Το 2020 δεν θα είναι μια χρονιά που η Ferrari θα θέλει να θυμάται, μιας και η φετινή της παρουσία στην Formula 1 δεν μπορεί να χαρακτηριστεί καλή για την ιταλική ομάδα, η οποία θα τερματίσει μόλις στην 6η θέση του πρωταθλήματος των κατασκευαστών.

Μεταξύ άλλων προβλημάτων, η Scuderia φέτος είχε να αντιμετωπίσει και τα αργά pit stops, με τον Vettel στο προηγούμενο GP του Μπαχρέιν να χάνει 4,5 και 6,5 δευτερόλεπτα στα δύο του pit stop, χρόνοι απολύτως απαράδεκτοι για τον κόσμο της Formula 1, όπου ακόμη και ένα pit stop των 3 δευτερολέπτων θεωρείται μια αιωνιότητα.

1

Σύμφωνα με την Ferrari, περισσότερο από το 20% των φετινών της pit stops έχουν διαρκέσει περισσότερο από 3,5 δευτερόλεπτα, με την Red Bull να είναι η ταχύτερη ομάδα, μιας και και τα 4 από τα 7 pit stops που έχει κάνει φέτος, ολοκληρώθηκαν σε λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα.

2

Η Ferrari προσθέτει πως ο μέσος χρόνος των pit stops της απέχει πολύ από το ιδανικό και ενδεχομένως να συγκέντρωνε περισσότερους βαθμούς, εάν έκανε ταχύτερα pit stops. Τι φταίει όμως και η Scuderia χάνει τόσο χρόνο στις αλλαγές των ελαστικών;

3

Σύμφωνα με τον Diego Ioverno, τον μηχανικό λειτουργίας των μονοθεσίων της Ferrari, το μπουλόνι των τροχών είναι η βασικότερη αιτία των αργών pit stops, γι’αυτό και η Ferrari θα το αλλάξει από του χρόνου.

Το σπείρωμα δεν είναι αρκετά ισχυρό και έτσι το μπουλόνι δεν βιδώνει αρκετές φορές. Πρόκειται για ένα πρόβλημα αξιοπιστίας που εργαζόμαστε σκληρά για να το διορθώσουμε το επόμενο έτος.

Όταν τα παιδιά του pit stop αισθάνονται, ακόμη και ασυνείδητα, ότι χρησιμοποιούν ένα στοιχείο που κινδυνεύει περισσότερο, αυξάνεται η αρνητική επίδραση, ειδικά σε συνδυασμό με τον πάντα μικρότερο κίνδυνο να μην κουμπώσει το μπουλόνι στο αεροπίστολο.

Αυτό φαίνεται και στο γεγονός πως για εμάς ο μέσος χρόνος για ένα καλό pitstop είναι 2,73 δευτερόλεπτα, πράγμα που σημαίνει πως υπάρχει αρκετός χώρος για βελτίωση στο συγκεκριμένο κομμάτι.

4

Παράλληλα ο Ioverno πρόσθεσε πως μια ακόμη αιτία είναι το γεγονός πως το πλήρωμα των μηχανικών της Ferrari για τα pit stops είναι “σχετικά νέο”, ως μέρος της συνεχιζόμενης αναδιάρθρωσης και ανοικοδόμησης της Ferrari, με τον Ioverno να προσθέτει πως χρειάζεται χρόνος για να “δέσει” η ομάδα.

Δεν υπάρχει άλλο άθλημα που απαιτεί τον τέλειο συγχρονισμό περισσοτέρων από 20 ατόμων. Γι ‘αυτό οι καλύτερες ομάδες είναι αυτές που χρησιμοποιούν το ίδιο πλήρωμα για αρκετά χρόνια.

5

Έτσι εκτός από την αξιοπιστία, πρέπει επίσης να εργαστούμε σε αυτόν τον τομέα, τόσο μέσω ειδικών προπονήσεων όσο και μέσω ψυχολογικής και σωματικής προπόνησης και αυτό θα είναι μια άλλη προτεραιότητα κατά τη διάρκεια του χειμώνα για την προετοιμασία μας για το 2021.