίσω συναντάμε ημιάκαμπτο άξονα. Η νέα πλατφόρμα βελτιώνει την οδική συμπεριφορά του Yaris, με το νέο μοντέλο να προσφέρει περισσότερους χώρους στο εσωτερικό και στον χώρο αποσκευών.
Το νέο Yaris έχει 5 χιλιοστά μικρότερο μήκος (3,94 μέτρα) από την προηγούμενη γενιά, με το ύψος του να μειώνεται κατά 4 εκατοστά (1,47 μέτρα), ενώ το πλάτος του έχει αυξηθεί κατά 5 εκατοστά (1,745 μέτρα). Παρά το μικρότερο μήκος, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 5 εκατοστά, χάρη στην GA-B πλατφόρμα, φτάνοντας τα 2,56 μέτρα.
Στην Ευρώπη, το Yaris θα προσφέρεται με τρεις κινητήρες, δύο βενζίνης και έναν υβριδικό. Πρόκειται για έναν τρικύλινδρο 1.000άρη, για έναν τρικύλινδρο 1.500αρη και για έναν νέο 1.500αρη υβριδικό (Hybrid Dynamic Force), με το υβριδικό του σύστημα να είναι τέταρτης γενιάς και να προέρχεται από τους υβριδικούς κινητήρες 2,0 και 2,5-λίτρων των Corolla, Camry και RAV4.
Ο τρικύλινδρος 1.500αρης κινητήρας συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων που αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία είναι 27% ελαφρύτερη από την μπαταρία νικελίου υδριδίου μετάλλου της προηγούμενης γενιάς του Yaris Hybrid. Η Toyota υποστηρίζει πως ο νέος κινητήρας μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 του Yaris Hybrid κατά περισσότερο από 20%, προσφέροντας παράλληλα περισσότερη ιπποδύναμη κατά 15%, σε σύγκριση με τα 100 άλογα της προηγούμενης γενιάς.
Ο ηλεκτροκινητήρας θα μπορεί να κινήσει αποκλειστικά μόνος του για κάποια χιλιόμετρα το υβριδικό Yaris, με ταχύτητα έως 120-130 χλμ/ώρα, με έρευνα της Toyota να αναφέρει πως το νέο Yris μπορεί να καλύπτει το 80% των καθημερινών αστικών μετακινήσεων μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα του.