Η Daimler, η μητρική εταιρία της Mercedes-Benz ανακοίνωσε σήμερα πως θα μειώσει τα κόστη κατά περισσότερο από 20% μέχρι το 2025 σε απόλυτους όρους σε σχέση με τα επίπεδα του 2019, μέσω μειωμένων δαπανών, πάγιων εξόδων, προσαρμογών χωρητικότητας αλλά και χαμηλότερου κόστους προσωπικού.

Στόχος της είναι να βελτιώσει την κερδοφορία και να δημιουργήσει κεφάλαιο μέσω μείωσης της βάσης κόστους, ενώ επιταχύνει την στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετοιμάζοντας μεταξύ άλλων τα EQA, EQB, EQE και EQS, τα οποία θα κυκλοφορήσουν από το 2021. Επίσης θα μετατρέψει την G-Class σε υπο-brand, με τα πρώτα ηλεκτροκίνητα AMG μοντέλα να κυκλοφορούν το 2021.

Έως το 2040 η Mercedes θέλει να μην προσφέρει αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αφού έθεσε ως στόχο τις μηδενικές εκπομπές ρύπων του στόλου των μοντέλων της.

Η νέα στρατηγική της εστιάζει την επανατοποθέτηση της Mercedes-Benz ως μιας πιο πολυτελούς μάρκας και στοχεύει σε μια επιστροφή των πωλήσεων σε ένα μεσαίο έως υψηλό μονοψήφιο ποσοστό αύξησης μέχρι το 2025 και την επίτευξη διψήφιου περιθωρίου κέρδους.

Η Mercedes θέλει να διπλασιάσει τις πωλήσεις των ακριβών μοντέλων της, αφού αυτά έχουν πολύ μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους από τα μικρότερα. Παράλληλα θα αυξήσει τις οικονομίες κλίμακας σε νέες πλατφόρμες, ενώ θα μειώσει κατά 70% την ποικιλία των εκδόσεων των επιβατικών αυτοκινήτων της με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η Mercedes-Benz θα αναλάβει δράσεις για τη βελτίωση και την αναβάθμιση της στρατηγικής της. Αυτές θα εστιάζουν στην βελτιστοποίηση της ισορροπίας μεταξύ του όγκου, της τιμής και του συνδυασμού καναλιών για να διασφαλιστεί βελτιωμένο περιθώριο από το τρέχον και το μελλοντικό χαρτοφυλάκιο.

Επίσης, εκτιμά ότι οι κεφαλαιουχικές δαπάνες και οι δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης αναμένεται να μειωθούν περισσότερο από 20% μέχρι το 2025 σε σχέση με τα επίπεδα του 2019, ενώ το κόστος μεταβλητής θα μειωθεί κατά 1% ετησίως σε σχέση με το 2019, μέχρι το 2025.

Παράλληλα o Marcus Schaeffer, ο επικεφαλής του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης της Mercedes δήλωσε πως λόγω των μέτρων μείωσης του κόστους, η εταιρία αποφάσισε να μην αναπτύξει νέα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων και έτσι θα τα καταργήσει από τη γκάμα των μοντέλων της.

Τέλος η Mercedes θέλει να μειώσει τον χρόνο κατασκευής των οχημάτων της, ενώ το 2024 θα προσφέρει το δικό της λογισμικό, το MB.OS, το οποίο θα υποστηρίζει και over-the-air αναβαθμίσεις.