H Kia δίνει όλες τις πληροφορίες για το EV6

Σχετικά άρθρα

Λίγες εβδομάδες μετά την δημοσίευση των πρώτων φωτογραφιών του EV6, η Kia δίνει σήμερα όλες τις πληροφορίες σχετικά με το αμιγώς ηλεκτρικό της crossover. Η παραγωγή του EV6 θα γίνεται στη Νότια Κορέα και θα κυκλοφορήσει σε επιλεγμένες αγορές παγκοσμίως από το δεύτερο εξάμηνο του 2021, με τις online κρατήσεις να ξεκινούν από τις 30 Μαρτίου σε ορισμένες αγορές.

Ηλεκτρική στρατηγική

Η Kia ξεκινά την εφαρμογή της μεσοπρόθεσμης αλλά και μακροπρόθεσμης στρατηγικής για ηλεκτρικά οχήματα (BEV), υβριδικά plug-in (PHEV) και υβριδικά ηλεκτρικά (HEV) για να καλύψει το 40% των συνολικών πωλήσεών της έως το 2030, με ετήσιο στόχο πωλήσεων 1,6 εκατομμύρια μονάδες για αυτά τα φιλικά προς το περιβάλλον μοντέλα. Ως μέρος αυτού η Kia στοχεύει στην αύξηση των πωλήσεων BEV σε 880.000 μονάδες το 2030.

Σχεδιασμός

Το EV6 σχεδιάστηκε σύμφωνα με τη νέα φιλοσοφία “Opposites United”, η οποία εμπνέεται από τις αντιθέσεις που υπάρχουν στη φύση και στην ανθρωπότητα. Στο επίκεντρο της σχεδιαστικής φιλοσοφίας υπάρχει μια νέα οπτική ταυτότητα που προκαλεί θετικές επιρροές και φυσική ενέργεια, μέσα από αντίθετους συνδυασμούς από αιχμηρά στιλιστικά στοιχεία και ανάγλυφα σχήματα.

Σχεδιασμένη για να προσφέρει κάτι διαφορετικό στην κατηγορία crossover, η έκδοση GT του EV6 προσφέρει ένα ιδιαίτερο, εντυπωσιακό αμάξωμα με χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας, καθώς και πρωτοφανή επίπεδα απόδοσης από ένα ηλεκτρικό μοντέλο της Kia.

Από μπροστά, το “tiger face” της Kia έχει διασκευασθεί για την ψηφιακή εποχή. Αποτελώντας μέρος του “Digital Tiger Face”, τα φώτα ημέρας εμφανίζουν μια κομψή, μοντέρνα εμφάνιση και περιλαμβάνουν ένα “διαδοχικό” δυναμικό μοτίβο φωτισμού. Κάτω από αυτό, μια χαμηλή εισαγωγή αέρα διευρύνει οπτικά το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, τονίζοντας την εικόνα υψηλής τεχνολογίας.

Το προφίλ εμφανίζει μια σιλουέτα εμπνευσμένη από ένα δυναμικό crossover, η οποία είναι μοντέρνα, κομψή και αεροδυναμική. Μια χαρακτηριστική γραμμή τρέχει κατά μήκος του κάτω μέρους των πορτών, δίνοντας την εικόνα πως τα τόξα των τροχών ανασηκώνονται προς τα πάνω και γενικότερα την εικόνα ενός επιμηκυμένου προφίλ.

Σχεδιασμένο εν μέρει για απόλυτη αεροδυναμική απόδοση, το πίσω μέρος χαρακτηρίζεται από μια κεκλιμένη κολόνα C με ενσωματωμένα μαύρα γυαλιστερά πλαίσια που μοιάζουν σαν να εκτείνουν το κρύσταλλο των παραθύρων. Πάνω από αυτά βρίσκεται μία διακριτική αεροτομή οροφής που διοχετεύει τον αέρα προς τα κάτω και προς την ειδικά διαμορφωμένη πόρτα σα μια κάτω αεροτομή, που βρίσκεται πάνω από το πίσω φως του αυτοκινήτου.

Πλατφόρμα

Το EV6 είναι το πρώτο μοντέλο της Kia που βασίζεται στη νέα ειδική πλατφόρμα E-GMP, η οποία μειώνει την πολυπλοκότητα μέσω της διαμόρφωσης και της τυποποίησης, επιτρέποντας την ταχεία και ευέλικτη εξέλιξη προϊόντων με ποικίλα χαρακτηριστικά.

Διαστάσεις

Το μήκος του EV6 ανέρχεται σε 4.680 χλστ. (4.695 χλστ. στην GT-Line και GT έκδοση), το πλάτος σε 1.880 χλστ. (1.890 χλστ. στην GT-Line και GT έκδοση), ενώ το ύψος στα 1.550 χλστ. (1.545 χλστ. στην GT έκδοση). Παρά τις -σχετικά- συγκρατημένες εξωτερικές διαστάσεις του EV6, το μεταξόνιο των 2.900 χλστ. να χαρίζει χώρο καμπίνας παρόμοιο με πολλά SUV μεσαίου μεγέθους.

Έτσι, το EV6 προσφέρει έξυπνη και ευέλικτη εσωτερική διαρρύθμιση με πληθώρα χώρων αποθήκευσης καμπίνας, συμπεριλαμβανομένων 520 λίτρων του πορτμπαγκάζ. Με τα καθίσματα της δεύτερης σειράς αναδιπλωμένα προς τα κάτω, η χωρητικότητα αυξάνεται στα περίπου 1.300 λίτρα. Επίσης, το αυτοκίνητο διαθέτει μπροστινό πορτμπαγκάζ 52 λίτρων για τις δικίνητες εκδόσεις και 20 λίτρων για τα τετρακίνητες εκδόσεις.

Εσωτερικό

Περνώντας στην καμπίνα, συναντάμε ένα ευρύχωρο εσωτερικό, χάρη στην επίπεδη μπαταρία κάτω από το δάπεδο. Διαθέτει ελαφρώς κυρτή οθόνη με τις επενδύσεις των καθισμάτων να είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα πλαστικά.

Το EV6 διαθέτει ένα νέο, υψηλής τεχνολογίας σύστημα infotainment, που αποτελείται από δύο οθόνες 12 ιντσών για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων μπροστά από τον οδηγό και για το σύστημα infotainment πάνω από την κεντρική κονσόλα. Οι καμπύλες οθόνες που χρησιμοποιούνται στο EV6 έχουν λεπτές μεμβράνες που χρησιμοποιούν νέα δομή και τεχνολογία για τη μείωση της επίδρασης του φωτός.

Ακόμα, το EV6 διαθέτει head-up display επαυξημένης πραγματικότητας (AR), το οποίο προβάλλει πληροφορίες οδήγησης στη βάση του παρμπρίζ και εντός του οπτικού πεδίου του οδηγού. Το σύστημα εμφανίζει ειδοποιήσεις από το προηγμένο σύστημα υποβοήθησης του οδηγού (Advanced Driver Assistance System), δεδομένα για την ταχύτητα του οχήματος και τις οδηγίες πλοήγησης στροφή προς στροφή.

Επίσης, περιλαμβάνεται η τελευταία έκδοση του Kia Connect, που στο παρελθόν ονομαζόταν UVO, το οποίο διαθέτει μια σειρά από υπηρεσίες πραγματικού χρόνου της Kia και ενημερώσεις over-the-air (OTA). Προσβάσιμο μέσω της οθόνης αφής, το Kia Connect επιτρέπει στους χρήστες να βρίσκουν τοποθεσίες σημείων φόρτισης EV και τις τιμές χρέωσής τους, να βλέπουν την κατάσταση φόρτισης του αυτοκινήτου τους, να σχεδιάζουν έξυπνα χρονοδιαγράμματα φόρτισης και να ελέγχουν την αυτονομία με βάση το υπάρχον επίπεδο φόρτισης.

Τέλος, διατίθεται για πρώτη φορά σε ένα ηλεκτρικό μοντέλο της Kia ένα ηχοσύστημα surround 14 ηχείων της Meridian. Το σύστημα ηχείων προσφέρει επίσης το Active Sound Design (ASD) που παρέχει στους οδηγούς ηχητική πληροφόρηση σχετικά με την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου και ελέγχεται μέσω διεπαφής.

Ηλεκτρικοί κινητήρες

Το EV6 προσφέρεται σε μια ευρεία γκάμα εκδόσεων και δύο χωρητικότητες μπαταριών. Η long-range διαθέτει ωφέλιμη χωρητικότητα 77,4 kWh, ενώ η standard-range 58,0 kWh, με το EV6 GT να διατίθεται μόνο με την μπαταρία υψηλής αυτονομίας.

Ξεκινώντας με την δικίνητη έκδοση και την μπαταρία 58 kWh, ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και αποδίδει 125 kW (170 άλογα) και 350 Nm ροπής. Ακολουθεί η τετρακίνητη έκδοση με την μπαταρία 58 kWh, όπου οι δύο ηλεκτροκινητήρες είναι τοποθετημένοι ένας ανά κάθε άξονα, και αποδίδουν συνδυαστικά 173 kW (235 άλογα) και 605 Nm ροπής, και μπορεί να επιταχυνθεί κάνοντας το 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα.

Έπειτα, η δικίνητη έκδοση με την μπαταρία 77,4 kWh, έχει αυτονομία πάνω από 510 χιλιόμετρα, με μία μόνο φόρτιση στο συνδυασμένο κύκλο WLTP. Διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, ο οποίος αποδίδει 168 kW (229 άλογα) και 350 Nm ροπής. Ακολουθεί η τετρακίνητη έκδοση με την μπαταρία 77,4 kWh, όπου οι δύο ηλεκτροκινητήρες είναι τοποθετημένοι ένας ανά κάθε άξονα, και αποδίδουν συνδυαστικά 239 kW (325 άλογα) και 605 Nm ροπής, και μπορεί να επιταχυνθεί για το 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,2 δευτερόλεπτα.

Τέλος, το EV6 GT είναι εξοπλισμένο με δύο κινητήρες (ένας ανά άξονα), συνολικής απόδοσης 430 kW (585 άλογα) και 740 Nm ροπής. Το EV6 GT επιταχύνεται από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα και μπορεί να φτάσει στην τελική ταχύτητα των 260 χλμ./ώρα. Με την προσθήκη του ηλεκτρονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, μόνο στην έκδοση EV6 GT θα μπορείς να απολαύσεις τα δυναμικά χαρακτηριστικά με απόλυτη ασφάλεια και σε όλες τις συνθήκες.

Αντλία θερμότητας/i-pedal

Το EV6 είναι εξοπλισμένο με τεχνολογίες ανάκτησης ενέργειας για μεγιστοποίηση της αυτονομίας. Μεταξύ αυτών και η τελευταία γενιά αντλίας θερμότητας της Kia στο στάνταρ εξοπλισμό, η οποία αξιοποιεί τη θερμότητα που εκλύεται από το σύστημα ψύξης του αυτοκινήτου. Αυτό διασφαλίζει ότι στους -7 βαθμούς Κελσίου το αυτοκίνητο μπορεί να επιτύχει το 80% της αυτονομίας που θα ήταν εφικτή στους 25 βαθμούς Κελσίου.

Επίσης διαθέτει και την τελευταία γενιά του έξυπνου συστήματος ανάκτησης ενέργειας πέδησης της Kia, το οποίο ελέγχεται από τα paddles πίσω από το τιμόνι, ώστε ο οδηγός να μπορεί να επιβραδύνει γρήγορα και εύκολα το αυτοκίνητο και ανακτά κινητική ενέργεια για να μεγιστοποιήσει την αυτονομία και την απόδοση.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ έξι επιπέδων ανάκτησης (κανένα, 1 έως 3, “i-pedal” ή αυτόματη λειτουργία), ανάλογα με το επιθυμητό επίπεδο ανάκτησης ενέργειας. Το πρόγραμμα οδήγησης “i-pedal” επιτρέπει επίσης στο αυτοκίνητο να ανακτά τη μέγιστη ποσότητα ενέργειας από τα φρένα του και δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να ακινητοποιεί ομαλά το αυτοκίνητα χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιήσει το πεντάλ των φρένων.

Φόρτιση

Το EV6 προσφέρει δυνατότητες φόρτισης 800V και 400V, χωρίς την ανάγκη για πρόσθετα εξαρτήματα ή προσαρμογείς. Το αυτοκίνητο έχει δυνατότητα τάχιστης φόρτισης από το 10% έως το 80% σε μόλις 18 λεπτά και στις 2 εκδοχές μπαταρίας ή φόρτισης που επαρκεί για την κάλυψη 100 χιλιομέτρων σε λιγότερο από 4,5 λεπτά όταν συνδυάζεται (2WD) με την επιλογή μπαταρίας 77,4 kWh.

Το σύστημα φόρτισης του αυτοκινήτου είναι πιο ευέλικτο από τα BEV της προηγούμενης γενιάς χάρη στην ενσωματωμένη μονάδα ελέγχου φόρτισης (Integrated Charging Control Unit, ICCU). Η ICCU επιτρέπει μια νέα λειτουργία οχήματος προς καταναλωτή (V2L), η οποία είναι ικανή να χρησιμοποιεί ενέργεια από την μπαταρία του αυτοκινήτου.

Η λειτουργία V2L μπορεί να παρέχει ισχύ έως και 3,6 kW ισχύος και να τροφοδοτεί για παράδειγμα ταυτόχρονα μια τηλεόραση 55 ιντσών και ένα κλιματιστικό για περισσότερες από 24 ώρες. Το σύστημα μπορεί επίσης να φορτίσει ένα άλλο EV, αν χρειαστεί. Με φόρτιση άνω του 35% στην μπαταρία, το EV6 μπορεί να ρυμουλκήσει τρέιλερ βάρους έως 1.600 κιλών.

Συστήματα ασφαλείας

Το EV6 προσφέρει κορυφαία επίπεδα ασφάλειας και ευκολίας χάρη στην ενισχυμένη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS). Επιγραμματικά, διαθέτει το Safe Exit Assist (SEA), που σε βοηθά να αποφεύγεις τυχόν συγκρούσεις με το όχημα που ακολουθεί κατά την έξοδό σου από το EV6. Το Lane Follow Assist (LFA) βοηθά στο να παραμένει το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας.

Το Highway Driving Assist 2 (HDA 2) βοηθά στη διατήρηση μιας καθορισμένης απόστασης και ταχύτητας από το όχημα που προπορεύεται όταν κινείστε σε αυτοκινητόδρομο και επίσης βοηθά στο να είναι το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας, ακόμη και σε μια καμπή. Το Remote Smart Parking Assist (RSPA) βοηθά στην απομακρυσμένη στάθμευση ή στην έξοδο από θέση στάθμευσης με τον οδηγό να ελέγχει το EV6 από το εξωτερικό του αυτοκινήτου.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Genesis G80 EV Magma Concept

Στο περίπτερο της Genesis στην έκθεση του Πεκίνου βρίσκεται το G80 EV Magma Concept, με το πρωτότυπο να ξεχωρίζει από το νέο bodykit κατασκευασμένο...

Τέσσερα πρωτότυπα από την Nissan

Τα πρωτότυπα Epoch, Evo, Epic και Era παρουσίασε στην έκθεση του Πεκίνου η Nissan, πρωτότυπα που δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με την Dongfeng Motor. Πρόκειται...

Δύο νέα ηλεκτρικά παρουσίασε η Toyota στη Κίνα

Στην έκθεση του Πεκίνου η Toyota παρουσίασε τα bZ3C και bZ3X, δύο νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά της Κίνας. Αποτελούν τις...