Παρότι, καθόλη την διάρκεια της περασμένης χρονιάς, οι δρόμοι των Η.Π.Α. είχαν σημαντικά μειωμένη κίνηση (λόγω της Covid-19), οι πεζοί που έχασαν τη ζωή τους ήταν σημαντικά περισσότεροι από το αντίστοιχο νούμερο του 2019.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Διοίκηση Ασφάλειας Εθνικής Οδού (Governors Highway Safety Association, GHSA) ο συνδυασμός των θανάτων των πεζών, αυξημένος κατά 4,8% σε ετήσια βάση και η παράλληλη μείωση της κυκλοφορίας κατά 13,2%, σήμαινε ότι το ποσοστό θνησιμότητας των πεζών αυξήθηκε κατά 21%, η μεγαλύτερη αύξηση που έχει καταγραφεί ποτέ από τότε που η NHTSA άρχισε να παρακολουθεί αυτούς τους αριθμούς το 1975.

1

Η GHSA αναφέρει ότι οι πιθανοί ένοχοι για την παραπάνω θλιβερή αύξηση είναι η επικίνδυνη οδήγηση, η απόσπαση της προσοχής και η μη σωστή οδήγηση. Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αναφέρθηκε σε σχεδόν τα μισά από τα ατυχήματα που οδήγησαν σε θάνατο πεζών, με τους περισσότεροι πεζούς να χάνουν τη ζωή τους σε τοπικούς δρόμους στο σκοτάδι, μακριά από διασταυρώσεις. Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι οι θάνατοι των πεζών τη νύχτα αυξήθηκαν κατά 54%.

2

Για την Αμερική είναι ανησυχητικό ότι οι θάνατοι των πεζών αποτελούν ένα επίμονο ζήτημα, καθώς το 2010, οι πεζοί αντιπροσώπευαν το 13% όλων των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων. Αντίστοιχα, το 2019 ο αριθμός αυτός αυξήθηκε στο 17%, παρά το γεγονός ότι ο αριθμός όλων των θανάτων από τροχαία ατυχήματα αυξήθηκε μόλις 5%.