Από πολλούς η M3 (E46) CSL θεωρείται ως ένα από τα καλύτερα μοντέλα που δημιούργησε το BMW M Division. Bγήκε στη παραγωγή σε μόλις 1.383 μονάδες σε διάστημα λίγων μηνών, και όπως δηλώνει και το όνομα της, το αυτοκίνητο αποτελούσε μια ελαφρύτερη και αναβαθμισμένη έκδοση της M3 (E46) και είχε χρησιμοποιηθεί τεχνολογία από την εμπλοκή της εταιρίας στην F1 για τη μείωση του βάρους.

Εκτός του ότι είχε χάσει κάποια από την βαριά της ηχομόνωση και στοιχεία του εξοπλισμού της, ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της BMW που τοποθετήθηκε carbon (CFRP) στην οροφή, στη κεντρική κονσόλα και στο κάλυμμα του χώρου αποσκευών, ενώ τέλος είχε αλλαχτεί και το πίσω τζάμι με άλλο επίσης ελαφρύτερο.

Το αποτέλεσμα αυτών ήταν η μείωση του βάρους κατά 110 κιλά σε σύγκριση με τη νορμάλ M3, με το συνολικό βάρος να έφτανε πλέον τα 1.385 κιλά, σε σχέση με τα 1.470 κιλά της απλής M3. Άλλο ένα προτέρημα αυτής της μείωσης ήταν η βελτιστοποίηση της κατανομής των βαρών μεταξύ των δύο αξόνων που πλέον άγγιζε το ιδανικό 50:50 αλλά και το χαμηλό του κέντρου βάρους του αυτοκινήτου.

Μηχανικά, κάτω από το καπό υπάρχει ο 3,2-λίτρων εξακύλινδρος σε σειρά ατμοσφαιρικός κινητήρας (S54B32HP) απέδιδε 17 άλογα περισσότερα από την απλή έκδοση, φτάνοντας τα 360 άλογα στις 7.900 σ.α.λ, με 370 Nm ροπής. Αυτό επέτρεπε στην Μ3 CSL να επιταχύνει για τα 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 4,9 δευτ. με την τελική της ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα, ή τα 280 χλμ/ώρα χωρίς τον περιοριστή.

Στο παραπάνω video θα δεις μια M3 CSL -σχεδόν 17 ετών- να ανεβαίνει στο δυναμόμετρο για να δούμε πόσα άλογα αποδίδει σήμερα. Λοιπόν, ας πάμε κατευθείαν στους αριθμούς. Η απόδοση στο στρόφαλο άγγιξε τα 360,7 άλογα και 365,4 Nm ροπής, κάτι που σημαίνει ότι οι αριθμοί είναι πρακτικά ίδιοι με αυτούς που παραθέτει η BMW, ενώ η καμπύλη ροπής φαίνεται πολύ υγιής με μια κορυφή ακριβώς στο τέλος του εύρους στροφών.