Η Michelin έκανε γνωστό πως έως το 2050 όλα τα ελαστικά της θα είναι κατασκευασμένα εξ΄ολοκλήρου από ανανεώσιμα, ανακυκλωμένα, βιολογικά και βιώσιμα υλικά.

Σήμερα σχεδόν το 30% των υλικών που χρησιμοποιούνται στη κατασκευή των ελαστικών της Michelin είναι ήδη κατασκευασμένα από φυσικές, ανακυκλωμένες ή άλλες βιώσιμες πρώτες ύλες. Κάθε ελαστικό αποτελείται από περισσότερα από 200 υλικά, με το κυριότερο να είναι το φυσικό καουτσούκ, ενώ επίσης υπάρχουν συνθετικό καουτσούκ, μεταλλικές ίνες και συστατικά που ενισχύουν την δομή του, όπως η αιθάλη, ρητίνες και το διοξείδιο του πυριτίου.

1

Η Michelin συνεργάζεται με τις Axens και IFP Energies Nouvelles, στο project BioButterfly, με 6.000 άτομα να εργάζονται σε 7 κέντρα έρευνας και ανάπτυξης προκειμένου να κάνουν 100% βιώσιμα τα ελαστικά έως το 2050.

Οι τρεις εταιρίες αναπτύσσουν βουταδιένιο από βιολογικά υλικά προκειμένου να αντικαταστήσει το πετρέλαιο, με την Michelin να χρησιμοποιεί βιομάζα από ξύλο, φλοιό ρυζιού και απορρίμματα φυτών, έτσι ώστε 4,2 εκατ. τόνοι ξύλου να ενσωματώνονται ετησίως στα ελαστικά της. H Michelin μαζί με την Pyrowave μπορεί να παράγει ανακυκλωμένο στυρόλιο από πλαστικά που βρίσκονται σε κάθε είδους συσκευασιών.

Το στυρένιο είναι ένα σημαντικό μονομερές που χρησιμοποιείται για την κατασκευή όχι μόνο του πολυστυρολίου αλλά και του συνθετικού καουτσούκ για ελαστικά και μεγάλη ποικιλία καταναλωτικών αγαθών. Αποτέλεσμα είναι δεκάδες χιλιάδες τόνοι απορριμμάτων πολυστυρολίου να ανακυκλώνονται και να χρησιμοποιούνται στα ελαστικά της Michelin κάθε χρόνο.

Από το φθινόπωρο του 2021 η Michelin μαζί με την Carbios μέσω μιας διαδικασίας που χρησιμοποιεί ένζυμα για την αποδόμηση και ανακύκλωση των PET πλαστικών, θα χρησιμοποιούν ίνες πολυεστέρα για την κατασκευή ελαστικών. Η γαλλική εταιρία λέει πως περίπου 4 δισ. πλαστικά μπουκάλια θα μπορούσαν να ανακυκλώνονται και να χρησιμοποιούνται στα ελαστικά της κάθε χρόνο.

2Διάβασε επίσης

Η Michelin παρουσιάζει το ελαστικό το μέλλοντος

Τέλος η Michelin θα κατασκευάσει το πρώτο εργοστάσιο ανακύκλωσης ελαστικών, μαζί με την Enviro, που θα επιτρέψει την ανάκληση των υλικών των ελαστικών που έχουν φτάσει στο τέλος του κύκλου της ζωής τους, έτσι ώστε να επαναχρησιμοποιούνται στη κατασκευή νέων ελαστικών.

Η Michelin υποστηρίζει επίσης την κυκλική οικονομία, όπως επιβεβαιώνεται από τη συμμετοχή της στην ευρωπαϊκή κοινοπραξία BlackCycle. Το έργο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και συγκεντρώνει 13 εταίρους του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα για το σχεδιασμό διαδικασιών για την παραγωγή νέων ελαστικών από ελαστικά στο τέλος του κύκλου ζωής τους.