Τον Απρίλιο του 2019, η Subaru παρουσίασε στην έκθεση της Νέας Υόρκης την έκτη γενιά του Outback, η εμπορική πορεία του οποίου έχει ξεκινήσει στην Αμερική και την Ιαπωνία από το φθινόπωρο του ίδιου έτους. Ωστόσο, στην Ευρώπη έγινε διαθέσιμο από την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου και σήμερα η εισαγωγική εταιρία της Subaru στη χώρα μας, Πλειάδες Motors, πραγματοποίησε στις εγκαταστάσεις της την πανελλήνια δημοσιογραφική -στατική- παρουσίαση του αυτοκινήτου.

Το Outback αποτελεί τη ναυαρχίδα της Subaru και πρόκειται για την SUV έκδοση του νέου Legacy. Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1995, και σαν μοντέλο αντικατοπτρίζει τις ανάγκες των σημερινών πελατών, που θέλουν ένα αξιόπιστο, ανθεκτικό αυτοκίνητο, με προτεραιότητα την ασφάλεια, τόσο των επιβατών, όσο και των ανθρώπων γύρω του.

1Εμφάνιση

Το νέο Outback συνδυάζει όλες τις σημερινές τεχνολογίες με μια σύγχρονη εξωτερική εμφάνιση. Οι γραμμές που τρέχουν κατά μήκος των θυρών και φτάνουν στην πίσω αεροτομή δημιουργούν μια εξαιρετικά δυναμική εμφάνιση.

2

Η πλαϊνή σχεδίαση σε συνδυασμό με τους έντονους θόλων των τροχών, δημιουργεί την αίσθηση του “σκληροτράχηλου”, ενώ οι γραμμές του αμαξώματος δίνουν μια αίσθηση τρισδιάστατου χαρακτήρα.

3Διαστάσεις

Το μήκος του Outback έχει αυξηθεί κατά 50 χλστ., και πλέον αγγίζει τα 4.870 χλστ., κάτι που αντικατοπτρίζεται στους εσωτερικούς χώρους και στον χώρο αποσκευών. Αυτός ανέρχεται σε 561 λίτρα, όντας 7% μεγαλύτερος σε σχέση με το παρελθόν, και φτάνει μέχρι τα 1.822 λίτρα. Το μήκος του μεταξονίου είναι στα 2.745 χλστ., το πλάτος ανέρχεται σε 1.875 χλστ. (+35 χλστ.) και το ύψος στα 1.675 χλστ. (αμετάβλητο), ενώ το βάρος του αγγίζει τα 1.642 κιλά.

4

Εξετάζοντας τα εκτός δρόμου χαρακτηριστικά, η απόσταση από το έδαφος αυξήθηκε από τα 200 χλστ. στα 213 χλστ., όταν αυτή του Forester είναι στα 218 χλστ. Αντίστοιχα, η γωνία προσέγγισης αυξήθηκε από τις 18,8 μοίρες του προηγούμενου μοντέλο στις 19,7 μοίρες. Η γωνία ράμπας είναι στις 21 μοίρες (από 20,3 μοίρες), ενώ η γωνία διαφυγής παρέμεινε πρακτικά αμετάβλητη, στις 22,6 μοίρες, παρά το μεγαλύτερο μήκος του πίσω προβόλου.

5Πλατφόρμα

Όπως όλα τα νέα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρίας, κατασκευάζεται πάνω στην SGP πλατφόρμα που προσφέρει αυξημένη ασφάλεια, καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά και ησυχία.

Η νέα πλατφόρμα έχει 70% μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία και μεγαλύτερη ακαμψία στο μέρος της εμπρός ανάρτησης, ενώ ταυτόχρονα είναι 100% πιο άκαμπτη στην εμπρός πλευρική κάμψη και στην ακαμψία του πίσω υποπλαίσιο.

6Εσωτερικό

Στο εσωτερικό συναντάμε μια μεγάλη οθόνη αφής 11,6 ιντσών που είναι κάθετα τοποθετημένη και εκτείνεται σε όλο το ύψος της κεντρικής κονσόλας. Από άποψη συνδεσιμότητας, το νέο Outback διαθέτει σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ υποστηρίζει over-the-air αναβαθμίσεις.

7

Η Subaru πλέον τοποθετεί ηλεκτρικό φρένο στάθμευσης, ώστε να ελευθερώσει χώρο στην κεντρική κονσόλα, με τον αυτόματο κλιματισμό να είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Ακόμα, υπάρχουν νέα, άνετα μπροστινά καθίσματα, με τον προαιρετικό εξοπλισμό να περιλαμβάνει Wi-Fi hotspot και θερμαινόμενα καθίσματα μπροστά και πίσω.

8Συστήματα ασφαλείας

Το σύστημα ασφαλείας EyeSight βρίσκεται στον βασικό εξοπλισμό και στην ακριβότερη έκδοση υπάρχει το νέο σύστημα ασφαλείας DriverFocus, το οποίο προειδοποιήσει τον οδηγό σε περίπτωση κόπωσης ή απόσπαση της προσοχής, ενώ ρυθμίζει αυτόματα ορισμένες παραμέτρους του οδηγού (θέση καθίσματος, κλιματισμό, οθόνη κ.λπ.) κατά την εκκίνηση. Το DriverFocus λειτουργεί χρησιμοποιώντας το λογισμικό αναγνώρισης προσώπου και μπορεί να αναγνωρίσει έως και πέντε οδηγούς.

9Κινητήρας

Για την αγορά της Ευρώπης, κάτω από το καπό, το νέο Outback φορά τον τετρακύλινδρο 2,5-λίτρων ατμοσφαιρικό boxer κινητήρα βενζίνης (FB25), απόδοσης 169 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 252 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού, με την παροχή ισχύος και την καμπύλη ροπής να έχουν ωφεληθεί από αυτό, προς όφελος μιας πιο ομαλής απόδοσης. Οι εκπομπές CO2 είναι στα 193 γρ./χλμ., κάτι που μεταφράζεται σε μόλις €164 για τα τέλη κυκλοφορίας.

10

Ο κινητήρας συνδυάζεται με CVT κιβώτιο ταχυτήτων που μιμείται τις αλλαγές ενός 8-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, με την κίνηση να μεταφέρεται πάντα σε όλους τους τροχούς, μέσω του συστήματος τετρακίνησης της Suabru. Ακόμα, υπάρχει Active Torque Split, το οποίο έχει ως στόχο τη βέλτιστη κατανομή της ροπής μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα, ανάλογα με την περίσταση και την πρόσφυση από το έδαφος.

Το σύστημα X-Mode συμβάλλει στην ασφαλέστερη και πιο αποτελεσματική οδήγηση σε ιδιαίτερα δύσκολες επιφάνειες, με την ελκτική ικανότητα του να είναι στα 2.000 κιλά. Για το 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 10,2 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 193 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση ανακοινώνεται στα 8,6 λίτρα/100 χλμ., με το ρεζερβουάρ καυσίμου να έχει χωρητικότητα 63 λίτρα.

11Τιμές/Εξοπλισμός

Το νέο Outback προσφέρεται στην ελληνική αγορά σε τρεις εκδόσεις, την Style, της Adventure και την Premium, με τιμές λιανικής αντίστοιχα στα €57.750, €60.750 και €65.550.

12

Από πλευράς εξοπλισμού, η Style προσφέρει ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, adaptive cruise control με lane centering, EyeSight, φώτα LED με λειτουργία Adaptive Driving Beam, ηλεκτρικά ανοιγόμενη πίσω πόρτα με λειτουργία hands-free, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού και συνοδηγού 8 κατευθύνσεων με προστασία από τις αυχενικές κακώσεις, θερμαινόμενα εμπρός και πίσω καθίσματα και τιμόνι, οθόνη 11,6 ιντσών, ηχοσύστημα με 6 ηχεία, Apple CarPlay/Android Auto, Keyless Access με Push-button Start System, κάμερα οπισθοπορείας και 2 mode X-Mode.

13

Ακολούθως, η Adventure έχει επιπλέον της Style τις ράγες οροφής με πράσινες λεπτομέρειες και δυνατότητα επιπλέον βάρους, σύστημα πλοήγησης, πεντάλ αλουμινίου, εμπρός και πίσω προστατευτικές ποδιές περιμετρικά και κάτω από το αμάξωμα και αδιάβροχα καθίσματα με επικάλυψη από πολυουρεθάνη.

Τέλος, η Premium έχει επιπλέον της Adventure, καθρέφτες Satin , δερμάτινα καθίσματα Nappa, οθόνη 11,6 ιντσών Full HD, premium ηχοσύστημα με 11 ηχεία της Harman/Kardon , εμπρός και πίσω κάμερα, ηλεκτρικά ανοιγόμενη και συρόμενη ηλιοροφή κλπ.