Τις πρώτες λεπτομέρειες του νέου Qashqai παρουσίασε σήμερα η Nissan, δίνοντας παράλληλες φωτογραφίες και video από ένα καμουφλαρισμένο Qashqai, ενώ παράλληλα μας δείχνει και την πρώτη tesaser φωτογραφία του μοντέλου.
CMF-C πλατφόρμα
Η τρίτη γενιά του Qashqai θα βασίζεται στην CMF-C πλατφόρμα της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi και θα γίνει το πρώτο μοντέλο που την χρησιμοποιεί τη συγκεκριμένη πλατφόρμα στην Ευρώπη.
Η πλατφόρμα χρησιμοποιεί 50% περισσότερο χάλυβα υψηλής αντοχής, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα το νέο Qashqai να είναι κατά 41% πιο άκαμπτο σε σχέση με τη σημερινή γενιά, όντας παράλληλα και 60 κιλά ελαφρύτερο. Οι τέσσερις πόρτες, τα μπροστινά φτερά και το καπό του νέου Qashqai θα είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο, μειώνοντας έτσι το βάρος κατά 21 κιλά, ενώ η πόρτα του πορτμπαγκάζ θα κατασκευάζεται από συνθετικό υλικό, εξοικονομώντας 2,6 κιλά βάρους.
Το μοντέλο θα έχει ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις, με το μήκος του να αυξάνεται κατά 3,5 εκατοστά, το πλάτος κατά 3,2 εκατοστά και το ύψος κατά 2,5 εκατοστά, με το μεταξόνιο να αυξάνεται κατά 2 εκατοστά. Σε ότι αφορά τον χώρο αποσκευών, αυτός θα μεγαλώσει κατά 50 λίτρα σε σχέση με αυτόν της τωρινής γενιάς.
Κινητήρες
Κίνηση θα παίρνει από ένα νέο υβριδικό σύστημα μετάδοσης e-Power απόδοσης 190 ίππων και από έναν βενζινοκινητήρα 1.300 κ.εκ που θα κάνει χρήση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 12V και θα είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις ιπποδύναμης, 140 και 160 ίππων. Ο βενζινοκινητήρας θα συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο, είτε με CVT κιβώτιο ταχυτήτων και θα μπορεί να συνδυαστεί και με σύστημα τετρακίνησης.
Αυτό σημαίνει πως το νέο Qashqai δεν θα προσφέρεται με κάποιον κινητήρα πετρελαίου. Επίσης το νέο Qashqai δεν θα είναι διαθέσιμο ως αμιγώς ηλεκτρικό.
Το e-Power συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα, με τον κινητήρα βενζίνης να μην δίνει κίνηση στους τροχούς, αλλά αναλαμβάνει να φορτίσει τη συστοιχία των μπαταριών. Το Qashqai e-Power θα προσφέρεται αποκλειστικά ως προσθιοκίνητο.
Ανάρτηση
Η ανάρτηση του νέου Qashqai αποτελείται από γόνατα MacPherson μπροστά, ενώ η πίσω έχει διαφορετική διάταξη ανάλογα την έκδοση. Συγκεκριμένα, στις προσθιοκίνητες εκδόσεις με ζάντες έως 19″ θα υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας, ενώ στα τετρακίνητα μοντέλα, όπως και στα προσθιοκίνητα με ζάντες μεγαλύτερες των 20″ θα υπάρχει ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων.
Νέο ProPilot
Το μοντέλο θα εφοδιάζεται με το αναβαθμισμένο ProPilot, το ProPilot με Navi-link, το οποίο μπορεί να διαβάζει τις πινακίδες κυκλοφορίας και να προσαρμόζει ανάλογα την ταχύτητα του οχήματος. Επίσης μπορεί να χρησιμοποιεί δεδομένα του συστήματος πλοήγησης για να επιταχύνει ή να επιβραδύνει το αυτοκίνητο στη κατάλληλη ταχύτητα. Παράλληλα, μπορεί να ακινητοποιήσει τελείως το αυτοκίνητο, π.χ σε συνθήκες έντονης κυκλοφορίας.
Παρουσίαση
Το νέο Qashqai έχει αναπτυχθεί σχεδόν εξ’ολοκλήρου στην Ευρώπη και θα παρουσιαστεί στις αρχές του 2021. Η παραγωγή θα γίνεται στο εργοστάσιο της Nissan στο Σάντερλαντ της Αγγλίας.