Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε μοντέλα που κυκλοφορούν στην Ινδία να μην έχουν καλή ενεργητική και παθητική ασφάλεια, με τα πολλά από τα αυτοκίνητα που έχει δοκιμάσει το Global NCAP να έχουν παρουσιάσει απογοητευτικά αποτελέσματα.

Στην λίστα με τα αυτοκίνητα “σκοτώστρες”” προστίθεται και το Maruti Suzuki S-Presso. Στην συγκεκριμένη περίπτωση δοκιμάστηκε στην πιο βασική έκδοση που είναι διαθέσιμη στην Ινδία με τιμή από 4.740 ευρώ και διαθέτει μόνο αερόσακο οδηγού και ABS.

Συνολικά βαθμολογήθηκε με 0 αστέρια για τους εμπρός επιβάτες και 2 αστέρια για τα παιδιά πίσω, αφού δεν διαθέτει Isofix υποδοχές στα πίσω καθίσματα.

Ο David Ward, Πρόεδρος του Ιδρύματος Towards Zero δήλωσε για το αποτέλεσμα:

Είναι πολύ απογοητευτικό το γεγονός ότι η Maruti Suzuki, ο κατασκευαστής με το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά της Ινδίας να προσφέρει τόσο χαμηλή απόδοση ασφάλειας για τους Ινδούς καταναλωτές. Οι εγχώριοι κατασκευαστές όπως η Mahindra και η Tata έχουν επιδείξει υψηλά επίπεδα ασφάλειας και προστασίας για τους πελάτες τους, και τα αυτοκίνητά τους αποσπούν πέντε αστέρια ασφαλείας. Σίγουρα ήρθε η ώρα για τη Maruti Suzuki να επιδείξει και αυτήν, τη δέσμευση της προσφέροντας ασφάλεια στους πελάτες της.

Η δοκιμή πρόσκρουσης του S-Presso είναι μέρος του προγράμματος #SaferCarsForIndia του Global NCAP. Ο τελευταίος γύρος αξιολογήσεων περιλάμβανε επίσης το Hyundai Grand i10 Nios που βαθμολογήθηκε με δύο αστέρια ασφαλείας και το Kia Seltos που συγκέντρωσε τρία αστέρια.

Προς το παρόν, οι αξιολογήσεις του Global NCAP για τα αυτοκίνητα της στην αγορά της Ινδίας ελέγχουν μόνο την μετωπική προστασία και δεν περιλαμβάνουν πλαϊνές δοκιμές και δοκιμές προστασίας πεζών. Ο οργανισμός προτίθεται να προσθέσει αυτές τις δοκιμές αργότερα.