Την τρίτη γενιά του HR-V παρουσιάζει η Honda η οποία υιοθετεί την υβριδική τεχνολογία και αντιπροσωπεύει ένα από τα τελευταία βήματα της στη δέσμευση της μάρκας να εξηλεκτρίσει όλα τα ευρωπαϊκά mainstream μοντέλα της μέχρι το 2022.

1Σχεδίαση

Επαναπροσδιορίζοντας τη φιλοσοφία του HR-V, η Honda στόχευσε σε ένα ελκυστικό μίγμα σχεδίασης, αποδοτικότητας και πρακτικότητας. Σχεδιασμένο για να ικανοποιεί τις απαιτήσεις και ανάγκες των πελατών, το νέο μοντέλο πετυχαίνει μία ισορροπία μεταξύ premium SUV σχεδίασης και ευρυχωρίας, με συμπαγείς διαστάσεις και εύκολη πρόσβαση για τους επιβάτες.

2

Εκφράζει τη φιλοσοφία της Honda, “Man-Maximum, Machine-Minimum” (M/M), σύμφωνα με την οποία, σκοπός της τεχνολογίας και της σχεδίασης είναι να εξυπηρετούν τις ανάγκες του οδηγού και των επιβατών.

3

Το νέο HR-V e:HEV θα διατίθεται στην Ευρώπη στα τέλη του 2021 και σχεδιαστικά, διαθέτει τα τολμηρά και κομψά χαρακτηριστικά ενός coupe, σε υπερυψωμένο αμάξωμα, ενώ διαθέτει ριζικά νέα εμφάνιση. Στο εμπρός μέρος διακρίνουμε τη νέα μάσκα βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος και τα λεπτά LED φωτιστικά σώματα, ενώ στο σχήμα του αμαξώματος ενσωματώνεται ένα μακρύ καπό και πιο αιχμηρά, κάθετα πλαϊνά τμήματα προς όφελος της ευρυχωρίας εσωτερικού.

Η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 10 mm, με το ύψος της οροφής να έχει μειωθεί κατά 20 mm συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο. Σε συνδυασμό με τις ζάντες 18” που διατίθενται στάνταρ και τον μικρότερο εμπρός πρόβολος, τονίζεται ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου.

4

Το κέντρο του καπό είναι χαμηλό και επίπεδο, ενώ παρατηρώντας το προφίλ η χαμηλή “γραμμή ώμου” ρέει προς τη βάση των κολόνων Α, αποπνέοντας μία αίσθηση στιβαρότητας, όπως αρμόζει σε ένα SUV. Επιπλέον, βλέπουμε τις χειρολαβές των πίσω πορτών να βρίσκονται ψηλά στη κολόνα.

5

Ένα άνοιγμα στον εμπρός προφυλακτήρα υποστηρίζει τη δημιουργία της αερο-κουρτίνας (air curtain) στους τροχούς, τα σπόιλερ στο πίσω τμήμα των μαρσπιέ και το αεροδυναμικό σχήμα των πίσω φώτων συμβάλλουν στη μείωση των στροβιλισμών, ενώ υποστηρίζονται από τα πίσω πλαϊνά σπόιλερ που εξομαλύνουν τη ροή του αέρα πίσω από το όχημα. Ως αποτέλεσμα, αυξάνεται η σταθερότητα και μειώνεται η κατανάλωση στις υψηλές ταχύτητες, χωρίς την προσθήκη στοιχείων που υπονομεύουν την αισθητική.

6Εσωτερικό

Στο εσωτερικό του νέου HR-V κάθε σχεδιαστικό στοιχείο προορίζεται για τη δημιουργία ενός ευρύχωρου περιβάλλοντος. H Honda τοποθετεί υφάσματα και ανάγλυφα υλικά που σύμφωνα με την εταιρία, δημιουργούν μία αίσθηση ανθεκτικότητας και πολυτέλειας, ενώ όλα είναι απαλά στην αφή.

7

Το νέο HR-V διατηρεί και αναβαθμίζει τα πλεονεκτήματα άνεσης και ευρυχωρίας για τα οποία φημίζεται, με το εσωτερικό του να σχεδιάστηκε με έμφαση στην ευρυχωρία και τη φωτεινότητα, με την αίσθηση να ενισχύεται από το “Air Diffusion System” με αεραγωγούς σχήματος L τοποθετημένους στις πάνω γωνίες του ταμπλό.

Το νέο σύστημα καταργεί το μειονέκτημα των συμβατικών αεραγωγών, αφού οι επιβάτες νιώθουν συχνά άβολα όταν μια ισχυρή ροή αέρα κατευθύνεται άμεσα προς αυτούς. Το σύστημα κατευθύνει διακριτικά μία ροή αέρα κατά μήκος των πλαϊνών παραθύρων προς την οροφή, δημιουργώντας έναν στροβιλισμό πλευρικά και πάνω από τους επιβάτες και κατά συνέπεια ένα άνετο περιβάλλον.

8

Η θέση οδήγησης είναι κατά 10 mm ψηλότερη συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο με τα μεγάλα παράθυρα να επιτρέπουν το φως να μπαίνει στη καμπίνα, κάτι στο οποίο συμβάλλει ο οριζόντιος προσανατολισμός του ταμπλό και η επίπεδη γραμμή του καπό. Επιπλέον, οι βάσεις των καθρεπτών έχουν μετακινηθεί πιο χαμηλά στις πόρτες, βελτιώνοντας τη διαγώνια ορατότητα όταν το αυτοκίνητο στρίβει.

9

Η επόμενη γενιά εμπρός καθισμάτων της Honda σταθεροποιεί καλύτερα το σώμα αποκλειστικά μέσω μαξιλαριών, καταργώντας την προηγούμενη δομή με ελατήρια, κάτι που μειώνει την κόπωση σε μεγάλα ταξίδια και αυξάνει την άνεση σε καθημερινή χρήση. Για αυξημένη εργονομία, τα χειριστήρια είναι βέλτιστα τοποθετημένα όσο γίνεται πιο κοντά στο οπτικό πεδίο του οδηγού, ενώ διατηρούνται τα φυσικά κουμπιά για το σύστημα κλιματισμού και για τον έλεγχο της έντασης του ήχου.

Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του HR-V διαθέτει μια “αιωρούμενη” οθόνη αφής 9″ στο κέντρο του ταμπλό, με το αυτοκίνητο να υποστηρίζει ασύρματο Apple CarPlay και ενσύρματο Android Auto. Επίσης υπάρχει μια επιπλέον 7″ οθόνη TFT στον πίνακα οργάνων, με το αυτοκίνητο να υποστηρίζει over-the-air αναβαθμίσεις.

10

Αν και οι συνολικές διαστάσεις του οχήματος είναι παρόμοιες με του προηγούμενου μοντέλου, το νέο HR-V προσφέρει περισσότερο χώρο για τα πόδια και τους ώμους, αυξάνοντας την αίσθηση ευρυχωρίας και άνεσης.

11

Εκτός από την αύξηση του χώρου των ποδιών πίσω κατά 35 mm, υπάρχει μία πρόσθετη κλίση δύο μοιρών συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά HR-V, που είναι αποτέλεσμα της κεντρικής διάταξης του ρεζερβουάρ της Honda και της τοποθέτησης των υβριδικών εξαρτημάτων. Χάρη στη δομή της πλατφόρμας, παραμένει η ευέλικτη διάταξη πίσω καθισμάτων Magic Seat, που επιτρέπει την πλήρη αναδίπλωση προς τα κάτω ή προς τα πάνω, ανάλογα με τον απαιτούμενο χώρο φόρτωσης.

12

Στο εσωτερικό του μπορούν να ταξιδέψουν άνετα 4 ενήλικες, με την ευκολία πρόσβασης του χώρου φόρτωσης να μην μειώνεται λόγω της κεκλιμένης οροφής. Η διάταξη χώρων σε συνδυασμό με τα Magic Seats, το χαμηλότερο σκαλοπάτι και το επίπεδο πάτωμα φόρτωσης, αλλά και το μεγάλο άνοιγμα της πίσω πόρτας διευκολύνουν την πρόσβαση.

13

Ο χώρος φόρτωσης επιτρέπει τη μεταφορά διαφόρων αποσκευών και ποικίλου σπορ εξοπλισμού. Για παράδειγμα δύο mountain bikes ενηλίκων (με τους εμπρός τροχούς να έχουν αφαιρεθεί) μπορούν να φορτωθούν σε όρθια θέση. Η ευκολία φόρτωσης αυξάνεται με μια hands-free λειτουργία “Power Tailgate Walk Away Close”, ενώ χάρη στη λειτουργία εγγύτητας έξυπνου κλειδιού, το αυτοκίνητο ανιχνεύει πότε το κλειδί απομακρύνεται από το όχημα για να ξεκινήσει αυτόματα το κλείσιμο της πίσω πόρτας.

14

Ο αποθηκευτικός χώρος μέσα στο HR-V έχει επίσης βελτιστοποιηθεί αφού στο κέντρο της καμπίνας υπάρχει χώρος στην κονσόλα, ενώ προστέθηκε και μία εμπρός “τσέπη” για μικροαντικείμενα. Για τη φόρτιση συσκευών διατίθενται μια βάση ασύρματης φόρτισης και θύρες USB μπροστά και πίσω.

15Κινητήρας

Μηχανικά εξοπλίζεται με ένα υβριδικό σύστημα που συνδυάζει τον 1.500άρη βενζινοκινητήρα i-VTEC και 2 ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνδυαστικά 131 άλογα με 253 Nm ροπής στις 4.500 σ.α.λ.

Το σύστημα περιλαμβάνει τρία drive modes (Sport, Normal και Econ) που επιλέγονται αυτόματα ανάλογα με τις απαιτήσεις. Για βέλτιστη απόδοση, το HR-V εκκινεί με ηλεκτρική λειτουργία περνώντας ομαλά σε υβριδική λειτουργία, όταν ο οδηγός πατά περισσότερο το γκάζι. Ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται περισσότερο κατά την οδήγηση σε υψηλότερες ταχύτητες.

16

Επιπλέον υπάρχει το mode B που επιλέγεται μέσω του επιλογέα σχέσεων για ισχυρότερη αναγεννητική πέδηση, με το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας και η επιβράδυνση να προσαρμόζονται στις απαιτήσεις του οδηγού μέσω του Deceleration Selector πίσω από το τιμόνι, προσφέροντας την επιθυμητή οδηγική εμπειρία.

17Συστήματα ασφαλείας

Από πλευράς συστημάτων ασφαλείας το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με το Honda Sensing που διαθέτει μια ευρυγώνια HD κάμερα και περιλαμβάνει βελτιωμένη νυχτερινή λειτουργία των συστημάτων Pedestrian Collision Mitigation Steering System και Collision Mitigation Brake System, που πλέον ανιχνεύουν επερχόμενα οχήματα, ποδήλατα και μοτοσικλέτες, ώστε να ενεργοποιήσουν τα φρένα.

18

Επίσης το αυτοκίνητο φέρει ενεργό Cruise Control, σύστημα Hill Descent Control και σύστημα Blind Spot Information για την ανίχνευση οχημάτων στο τυφλό σημείο του οδηγού, ενώ διαθέτει και το σύστημα Cross Traffic Monitor (σύστημα παρακολούθησης διασταυρούμενης κυκλοφορίας) με πίσω πλευρικούς αισθητήρες ραντάρ για να προειδοποιεί τον οδηγό όταν πλησιάζουν οχήματα από αριστερά ή δεξιά όταν κινείται με όπισθεν.

19Mugen αξεσουάρ

20

Παράλληλα η Mugen παρουσίασε τα αξεσουάρ που ετοίμασε για το νέο HR-V. Ανάμεσά τους συναντάμε νέους προφυλακτήρες, αεροτομές, νέα εξάτμιση, νέες ζάντες, αυτοκόλλητα και πλαϊνές ποδιές.