Martin Winterkorn ferdinand piech (3)

Σύμφωνα με την Bild am Sonntag, ο πρώην πρόεδρος της Volkswagen, Ferdinand Piech, προσπάθησε ανεπιτυχώς να μάθει από τον πρώην CEO της VW, Martin Winterkorn, για το σκάνδαλο χειραγώγησης εκπομπών ρύπων μέσω του παράνομου λογισμικού τον Μάρτιο του 2015, έναν μήνα προτού παραιτηθεί.

Όπως θα θυμάσαι, μήνες προτού ξεσπάσει το σκάνδαλο της VW, τα δύο μεγάλα κεφάλια του VW Group, Ferdinand Piëch και Martin Winterkorn είχαν τις διαφωνίες τους, μια κόντρα που οδήγησε τελικά στην αποχώρηση του Piëch από τη θέση του Προέδρου του Γερμανού Κολοσσού και με το τωρινό άρθρο, φουντώνουν ξανά οι φήμες πως ο Piëch κατάφερε και έκανε το δικό του.

Ο Piech, σύμφωνα με την Bild am Sonntag, έχει δηλώσει στην δικηγορική εταιρία Jones Day, η οποία και έχει αναλάβει την διεξαγωγή της εσωτερικής έρευνας στην VW, πως προσπάθησε να μάθει τον Μάρτιο του 2015 από τον Winterkorn, τι γίνεται σχετικά με την έρευνα της Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ (EPA), για τις εκπομπές των αυτοκινήτων της VW, με τον Winterkorn, στο περιθώριο της έκθεση της Γενεύης να απαντά στον Piech, πως όλα είναι υπό έλεγχο.

Τελικά ήταν μέσα Σεπτεμβρίου του 2015 όταν έσκασε η είδηση για το Dieselgate, με τον Winterkorn να αναγκάζεται να παραιτηθεί από την θέση του CEO, με τον “δικό του” Matthias Müller να παίρνει την θέση του, ενώ την θέση του προέδρου της VW, την ανέλαβε ο Hans Dieter Pötsch, προσωπική επιλογή του Piech.

Ποτέ δεν θα μάθουμε ποια ήταν η πραγματική αιτία της ρήξης μεταξύ Piech και Winterkorn, αλλά αναμφίβολα η συγκεκριμένη ιστορία έπαιξε τον ρόλο της, με τον Piech να δηλώνει πως έχασε την εμπιστοσύνη στο πρόσωπο του Winterkorn λόγω της στρατηγικής του στην αγορά των Η.Π.Α αλλά και της αποτυχίας του να δημιουργήσει έναν φθηνό αυτοκίνητο.

Οι αποκαλύψεις αυτές της Bild am Sonntag, ενδεχομένως να ρίξουν νέο φως για την εξέλιξη του σκανδάλου, αλλά και γιατί χάλασαν τόσο πολύ οι σχέσεις των δύο πρώην ισχυρών ανδρών της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης, ειδικά την περίοδο που σημείωνε κέρδη ρεκόρ, ενώ μείωνε και την ψαλίδα με την Toyota ώστε να γίνει η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως.

Εκπρόσωπος της VW αρνήθηκε να σχολιάσει την είδηση, λέγοντας μόνο πως περιμένει τα τελικά αποτελέσματα της εσωτερικής έρευνας, τα οποία αναμένονται κατά το τέταρτο τρίμηνο του έτους.

Η VW έχει ήδη συμφωνήσει να πληρώσει 16,5 δισ. δολάρια για την επίλυση του Dieselgate στις Η.Π.Α, αγοράζοντας πίσω ή επιδιορθώνοντας τα περίπου 500.000 αυτοκίνητα που επηρεάζονται από το παράνομο λογισμικό για τους 2,0-λιτρους TDI κινητήρες, ενώ βρίσκεται ακόμη σε συζητήσεις με τις αρχές για το τι θα γίνει με τα 86.000 αυτοκίνητά της με τους 3.0 TDI κινητήρες που και αυτοί διαθέτουν λογισμικό που χειραγωγεί τις εκπομπές ρύπων. Εκπρόσωπος της VW δήλωσε πως ελπίζει να υπάρξει συμφωνία μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου/αρχές Νοεμβρίου.

Σύμφωνα με έκθεση του Bloomberg περίπου οι μισοί κάτοχοι των 2,0-λιτρων αυτοκινήτων που επηρεάζονται από το Dieselgate στις Η.Π.Α έχουν επιλέξει η VW να αγοράσει πίσω τα αυτοκίνητά τους, παρά να τους τα επιδιορθώσει. Η VW θα αποζημιώσει με περίπου 5.100 δολάρια κάθε κάτοχο αυτοκινήτου της, είτε το αγοράσει πίσω, είτε το επισκευάσει δωρεάν, με την αξία του κάθε αυτοκινήτου για την επαναγορά, να υπολογίζεται ανάλογα με το μοντέλο, τον εξοπλισμό, την ηλικία και τα διανυθέντα χιλιόμετρα.