Κατά τη φετινή σύνοδο κορυφής GLOBSEC Tatra που έγινε στη Σλοβακία, ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της InoBat, Marian Bocek, παρουσίασε την πρώτη “έξυπνη” μπαταρία του κόσμου για χρήση σε ηλεκτρικά οχήματα.

Ο Bocek έκανε γνωστό ότι μετά από ένα μόνο έτος έρευνας και ανάπτυξης, η μπαταρία της InoBat εξελίχθηκε μέσω χρήσης ενός συνδυασμού τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης (AI) και υψηλής απόδοσης (High Throughput, HTP).

Η τεχνολογική προσέγγιση της InoBat στην παραγωγή μπαταριών τους επέτρεψε να δημιουργούν καλύτερες μπαταρίες πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά, ενώ παράλληλα η μπαταρία της αυξάνει την αυτονομία στα τρέχοντα best-in-class ηλεκτρικά μοντέλα κατά 20%.

Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει στην InoBat να μειώσει την εξάρτησή της από το κοβάλτιο, καθώς επίσης και να αυξήσει την ενεργειακή τους πυκνότητα, με στόχο τα 330 με 350 Wh/κιλό και τα 1.000 Wh/λίτρο, μέχρι το τέλος του 2023. Μακροπρόθεσμη φιλοδοξία της εταιρίας είναι να αφαιρέσει πλήρως το νικέλιο από τις μπαταρίες και να αναπτύξει περαιτέρω τεχνολογίες ανόδου, έχοντας ως απώτερο στόχο τα 500 Wh/κιλό.

Τέλος, η εταιρεία αναπτύσσει ένα ερευνητικό κέντρο και μια γραμμή παραγωγής μπαταριών με χρήση τεχνητής νοημοσύνης στο Voderady της Σλοβακίας, το οποίο θα αρχίσει να παράγει τις πρώτες “έξυπνες” μπαταρίες της στα τέλη του 2021. Αυτές θα έχουν ενεργειακή πυκνότητα 265Wh/κιλό, με σκοπό το νούμερο αυτό να αυξηθεί στα 298Wh/κιλό μέχρι τα μέσα του 2022

Η InoBat προχωρεί επίσης σχέδια για την κατασκευή ενός Gigafactory 10 GWh, επενδύοντας ένα δισ. ευρώ, το οποίο θα έχει δυνατότητα να παρέχει 240.000 μπαταρίες το 2025.

Η InoBat υποστηρίζεται χρηματικά από μια ισχυρή κοινοπραξία επενδυτών και τεχνολογικών εταιρειών, συμπεριλαμβανομένου του κύριου επενδυτή της, την IPM Group (IPM), την ταχύτερα αναπτυσσόμενη διαχειρίστρια περιουσιακών στοιχείων InfraTech, που ειδικεύονται στη μεταφορά πρωτοποριακών τεχνολογιών στην Ευρώπη, την CEZ, την Matador, την AEN, το MSM Group, και την Across and Wildcat Discovery Technologies.