Είναι κοινό μυστικό πως υπάρχει μια, μικρή ή μεγάλη, διαφορά μεταξύ της αυτονομίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου που ανακοινώνει η κάθε εταιρία σε σχέση με αυτή στον πραγματικό κόσμο και το βρετανικό Whatcar πήρε 10 ηλεκτρικά μοντέλα, τα Ford Mustang Mach-E, Tesla Model 3 Long Range, Porsche Taycan 4S, Audi Q4 e-tron, Kia e-Niro, Volkswagen ID.3, Renault Zoe, Skoda Enyaq, Fiat 500 και Mazda MX-30 και μέτρησε ποια είναι η πραγματική τους αυτονομία.

Στη δοκιμή, κάθε αυτοκίνητο ξεκίνησε με το 100% της μπαταρίας και κινούνταν σε μια διαδρομή 15 μιλίων (24,14 χλμ) μέχρι να τελειώσει η μπαταρία του. Η διαδρομή αυτή περιελάβανε 2,6 μίλια (2,49 χλμ) Start-Stop οδήγησης, 4 μίλια (6,44 χλμ) διαδρομής με ταχύτητα 50 μιλίων/ώρα (80,47 χλμ/ώρα) και 8 μίλια (12,88 χλμ) με ταχύτητες 70 μιλίων/ώρα (112,65 χλμ/ώρα), θέλοντας να προσομοιώσει όσο γίνεται καλύτερα την καθημερινή οδήγηση.

Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η Porsche Taycah 4S είχε την μικρότερη απόκλιση από την επίσημη WLTP αυτονομία, αφού υστερί μόλις κατά 3%. ενώ την μεγαλύτερη την είχε το νέο Fiat 500 (29,2%). Το πιο αποδοτικό μοντέλο, με τα περισσότερα διανυθέντα μίλια ανά kWh ήταν το Tesla Model 3 με 4,1 μίλια/kWh (6,6 χλμ/kWh), ενώ τα λιγότερο αποδοτικά μοντέλα, με τα λιγότερα μίλια ανά kWh ήταν τα Ford Mustang Mach-E και Porsche Taycan 4S με 3,4 μίλια/kWh (5,47 χλμ/kWh).

Αναλυτικά τα αποτελέσματα της δοκιμής (σε μίλια) στον ακόλουθο πίνακα: