Η Ford ανακοίνωσε το κλείσιμο και των τριών εργοστασίων της στη Βραζιλία, εξέλιξη που θα οδηγήσει σε περισσότερες από 5.000 απολύσεις, με την Μπλε Οβάλ εταιρία να εξοικονομεί από το κλείσιμο των εργοστασίων 4,1 δισ. δολάρια.

Η Ford θα διακόψει την παραγωγή των τριών εργοστασίων της στη Βραζιλία, μιας και η πανδημία δεν έχει πάψει να αυξάνει το πλεονάζον παραγωγικό δυναμικό και η μείωση των πωλήσεων οδήγησε σε χρόνια μεγάλων απωλειών.

Γνωρίζουμε ότι οι αποφάσεις αυτές είναι πολύ δύσκολες, όμως είναι απαραίτητες ώστε η επιχείρηση να γίνει κερδοφόρα και βιώσιμη,

είπε ο CEO της Ford, ο Jim Farley.

Η Ford αναφέρει πως η συγκεκριμένη κίνηση αποτελεί μέρος της παγκόσμιας αναδιάρθρωσης, ύψους 11 δισ. δολαρίων. Τον Φεβρουάριο του 2019 η Ford έκλεισε το παλαιότερο εργοστάσιό της στη Βραζιλία, στο Sao Bernardo do Campo, κοντά στο Σάο Πάολο, που απασχολούσε 2.782 ανθρώπους, στο πλαίσιο παγκόσμιας αναδιάρθρωσής της.

Ο Lyle Watters, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της θυγατρικής της Ford στη Νότια Αμερική, διαβεβαίωσε ότι η επιχείρηση θα συνεργαστεί με τα συνδικάτα, με τους εργαζομένους της και με άλλους κοινωνικούς εταίρους για να βοηθήσει να αντιμετωπιστεί ο δύσκολος αντίκτυπος της απόφασης αυτής.

Η Ford διευκρίνισε ότι η παραγωγή θα σταματήσει αμέσως στα εργοστάσια σε Camacari και Taubate, καθώς και ότι δεν θα παράγονται παρά μόνο κάποια ανταλλακτικά για μερικούς μήνες, ώστε να εξασφαλιστεί η δυνατότητα να γίνονται σέρβις μετά τις πωλήσεις. Το εργοστάσιο στο Belo Horizonte θα συνεχίσει να λειτουργεί μέχρι το τέταρτο τρίμηνο του 2021. Στο συγκεκριμένο εργοστάσιο κατασκευάζεται το Troller T4, κάτι που σημαίνει πως με το κλείσιμο του εργοστασίου το μοντέλο θα καταργηθεί.

Η Ford Βραζιλίας δεν θα διατηρεί κατόπιν σε λειτουργία παρά μόνο την έδρα της διοίκησής της, το κέντρο έρευνας και ανάπτυξης και το πεδίο δοκιμών της.

Αντίθετα, ούτε τα εργοστάσια στην Αργεντινή, ούτε το σχέδιο να κατασκευαστεί εργοστάσιο στην Ουρουγουάη θα επηρεαστούν, με την Ford να διαβεβαιώνει πως δεν θα επηρεαστούν οι δραστηριότητες της σε άλλες χώρες της Λατινικής Αμερικής.

Οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στη Βραζιλία συρρικνώθηκαν κατά 26% το 2020 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, εξαιτίας της κρίσης που προκάλεσε η πανδημία.