Η Tesla άρχισε να στέλνει, μέσω over-the-air, της ενημερώσεις λογισμικού των αυτοκινήτων της, για την πολυαναμενόμενη έκδοση 9 του Full Self-Driving (FSD), σε beta μορφή. Πλέον, το FSD επιτρέπει στον οδηγό να μην έχει τα χέρια του στο τιμόνι, όταν το όχημα κινείται αυτόνομα, ενώ μπορεί να αλλάζει μόνο του λωρίδες κυκλοφορίας αλλά και να παρκάρει μόνο του.

Συγκεκριμένα το FSD υποστηρίζει:

  • Πλοήγηση με το Autopilot: Αυτόματη οδήγηση από την είσοδο σε αυτοκινητόδρομο έως την έξοδο από αυτοκινητόδρομο, συμπεριλαμβανομένης της διέλευσης από κόμβους και της προσπέρασης αυτοκινήτων που κινούνται αργά.
  • Αυτόματη αλλαγή λωρίδων: Αυτόματη αλλαγή λωρίδων κατά την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο.
  • Αυτόματη στάθμευση: Τόσο σε παράλληλους όσο και σε κάθετους χώρους.
  • Αναγνώριση και ανταπόκριση σε φανάρια και πινακίδες STOP.
  • Αυτόματη οδήγηση σε δρόμους πόλεων

Όπως είχε υποσχεθεί ο Elon Musk, η ενημέρωση λογισμικού (2021.4.18.12) μεταφορτώθηκε την Παρασκευή μετά τα μεσάνυχτα, δίνοντας σε χιλιάδες ιδιοκτήτες Tesla, που έχουν αγοράσει την επιλογή FSD, πρόσβαση στη δυνατότητα που τους επιτρέπει να χρησιμοποιούν πολλές από τις προηγμένες λειτουργίες των προγραμμάτων οδήγησης αυτόνομης οδήγησης και σε δρόμους πόλεων και όχι μόνο σε αυτοκινητόδρομους, που ίσχυε μέχρι σήμερα.

Η νέα έκδοση χρησιμοποιεί τώρα το Tesla Vision, ένα σύστημα όρασης μέσω υπολογιστή, που βασίζεται μόνο σε οπτικές εικόνες και όχι σε αναγνώσεις από τον αισθητήρα ραντάρ, που ήταν προηγουμένως σημαντικό μέρος της σουίτας των αισθητήρων της Tesla. Ο Musk χαρακτηρίζει τη νέα ενημέρωση ως κάτι το εξαιρετικό και ένα σημαντικό βήμα για το FSD πακέτο της Tesla, παρέχοντας πραγματικά ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης.

Η Tesla δεν ανέφερε πολλές λεπτομέρειες σχετικά με τις βελτιώσεις στο σύστημα οδήγησης, με το FSD Beta v9 να είναι ικανό να ανταποκριθεί σε νέες προκλήσεις, όπως διασταυρώσεις, πεζοί, ποδηλάτες και κυκλικούς κόμβους. Επιπλέον, σύμφωνα με την εταιρία το Beta 9 θα διορθώσει τα πιο γνωστά προβλήματα, με την ασφάλεια να είναι πάντα κορυφαία προτεραιότητα της Tesla. Τέλος, η τελευταία ενημέρωση φέρνει επίσης και νέα γραφικά στις οθόνες των αυτοκινήτων της Tesla.

Ωστόσο, το ερώτημα είναι και παραμένει το πόσο υπεύθυνο είναι να βγαίνουν στην κυκλοφορία τέτοιου είδους beta συστήματα, σε αυτοκίνητα που βρίσκονται σε δημόσιους δρόμους. Κάτι τέτοιο επιτρέπεται από τον αμερικανικό νόμο, οπότε δεν μπορεί να παραπονεθεί κάποιος για αυτό. Στο τέλος της ημέρας, η ευθύνη ανήκει στον οδηγό, με την Tesla να ζητά από τον οδηγό να έχει πάντα την προσοχή του.

Άρα, ακόμα δεν θεωρείται πλήρως αυτόνομη οδήγηση επειδή ο οδηγός εξακολουθεί να είναι υπεύθυνος για το όχημα και πρέπει να είναι έτοιμος να αναλάβει τον έλεγχο του οχήματος ανά πάσα στιγμή, αλλά το σύστημα της Tesla εκτελεί όλες τις υπόλοιπες οδηγικές εργασίες αυτόνομα.