Όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες έρχονται αντιμέτωπες με έλλειψη σε τσιπ, καθώς οι κατασκευαστές τους διατηρούν τον εφοδιασμό για τεχνολογικούς ομίλους που παράγουν smartphones, tablets και άλλα ηλεκτρονικά είδη ευρείας ευρείας κατανάλωσης, η ζήτηση των οποίων έχει αυξηθεί τους τελευταίους μήνες.

Τον περασμένο μήνα η Volkswagen ανακοίνωσε πως λόγω των ελλείψεων θα κατασκευάσει 100.000 λιγότερα αυτοκίνητα κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021, στα εργοστάσιά της σε Ευρώπη, Κίνα και Βόρεια Αμερική.

Η Nissan έκανε γνωστό πως θα μειώσει την παραγωγή του Note στο Oppama εργοστάσιό της στη πόλη Γιοκοσούκα της Ιαπωνίας, λόγω έλλειψης σε τσιπ, ενώ η Honda σκοπεύει να μειώσει την παραγωγή ορισμένων μοντέλων της μέσα στους επόμενους μήνες λόγω της έλλειψης.

Η Nissan αναμένεται να κατασκευάσει περίπου 5.000 Note μέσα στον Ιανουάριο, όταν ο αρχικός της προγραματισμός ήταν για 15.000 αυτοκίνητα.

Μέσα στον Ιανουάριο η Honda θα μειώσει την παραγωγή της κατά περίπου 4.000 μονάδες, κυρίως των Jazz/Fit, που κατασκευάζονται στο εργοστάσιό της στη Σουζούκα.

Σημαντικό ρόλο στην έλλειψη τσιπ έπαιξε και η φωτιά που ξέσπασε στο εργοστάσιο της AKM (Asahi Kasei Microdevices Corp) τον περασμένο Οκτώβριο.

Η Renault, η Daimler, η Ford, η FCA και η General Motors συγκαταλέγονται επίσης στις εταιρείες που αντιμετωπίζουν ελλείψεις σε τσιπ. Η Ford σταματά την παραγωγή του εργοστασίου της στο Κεντάκι για μια εβδομάδα, ενώ η FCA θα σταματήσει για το ίδιο διάστημα δύο εργοστάσιά της με το ένα να βρίσκεται στο Οντάριο του Καναδά.