Η διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά της Ρωσίας είναι μηδενική, αντιπροσωπεύοντας σήμερα μόλις το 0,05 % των συνολικών πωλήσεων. Για να δώσει κίνητρα στους πολίτες, η κυβέρνηση της μεγαλύτερης χώρας του κόσμου ανακοίνωσε κίνητρα για να αυξηθεί η παρουσία των ηλεκτρικών οχημάτων στη ρωσική αγορά.

Από το 2022, οι Ρώσοι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε δρόμους με διόδια χωρίς να πληρώνουν το αντίτιμο, για μια δοκιμαστική περίοδο. Η εν λόγω πρωτοβουλία, στο πλαίσιο της νέας αναπτυξιακής στρατηγικής για την παραγωγή και χρήση ηλεκτρικών μεταφορών αυτοκινήτων που υπογράφηκε από τον πρωθυπουργό Mikhail Mishustin στις 23 Αυγούστου, στοχεύει στην ενθάρρυνση της υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων στο κοινό.

Το σχέδιο της κυβέρνησης εκτιμά ότι θα πωλούνται 25.000 ηλεκτρικά οχήματα κάθε χρόνο στη χώρα έως το 2024 και θα αποτελούν το 10% του συνόλου των ρωσικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων έως το 2030. Ωστόσο, μόλις 1.950 χλμ από τα 1.553.700 χλμ. του οδικού δικτύου στη Ρωσία είναι με διόδια, με τους αυτοκινητοδρόμους να καλύπτουν περίπου 50.000 χλμ.

Εκτός του μέτρου για τα διόδια, σχεδιάζονται και ορισμένες άλλες πρωτοβουλίες για να ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένων τρόπων επιδότησης δανείων και μισθώσεων αυτοκινήτων. Επιπλέον, οι κατασκευαστές θα λάβουν επιδοτήσεις για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων και εργοστασίων μπαταριών.

Η Ρωσία θα επενδύσει 10,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε ηλεκτρικά οχήματα και οχήματα υδρογόνου έως το 2030 και θέλει να δημιουργήσει 9.000 σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών έως το 2024 και 72.000 έως το 2030. Παράλληλα, η κυβέρνηση θέλει να λειτουργήσουν έως 1.000 σταθμοί πλήρωσης υδρογόνου έως το 2030. Σε συνδυασμό, αυτές οι προσπάθειες αναμένεται να δημιουργήσουν 39.000 νέες θέσεις εργασίας σε τομείς ηλεκτρονικών και άλλους υψηλής τεχνολογίας.

Μέχρι στιγμής, η Ρωσία έχει επικεντρώσει τις επενδύσεις της στην ηλεκτροκίνηση στις δημόσιες συγκοινωνίες. Σε εθνικό επίπεδο, το 0,6% των λεωφορείων κινούνται με ηλεκτρικό ρεύμα, αριθμός που ανεβαίνει στο 5,5% στη Μόσχα, που είναι πιο κοντά στον μέσο όρο της ΕΕ του 6,1%.