H Renault έχει μακρά παράδοση στα hot hatches και ένα από τα πιο εντυπωσιακά που έχουν βγει από το γαλλικό εργοστάσιο είναι το υπερτουμπανιασμένο Clio V6. Πρακτικά αποτελεί τον “εγγονό” του Renault 5 Turbo, ενώ κατασκευάστηκε ως κράχτης για το Clio II. To Clio V6 δεν ήταν κάποιο track-day-special ούτε ένα one-off project.

Η Renault δεν ανακοίνωσε ποτέ τα επίσημα νούμερα πωλήσεων, αλλά Clio V6 Phase 1 -το οποίο κυκλοφόρησε από το 2001 έως το 2003- πούλησε 1.513 αντίτυπα παγκοσμίως, ενώ από το 2003 έως το 2005 κυκλοφόρησαν 1.309 αυτοκίνητα του Phase 2, ήτοι της facelift έκδοσης του.

Όχι και άσχημα για Clio που κόστιζε -τότε- πάνω από 25.000 λίρες Αγγλίας καινούριο! Βέβαια, για αυτά τα χρήματα δεν έπαιρνες ένα απλό Clio… κάθε άλλο μάλιστα. Τα πίσω καθίσματα είχαν δώσει την θέση τους στον 3,0-λιτρο ατμοσφαιρικό V6 κινητήρα (L7X), προερχόμενο από το Laguna, ο οποίος απέδιδε 230 άλογα στο Phase 1 και 255 στο Phase 2, με τη ροπή να αγγίζει τα 300 Nm σε κάθε περίπτωση. Η κίνηση περνούσε στον πίσω άξονα, μέσω ενός εξατάχυτου κιβωτίου και ελεύθερου διαφορικού.

Λίγα στοιχεία συνδέουν την V6 έκδοση με το απλό Clio II, καθώς το σασί υπέστη εκτενείς αλλαγές, που αύξησε το βάρος του Phase 1 V6 κατά 300 κιλά, σε σχέση με το 2-λιτρο Clio 172 Cup, φτάνοντας σύνολο τα 1.335 κιλά. Στο λίφτινγκ του Phase II, τοποθετήθηκαν νέοι προφυλακτήρες και φωτιστικά σώματα, με την Porsche να βοηθά τη γαλλική εταιρία και να βελτιώνει/αυξάνει την ιπποδύναμη του κινητήρα.

Η Renault Sport είχε τοποθετήσει πιο σκληρά αμορτισέρ και επανασχεδίασε την ανάρτηση με γνώμονα τη σταθερότητα, κάτι που έλειπε το pre-facelift. Το facelift του μοντέλου ήταν πιο βαρύ (1.400 κιλά), αλλά τα 0-100 χλμ/ώρα. έρχονταν σε 5,8 δευτ. (0,6 δευτ. πιο γρήγορα από το Phase I), και η τελική του ταχύτητα άγγιζε 245 χλμ/ώρα. Fun Fact: Μέχρι το 2006, είχε τον τίτλο του ισχυρότερου hatchback στον κόσμο.

Ένα από τα Clio V6 Phase 2 βγήκε σε δημοπρασία από την Collecting Cars στην Αγγλία, με το μεγαλύτερο bid να άγγιξε τις 73.000 λίρες Αγγλίας, ποσό που μεταφράζεται σε €86.500 με τη σημερινή ισοτιμία.

Το συγκεκριμένο είναι του 2005 και ένα από τα 18 που κυκλοφόρησαν στην Αγγλία στο κίτρινο Liquid Yellow χρώμα. Επιπλέον, είναι σαν καινούριο, καθώς έχει διανύσει μόλις 1.577 χλμ., με το ποσό πώλησης να είναι το μεγαλύτερο που έχει πιάσει ποτέ το συγκεκριμένο μοντέλο της γαλλικής εταιρίας.