Τα τελευταία 20 χρόνια έχουμε δει τους κεντρικούς δρόμους αρκετών πόλεων να μετατρέπονται προσωρινά σε πίστες, για να φιλοξενήσουν έναν αγώνα της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ωστόσο, κανένας δεν έχει το κύρος και το γκλάμουρ αυτών του πριγκιπάτου του Μονακό, με τους δρόμους του κρατιδίου της Κυανής Ακτής να σχηματίζουν μια από τις πιο χαρακτηριστικές και σίγουρα πιο δύσκολες διαδρομές στο καλεντάρι της Formula 1.

Στο παραπάνω timelapse video, θα δεις τις εργασίες -διάρκειας 7 εβδομάδων- για την μετατροπή των δημόσιων δρόμων σε πίστα, για το Grand Prix του Μονακό. Από το 1955 και εξαιρώντας το 2020 (λόγω της πανδημίας), το τελευταίο δεν έχει λείψει ποτέ από το ημερολόγιο της F1, με την διαδρομή της πίστας να έχει αλλάξει μορφή αρκετές φορές για λόγους ασφαλείας, αν και η βασική χάραξη παραμένει η ίδια.

Για την διεξαγωγή ενός αγώνα της Formula 1, τα μονοθέσια πρέπει να διανύσουν τουλάχιστον 305 χλμ., κάτι που διαιρώντας το μήκος της πίστας βγαίνει ο συνολικός αριθμός των γύρων που πρέπει να ολοκληρώσουν οι οδηγοί. Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει για το GP του Μονακό, καθώς με μήκος 3.337 μέτρα θα έπρεπε να ολοκληρώσουν 91 γύρους, κάτι που θα υπερέβαινε το όριο των δύο ωρών.

Γι’αυτό και η απόσταση που διανύουν στο GP του Μονακό είναι 260,286 χλμ. και 78 γύρους. Κάθε χρόνο περίπου το 1/3 της διαδρομής στρώνεται με νέα άσφαλτο, με τις περισσότερες υποδομές που βλέπουμε κατά την παρακολούθηση του αγώνα να είναι προσωρινές κατασκευές, όπως για παράδειγμα τα pits, το press room κλπ.