Η Stellantis παρουσίασε σήμερα αναλυτικά τον πλάνο της για τον εξηλεκτρισμό της γκάμας των εταιριών της, που θα της επιτρέψει να στοχεύει μεσοπρόθεσμα σε διψήφιο λειτουργικό περιθώριο κέρδους σε σταθερή βάση.

Η εταιρία θα επενδύσει περισσότερα από 30 δισ. ευρώ έως το 2025 σε λύσεις εξηλεκτρισμού και ανάπτυξη λογισμικού, ενώ παράλληλα στοχεύει να συνεχίσει να είναι 30% πιο αποδοτική στο κόστος εξέλιξης σε σχέση με το μέσω όρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

1

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η εταιρία θέλει το συνολικό κόστος της ιδιοκτησίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων να είναι ίδιο με αυτό ενός αυτοκινήτου με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2026. Η Stellantis στοχεύει να γίνει ο ηγέτης της αγοράς στα οχήματα χαμηλών ρύπων (LEV). Μέχρι το 2030, το ποσοστό επιβατικών οχημάτων της Stellantis στην Ευρωπαϊκή αγορά θα αυξηθεί στο 70+%, 10% περισσότερο σε σχέση με τις προβλέψεις για τη συνολική αγορά. Στις Η.Π.Α. το αντίστοιχο ποσοστό LEV των επιβατικών και LCV της Stellantis αναμένεται να υπερβεί το 40% έως το 2030. Έως το 2026 η Stellantis θα βγάλει στην αγορά 8 νέα ηλεκτρικά μοντέλα.

2

Η Stellantis παραμένει εστιασμένη στο να μεγαλώνει την θέση του στα επαγγελματικά οχήματα στην Ευρώπη και να ενισχύει τη θέση του στη Βόρεια Αμερική, ενώ στοχεύει να είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στα e-Commercial οχήματα. Για αυτούς τους στόχους ο εξηλεκτρισμός των επαγγελματικών μοντέλων θα συνεχιστεί σε όλες τις αγορές μέσα στα επόμενα χρόνια και θα περιλαμβάνει και μεσαία Van με κυψέλες υδρογόνου μέχρι το τέλος του 2021.

Ο χάρτης εξηλεκτρισμού της Stellantis περιλαμβάνει όλη την οικονομική αλυσίδα. Η στρατηγική προμήθειας μπαταριών θα εξασφαλίσει περισσότερες από 130 GWh μέχρι το 2025 και περισσότερες από 260 GWh μέχρι το 2030. Οι ανάγκες για μπαταρίες και σχετικά εξαρτήματα των ηλεκτρικών οχημάτων θα εξασφαλιστούν με συνολικά 5 “gigafactories” στην Ευρώπη και την Β. Αμερική, αλλά και τη συμπληρωματική σύναψη συμφωνιών με προμηθευτές που θα υποστηρίξουν τη συνολική ζήτηση.

Η Stellantis έχει υπογράψει δύο μνημόνια κατανόησης με δύο συνεργάτες επεξεργασίας λιθίου από γεωθερμικές πηγές στη Β. Αμερική και στην Ευρώπη, ώστε να εξασφαλίσει τη βιώσιμη προμήθεια του υλικού που αποτελεί το πλέον κρίσιμο στοιχείο για τις μπαταρίες όσον αφορά στη διαθεσιμότητά του.

3

Παράλληλα με τις στρατηγικές προμήθειων, οι τεχνικοί της Stellantis και οι συνέργειες θα οδηγήσουν σε μείωση του κόστους των μπαταριών. Στόχος είναι το κόστος των μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων να μειωθούν περισσότερο από 40% από το 2020 μέχρι το 2024 και επιπλέον 20% μέχρι το 2030. Όλα τα στοιχεία που αφορούν στις μπαταρίες παίζουν ρόλο στο συνολικό κόστος, από την απλοποίηση των στοιχείων και την αύξηση του μεγέθους τους, έως τις χημικές διεργασίες.

Η εταιρεία στοχεύει να μεγιστοποιήσει τη συνολική αξία του κύκλου ζωής των μπαταριών μέσω της επισκευής, ανακατασκευής, της χρήσης μετά το αυτοκίνητο και της ανακύκλωσης, διασφαλίζοντας παράλληλα ένα βιώσιμο σύστημα που δίνει προτεραιότητα στις ανάγκες του πελάτη και την προστασία του περιβάλλοντος.

Κάθε μία από τις 14 μάρκες της είναι εστιασμένη στο να προσφέρει τις εξηλεκτρισμένες λύσεις για την κατηγορία της με έναν τρόπο που θα ενισχύει το ξεχωριστό DNA κάθε μάρκας. Η Stellantis ανακοίνωσε τις παρακάτω προτάσεις για την προσέγγιση κάθε μάρκας προς την εξηλεκτρισμένη κίνηση.

4Τα νέα motto των εταιριών

  • Abarth – “Heating Up People, But Not the Planet”
  • Alfa Romeo – “From 2024, Alfa Becomes Alfa e-Romeo”
  • Chrysler – “Clean Technology for a New Generation of Families”
  • Citroën – “Citroën Electric: Well-Being for All!”
  • Dodge – “Tear Up the Streets… Not the Planet”
  • DS Automobiles – “The Art of Travel, Magnified”
  • Fiat – “It’s Only Green When It’s Green for All”
  • Jeep – “Zero Emission Freedom”
  • Lancia – “The Most Elegant Way to Protect the Planet”
  • Maserati – “The Best in Performance Luxury, Electrified”
  • Opel/Vauxhall – “Green is the New Cool”
  • Peugeot – “Turning Sustainable Mobility into Quality Time”
  • Ram – “Built to Serve a Sustainable Planet”
  • Επαγγελματικά οχήματα – “The Global Leader in e-Commercial Vehicles”

5Αυτονομία μεταξύ 500-800 χλμ

Η αυτονομία και η γρήγορη φόρτιση είναι κρίσιμης σημασίας για την ευρεία αποδοχή των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το κοινό. Η Stellantis θα πετύχει αυτή την πρόκληση με αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που θα προσφέρουν αυτονομία μεταξύ 500 και 800 χλμ. και με λύσεις ταχυφόρτισης με 32 χλμ/λεπτό, κάτι που ισοδυναμεί με 320 χλμ αυτονομίας σε 10 λεπτά φόρτισης.

Η Stellantis θα προσφέρει μια πλήρη γκάμα λύσεων για ιδιώτες, εταιρείες και εταιρικούς στόλους που θα διευκολύνουν την απόκτηση ενός οχήματος. Οι προσπάθειες περιλαμβάνουν έξυπνες λύσεις για φόρτιση μέσω πράσινων πηγών ενέργειας και την επιτάχυνση χρήσης έξυπνων δικτύων.

Η Stellantis στοχεύει να καλύψει τις διαφορετικές ανάγκες των πελατών με την υποστήριξη δικτύων γρήγορης φόρτισης στην Ευρώπη, τα οποία θα προωθηθούν μέσω ενός μνημονίου κατανόησης μεταξύ των Free2Move eSolutions και ENGIE EPS. Πρόθεση είναι το επιχειρηματικό μοντέλο του Free2Move eSolutions να μεταφερθεί και στην αγορά της Βόρειας Αμερικής.

64 νέες πλατφόρμες

Τα μοντέλα της εταιρίας θα βασίζονται σε 4 νέες πλατφόρμες που έχουν σχεδιαστεί με μεγάλη δυνατότητα ευελιξίας (όσον αφορά στο μήκος και πλάτος), κοινή χρήση εξαρτημάτων και την κάθε πλατφόρμα να έχει τη δυνατότητα να υποστηρίξει παραγωγή ύψους 2.000.000 μονάδων ανά έτος.

7

Οι τέσσερις πλατφόρμες είναι οι:

  • STLA Small: Αυτονομία έως 500 χλμ (μπαταρίες 37-82 kWh)
  • STLA Medium, με αυτονομία έως 700 χλμ (μπαταρίες 87-104 kWh)
  • STLA Large, με αυτονομία έως 800 χλμ (μπαταρίες 101-118 kWh)
  • STLA Frame, με αυτονομία έως 800 χλμ (μπαταρίες 159-200 kWh)

Τα συστήματα κίνησης περιλαμβάνουν μια οικογένεια τριών ηλεκτρικών συστημάτων (EDM) που συνδυάζουν τον κινητήρα, το κιβώτιο και τον εναλλάκτη. Τα EDM είναι συμπαγή, ευέλικτα και εύκολα προσαρμόσιμα. Τα EDM μπορούν να εφοδιάσουν οχήματα με κίνηση στους εμπρός τροχούς, με κίνηση στους πίσω, κίνηση σε όλους τους τροχούς και μέσω συστήματος 4xe.

8

Ένα πλάνο διαδικτυακών αναβαθμίσεων του λογισμικού θα επεκτείνει τη ζωή για τις πλατφόρμες και για την επόμενη δεκαετία. Η Stellantis θα εξελίξει λογισμικό και στοιχεία που θα διατηρήσουν τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά κάθε μάρκας.

9

Οι μπαταρίες θα είναι χωρητικότητας από 37 έως 200 kWh σχεδιασμένες για μια σειρά οχημάτων – από τα μικρότερα αυτοκίνητα πόλης μέχρι επιλογές υψηλής ενεργειακής πυκνότητας για οχήματα επιδόσεων και φορτηγά.

10

Η χρήση διαφορετικών επιλογών κατασκευής μπαταριών προγραμματίζεται για το 2024 ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των πελατών: μια επιλογή υψηλής ενεργειακής πυκνότητας και μια επιλογή χωρίς νικέλιο-κοβάλτιο. Παράλληλα από το 2026, αναμένεται να παρουσιαστεί η πρώτη μπαταρία στερεάς κατάστασης.

11Οι εταιρίες

Η Opel θα προσφέρει αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα στην Ευρώπη έως το 2028, ενώ από το 2024 όλη η γκάμα της θα είναι εξηλεκτρισμένη. Κάπου το 2025 θα κυκλοφορήσει στην αγορά το Manta e, ένα ηλεκτρικό crossover coupe. Επίσης η εταιρία θα ξεκινήσει εμπορική πορεία στην αγορά της Κίνας, πουλώντας αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα.

Η Fiat θα σταματήσει να πουλά μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη έως το 2030 και θα γίνει αμιγώς ηλεκτρικό brand. Η Abarth θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα από το 2024 και μετά, ενώ η Lancia θα παρουσιάσει 3 νέα ηλεκτρικά μοντέλα.

Maserati και Jeep θα έχουν μια ηλεκτρική έκδοση για κάθε μοντέλο της γκάμας τους, με την Dodge να παρουσιάζει ένα ηλεκτρικό muscle car, ενώ η RAM το 2024 θα βγάλει στην αγορά το ηλεκτρικό 1500.

Μέχρι το 2023 το 80% των μοντέλων της γκάμας της Peugeot θα είναι εξηλεκτρισμένο, με το ποσοστό αυτό να ανεβαίνει στο 100% το 2025.