Η Gaussin παρουσίασε το αγωνιστικό φορτηγό με το οποίο θα συμμετάσχει στο Rally Dakar, το οποίο έχει προγραμματιστεί να διεξαχθεί μεταξύ 2 και 14 Ιανουαρίου του 2022. Το όνομα του αγωνιστικού είναι H2 Racing Truck, και φέρει κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, όντας ηλεκτρικό. Σύμφωνα με την γαλλική εταιρία, το H2 Racing Truck είναι το πιο δυνατό αγωνιστικό φορτηγό με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, που κατασκευάστηκε ποτέ, ενώ το σχέδιο του φέρει την υπογραφή του Pininfarina.

Στο παραπάνω promo video, η εταιρία επιστράτευσε τον Lionel Messi και άλλους ποδοσφαιριστές της Paris Saint-Germain, οι οποίοι περιεργάζονται και παρατηρούν το H2. Η Gaussin αποκάλυψε ότι το αγωνιστικό φορτηγό θα συμμετέχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Rally Raid, με το Rally Dakar του 2022 στη Σαουδική Αραβία να είναι η πρώτη του διοργάνωση. Με τη χρήση της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου υδρογόνου, η γαλλική εταιρία θέλει να δείξει τη δύναμη και την αξιοπιστία του συγκεκριμένου κινητήριου συνόλου.

Επιπλέον, η εταιρεία με έδρα την επαρχία Hericourt της Γαλλίας αναφέρει πως τα δεδομένα που θα συλλέξει από το Rally Dakar του 2022 θα τα χρησιμοποιήσει για την ανάπτυξη των φορτηγών της για τον δρόμο, τα οποία έχει προγραμματίσει να βγάλει στην αγορά το 2022. Ο Christophe Gaussin, διευθύνων σύμβουλος της Gaussin, δήλωσε σχετικά:

Οι νέες τεχνολογίες που βασίζονται στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι διαθέσιμες και ώριμες και θα πρέπει να βοηθήσουν στην επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης. Για τον όμιλο Gaussin και τους εταίρους του, αυτό το project, το οποίο έχει γίνει πλέον πραγματικότητα, αντιπροσωπεύει ένα τεχνολογικό επίτευγμα και τον καρπό χρόνων εργασίας και εμπειρίας στην κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές.

Σύμφωνα με την εταιρία, το H2 Racing Truck βασίζεται σε ένα εξαιρετικά ελαφρύ “skateboard” πλαίσιο, το οποίο αποτελείται από μια αρθρωτή πλατφόρμα, την οποία εξέλιξε η ίδια. Το αγωνιστικό H2 Racing Truck εφοδιάζεται με δύο κινητήρες, έναν ανά άξονα, απόδοσης 300 kW (408 ίππων) έκαστος, με την μπαταρία του να έχει χωρητικότητα 82 kWh. Επιπλέον, υπάρχουν οι κυψέλες καυσίμου ισχύος 380 kW (517 ίππων), οι οποίες τροφοδοτούνται με υδρογόνο, από τις δεξαμενές που μπορούν να μεταφέρουν 80 κιλά.

Οι τελευταίες μπορούν να γεμίσουν μέσα σε 20 λεπτά. Σύμφωνα με τους κανονισμούς, η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 140 χλμ/ώρα, ενώ η αυτονομία του οχήματος σε συνθήκες αγώνα είναι της τάξης των 250 χλμ.

Η Gaussin δηλώνει ότι τα φορτηγά που θα προορίζονται για επαγγελματική χρήση στους δρόμους, θα προσφέρονται σε δύο εκδόσεις. Η πρώτη θα φέρει το σύστημα του αγωνιστικού και θα έχει αυτονομία έως και 800 χλμ., ενώ η δεύτερη δεν θα φέρει το σύστημα των κυψελών καυσίμου υδρογόνου, παρά μόνο τους ηλεκτροκινητήρες και τις μπαταρίες, έχοντας αυτονομία 400 χλμ. ανά φόρτιση. Κλείνοντας, η Gaussin αναφέρει ότι οι μπαταρίες στην δεύτερη έκδοση θα μπορούν να αντικατασταθούν σε 3 μόλις λεπτά.