Η Cayenne ήταν το τελευταίο πράγμα που θα περίμενε κανείς από έναν κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων και στην πραγματικότητα ήταν η πρώτη τετράθυρη Porsche. Αυτό, αν και αρχικά προκάλεσε προβληματισμό στους φανατικούς οπαδούς και σε μερίδα του τύπου, για τη Porsche θα μπορούσα να πω ότι ήταν ανάγκη επιβίωσης. Οι πωλήσεις των σπορ αυτοκινήτων τότε έπεφταν δραματικά και ο νεοεκλεγείς τότε CEO, Wendelin Wiedeking, κατάλαβε ότι ο κόσμος είχε αλλάξει και η Porsche έπρεπε να επεκταθεί, όπως ο ίδιος είχε δηλώσει στα τέλη του 2002:
Για να παραμείνει ανεξάρτητη η Porsche, δεν μπορεί να εξαρτάται από το πιο ασταθές τμήμα της αγοράς. Δεν θέλουμε να γίνουμε ένα τμήμα μάρκετινγκ κάποιου γίγαντα [αυτοκινητοβιομηχανία]. Πρέπει να βεβαιωθούμε ότι είμαστε αρκετά επικερδές να πληρώσουμε τη μελλοντική ανάπτυξη της εταιρίας
Με άλλα λόγια, η Porsche χρειαζόταν ένα τρίτο μοντέλο, με πολύ ευρύτερη αποδοχή από τις Boxster και 911. Αν αναρωτιέσαι γιατί SUV και όχι ένα ένα πολυτελές supersedan, η απάντηση δόθηκε από την έρευνα αγοράς. Η Αμερική ήταν και είναι τρελή για τα SUV, και η Αμερική αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά της Porsche.
Επίσης, το 70% των ιδιοκτητών Porsche είχαν στη κατοχή τους τουλάχιστον δυο ακόμα αυτοκίνητα, με το ένα εξ’αυτών να είναι SUV, κάτι που όπως καταλαβαίνεις σήμαινε ότι η εταιρία έχανε εύκολες πωλήσεις. Εκτός αυτού, δύο από τους εγχώριους ανταγωνιστές της είχαν ήδη παρουσιάσει αντίστοιχη πρόταση, εννοώντας την Mercedes-Benz με την M-Class το 1998, και τη BMW με το X5 το 2000.
Η Porsche, χρησιμοποιώντας μια κρίση ως ευκαιρία να θέσει νέα πρότυπα, παρουσίασε πριν από 18 χρόνια την πρώτη γενιά της Cayenne. Με αυτόν τον τρόπο δημιούργησε μια νέα κατηγορία, αξιοποιώντας νέες ομάδες πελατών, οι οποίες πρακτικά έσωσαν την γερμανική εταιρία φέρνοντας “ζεστό” χρήμα στα ταμεία της.
Σήμερα, η Porsche ανακοίνωσε ότι κατασκεύασε την 1.000.000στή Cayenne. Αυτή βρήκε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στην Bratislava της Σλοβακίας, και ήταν μια GTS βαμμένη σε κόκκινο (Carmine Red) χρώμα που παραδόθηκε σε πελάτη της στην Γερμανία.