Διαθέσιμο είναι πλέον το Mazda3 τόσο σε hatchback όσο και σε σεντάν έκδοση, με τον ανανεωμένο e-SkyActiv-X 2,0-λιτρο κινητήρα βενζίνης, που λόγω εκπομπών ρύπων (120 γρ/χλμ το hatchback και 117 γρ/χλμ η σεντάν έκδοση) έχουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

1Οι τιμές

Έκδοση Τιμή
Mazda 3 Hatchback e-SkyActiv-X 27.677 ευρώ
Mazda 3 Hatchback e-SkyActiv-X Auto 30.640 ευρώ
Mazda 3 Sedan e-SkyActiv-X 27.677 ευρώ
Mazda 3 Sedan e-SkyActiv-X Auto 30.640 ευρώ

Ο κινητήρας αποδίδει 186 άλογα με 240 Nm ροπής, με το Mazda3 να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 8,1 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 216 χλμ/ώρα. Ο κινητήρας φέρει αναβαθμισμένο ήπιο υβριδικό σύστημα, το M Hybrid και είναι 24V.

Αυτό συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, ενώ βοηθά στην ανάκτηση της ενέργειας που παράγεται κατά την πέδηση. Ο κινητήρας είναι ο πρώτος βενζινοκινητήρας παγκοσμίως που συνδυάζει την ανάφλεξη με σπινθήρα ενός βενζινοκινητήρα με την ανάφλεξη με συμπίεση ενός κινητήρα diesel.

2

Ο e-SkyActiv-X κινητήρας έχει βελτιωμένη θερμική απόδοση σε επτά βασικούς τομείς, με το σημαντικότερο γεγονός να είναι πως η ανάφλεξη του καυσίμου, καθώς παρότι διαθέτει μπουζί, γίνεται κυρίως μέσω της συμπίεσης. Το σύστημα υπόσχεται και μειωμένους ρύπους, πέραν της μειωμένης κατανάλωσης.

Η Mazda ελέγχει την καύση μέσω του μπουζί με τo σύστημα ανάφλεξης Spark Controlled Compression Ignition (SPCCI). Όταν το έμβολο ανεβαίνει στο ΑΝΣ, μέσα στον κύλινδρο υπάρχει ένα φτωχό μείγμα βενζίνης. Η Mazda έχει τοποθετήσει ένα υψηλής πίεσης μπεκ δίπλα από το μπουζί, το οποίο αναλαμβάνει να ψεκάσει μια μικρή ποσότητα βενζίνης.

3

Την στιγμή που το μπεκ ψεκάζει, το μπουζί δημιουργεί έναν σπινθήρα το οποίο δημιουργεί ανάφλεξη στο πλούσιο μείγμα που δημιουργήθηκε από τον ψεκασμό. Η αυξημένη συμπίεση που δημιουργείται, έχει ως αποτέλεσμα να αναφλέγεται και το υπόλοιπο φτωχό μείγμα, κάτι που μπορεί να γίνει ακόμη και σε μεγάλο εύρος στροφών και φορτίων.