Για ακόμα μια φορά αποδεικνύεται ότι οι ζωές των ανθρώπων στην Λατινική Αμερική, στην Ινδία και στην Αφρική φαίνεται ότι έχουν μικρότερη σημασία για τις αυτοκινητοβιομηχανίες απ’ότι στις ανεπτυγμένες χώρες.

Τα αυτοκίνητα που προορίζονται στις φτωχότερες αυτές περιοχές του κόσμου δεν έχουν τα ίδια υψηλά στάνταρ ασφάλειας που συναντάμε στα αυτοκίνητα που οδηγούμε στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο δυτικό κόσμο.

Ο Latin NCAP, αντίστοιχος οργανισμός του Euro NCAP -που είναι υπεύθυνος για την ασφάλεια των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Λατινική Αμερική- έχει παρουσιάσει αρκετά μοντέλα που πήραν μηδέν αστέρια που μπορείς να τα δεις εδώ, και όπως φαίνεται ο κατάλογος αυτών των αυτοκίνητων δυστυχώς μεγαλώνει.

Τελευταίο παράδειγμα είναι το Suzuki Baleno, το οποίο παρότι έχει σταματήσει να κυκλοφορεί στην Ευρώπη, στη Νότια Αμερική πωλείται κανονικά. Το Baleno εξοπλίζεται μόνο δύο αερόσακους στην αγορά της Λατινικής Αμερικής, ενώ στην Ευρώπη διέθετε έξι αερόσακους στάνταρ, καθώς και ESC. Επιπλέον, σύμφωνα με τον οργανισμό ασφαλείας της Λατινικής Αμερικής, η Suzuki αρνήθηκε να δοκιμάσει το αυτοκίνητο με τον προαιρετικό εξοπλισμό ασφαλείας, ώστε για να δοκιμαστούν ξανά οι επιδόσεις του.

Με το βασικό εξοπλισμό, το Baleno, το οποίο κατασκευάζεται στην Ινδία από την Maruti Suzuki, συγκέντρωσε 20% στη προστασία ενηλίκων, 17% στην προστασία παιδιών, 64% στην ασφάλεια πεζών και 7% στην ασφάλεια υποβοήθησης, συγκεντρώνοντας έτσι μηδέν αστέρια ασφαλείας.

Ο Latin NCAP συνιστά στους καταναλωτές να μην αγοράζουν τα αυτοκίνητα που αποσπούν μηδέν και ένα αστέρι ασφαλείας.