O Ferdinand Piech ήταν ο άνθρωπος που μεταμόρφωσε το VW Group από έναν σχετικά μικρό “παίκτη”, στην μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου από πλευράς πωλήσεων. Επί θητείας του το VW Group, του οποίου έγινε CEO το 1993 και πρόεδρος το 2002, εξαγόρασε τις Bentley, Bugatti και Lamborghini, ενώ έκανε τις Seat και Skoda αυτό που είναι σήμερα.

Το 2012 η VW εξαγόρασε την Porsche, με τον Piech να αποχωρεί από την VW το 2015, λίγους μήνες προτού ξεσπάσει το Dieselgate. To 2017 πούλησε όλες τις μετοχές της VW που κατείχε, αξίας 1 δισ. ευρώ.

Ο Piech που απεβίωσε το 2019 φέρεται πως το 2013 θέλησε να εξαγοράσει και την Tesla. Όπως αναφέρει το γερμανικό Manager Magazin, έδωσε την εντολή στο VW Group να εξαγοράσει την Tesla, παρότι το 2013 η Tesla πούλησε μόλις 22.000 αυτοκίνητα.

Αγοράστε την εταιρεία για εμένα,

φέρεται να ήταν η εντολή του Piech στα στελέχη του γερμανικού κολοσσού τον Ιούλιο του 2013, όταν ο Piech οδήγησε για πρώτη φορά ένα Model S κατά την διάρκεια ενός ταξιδιού του στις ΗΠΑ. Το αυτοκίνητο του το παρείχε ο επίσημος αντιπρόσωπος της Porsche στο Μπέβερλι Χιλς, με τον Piech να δηλώνει εντυπωσιασμένος από το αυτοκίνητο της Tesla.

Παρότι ο τότε CEO του VW Group, Martin Winterkorn, αλλά και ο επικεφαλής έρευνας και ανάπτυξης της εταιρίας, Ulrich Hackenberg, δεν είχαν την ίδια άποψη, ο Piech ως πρόεδρος ήθελε να εξαγοράσει την Tesla γι’αυτό και σε συνεργασία με επενδυτές τραπεζίτες και δικηγόρους, ετοίμασε μια πρόταση εξαγοράς της Tesla, την οποία ωστόσο την απέρριψε ο Elon Musk.

Το 2013 η Tesla ήταν περίπου 10 ετών και από τα μέσα του 2012 είχε ξεκινήσει την ευρεία παραγωγή του Model S. Η χρηματιστηριακή της αξία με τα βίας ξεπερνούσε τα 20 δισ, δολάρια, όταν σήμερα η κεφαλαιοποίηση της Tesla είναι μεγαλύτερη των 630 δισ. ευρώ.