Την προηγούμενη εβδομάδα η Honda ανακοίνωσε πως στο τέλος της σεζόν του 2021 θα αποχωρήσει από την Formula 1 ως προμηθευτής κινητήρων και έτσι, από το 2022 και μετά, μόλις 3 αυτοκινητοβιομηχανίες θα συνεχίσουν να παρέχουν κινητήρες στις ομάδες της Formula 1, η Ferrari, η Mercedes και η Renault.

Πλέον εγείρονται ανησυχίες πως η Formula 1 κινδυνεύει να γίνει άσχετη με τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, με τον πρώην επικεφαλής κινητήρων της Cosworth F1, Mark Gallagher, να δηλώνει σε πρόσφατη συνέντευξή του:

Η Formula 1 κινδυνεύει να γίνει ελαφρώς άσχετη με τις αυτοκινητοβιομηχανίες και ιδίως με τους κατασκευαστές αυτοκινήτων που δεν έχουν ακόμη μπει στο άθλημα, επειδή ο κόσμος των αυτοκινήτων αλλάζει πολύ πιο γρήγορα σε σχέση με αυτό που πίστευαν οι άνθρωποι πριν από πέντε χρόνια.

Νομίζω ότι η κίνηση της Honda, ενώ είναι σοκαριστική, συμβαδίζει πλήρως με αυτό που βλέπουμε να συμβαίνει σε όλο τον κόσμο. Πλέον έχουν τεθεί μερικά πολύ θεμελιώδη ερωτήματα στην Formula 1 σχετικά με το τι πρόκειται να κάνει τα επόμενα 3-4 χρόνια.

Είναι ζήτημα αντίληψης και κόστους, και αυτό μπορεί να είναι δύσκολο να αλλάξει.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται στην ηλεκτροκίνηση και στην Formula E, η οποία μετρά ήδη 10 κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως οι Audi, BMW, DS, Mercedes, Jaguar, Nissan και Porsche.

Το κόστος συμμετοχής στην Formula E είναι πολύ μικρότερο σε σύγκριση με αυτό της Formula 1, ενώ υπάρχει και αποκλειστική συμφωνία 25 ετών, πως το συγκεκριμένο πρωτάθλημα θα είναι το μοναδικό πρωτάθλημα με ηλεκτρικά μονοθέσια, εγκεκριμένο από την FIA.

Ο Gallagher συμπλήρωσε:

Η Formula 1 βρίσκεται σε μια ελαφρώς αναξιόπιστη θέση, όντας “παντρεμένη” με τεχνολογίες με βάση τα ορυκτά καύσιμα, σε μια εποχή που ο υπόλοιπος κόσμος κινείται προς μια διαφορετική κατεύθυνση, αυτή της ηλεκτροκίνησης.

Πράγματα όπως η πανδημία του νέου κορωνοϊού έχουν επιταχύνει αυτήν τη διαδικασία επειδή ολόκληρη η επιχειρηματική κοινότητα μιλά για το γεγονός ότι ο κόσμος μετά την πανδημία πρέπει να είναι ένα πιο πράσινο μέρος.

Η Formula 1 θέλει να έχει μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα μέχρι το 2030, ενώ η επόμενη προγραμματισμένη αλλαγή των κανονισμών για τους κινητήρες των μονοθεσίων έχει οριστεί για το 2026.

Οι τρέχοντες υβριδικοί V6 turbo κινητήρες, που χρησιμοποιούνται από το 2014, διαθέτουν θερμική απόδοση άνω του 50% και παράγουν περισσότερη ισχύ από λιγότερα καύσιμα από οποιονδήποτε άλλο κινητήρα του παρελθόντος.

Ο επικεφαλής της Renault, Cyril Abiteboul δήλωσε από τη μεριά του πως το ζήτημα της συνάφειας είναι το κλειδί και το άθλημα χρειάζεται ένα σαφέστερο μήνυμα “για να κερδίσει τη μάχη της αντίληψης”.

Η τεχνολογία είναι αρκετά καλή μόνο αν καταφέρεις να μεταδώσεις το μήνυμά σου και αυτό δεν μπορούμε να κάνουμε. Έχω μια ανησυχία ότι όταν χάνεις την μάχη της αντίληψης, είναι πολύ δύσκολο να την αλλάξεις στη συνέχεια.

Ίσως χρειαστεί να δεχτούμε μια σημαντική αλλαγή στους κινητήρες/μονάδες ισχύος στη Formula 1 έτσι ώστε να μπορούμε να επαναφέρουμε την αντίληψη για το τι κάνουμε.