Η έλλειψη σε τσιπ αναμένεται το 2021 να κοστίσει 110 δισ. δολάρια σε έσοδα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με την παγκόσμια εταιρεία συμβούλων AlixPartners, σχεδόν τα διπλάσια από τη προηγούμενη πρόβλεψη της εταιρίας, που τον περασμένο Ιανουάριο είχε εκτιμήσει πως οι απώλειες θα ανέλθουν στα 61 δισ. δολάρια.

H AlixPartners προβλέπει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες λόγω της έλλειψης σε τσιπ, θα μειώσουν την φετινή παραγωγή τους κατά 3,9 εκατ. οχήματα, (2,2 εκατ. οχήματα η προηγούμενη πρόβλεψη), νούμερο που αντιστοιχεί στο 4,6% των 84,6 εκατ. οχημάτων που η εταιρεία προβλέπει πως θα κατασκευαστούν φέτος.

Η έλλειψη σε τσιπ θα συνεχιστεί καθ’όλη τη διάρκεια του έτους και δεν προβλέπονται σημάδια ανάκαμψης πριν το τέλος του έτους, με την LMC Automotive να προβλέπει πως η παγκόσμια παραγωγή θα μειωθεί κατά 3 εκατ. οχήματα μόνο στο πρώτο μισό του έτους, ενώ λόγω της έλλειψης σε τσιπ, αυξάνονται οι τιμές των νέων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, συμβάλλοντας στην αύξηση του πληθωρισμού στις ΗΠΑ.

Ο Jim Farley, CEO της Ford δήλωσε πως η εταιρεία του ξανασχεδιάζει τα οχήματα έτσι ώστε να χρησιμοποιούν μόνο τα πιο κοινά και προσβάσιμα τσιπ, ενώ σχεδιάζει να ενισχύσει τα αποθέματα τσιπ υπογράφοντας συμβόλαια απευθείας με παραγωγούς. Ο Dan Hearsch της AlixPartners είπε:

Υπάρχουν περί τα 1.400 τσιπ σε ένα τυπικό όχημα σήμερα, και αυτό το νούμερο πρόκειται να αυξηθεί. H πρώτη προτεραιότητα για τις εταιρείες τώρα είναι να αμβλύνουν όσο μπορούν περισσότερο τις βραχυπρόθεσμες επιπτώσεις αυτής της διαταραχής, το οποίο μπορεί να περιλαμβάνει τα πάντα, από επαναδιαπραγμάτευση συμβολαίων μέχρι την διαχείριση των προσδοκιών δανειστών κι επενδυτών.