H DK Engineering, μια βρετανική αντιπροσωπεία πολυτελών αυτοκινήτων και χώρος συντήρησης αυτοκινήτων της Ferrari, συνεχίζει τη σειρά των videos για τους τυχερούς ιδιοκτήτες μερικών εκπληκτικών supercars, τα οποία πρακτικά αποτελούν έναν οδηγό χρήσης τους.

To τελευταίο video αφορά την “μαγική” F50, η αξία της οποίας τα τελευταία 2-3 χρόνια έχει εκτοξευθεί, αγγίζοντας σχεδόν τα 3,5 εκατομμύρια ευρώ, όταν προηγουμένως ήταν σχεδόν τα μισά. Η F50 αποτελεί το τελευταίο χειροκίνητο top-of-the-range μοντέλο, καθώς ο αντικαταστάτης της, η Enzo, ήταν διαθέσιμη μόνο με αυτόματο κιβώτιο.

Από το εργοστάσιο της Ferrari βγήκαν μόλις 349 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 302 ήταν βαμμένα στο κλασικό κόκκινο Rosso Corsa χρώμα (όπως αυτή του video), τα 31 ήταν στο κίτρινο Giallo Modena χρώμα, τα 8 στο σκούρο κόκκινο Rosso Barchetta χρώμα, τα 4 στο ασημί Argento Nurburgring χρώμα και επίσης 4 στο μαύρο Nero Daytona χρώμα.

1Δες ακόμα

Άκου μια Ferrari F50 με straight piped εξάτμιση να αναστατώνει το Λονδίνο

To εν λόγω supercar της ιταλικής εταιρίας είναι ίσως το πιο γνωστό αυτοκίνητο παραγωγής με “καρδιά” από F1, καθώς τη χρονιά της παρουσίασης της το Cavallino Rampante έκλεινε μισό αιώνα ζωής και οι Ιταλοί το γιόρτασαν με την F50. Η διάδοχος της εμβληματικής F40 έμεινε -αδίκως- για πάντα στην σκιά της προαναφερόμενης, αλλά μία από τις κυριότερες διαφορές της F50 και της F40 ήταν ο κινητήρας.

Ο μαγικός κόσμος της Formula 1 αποτελούσε και εξακολουθεί να αποτελεί αντικείμενο θαυμασμού. Πολλές τεχνολογικές καινοτομίες έχουν μεταφερθεί από την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού στα αυτοκίνητα παραγωγής, αλλά λίγες εταιρίες τόλμησαν να τοποθετήσουν -τις πιο πολλές φορές αυτούσια- την “καρδιά” των μονοθεσίων της Formula 1 σε εξωτικές κατασκευές.

Μια τέτοια τρέλα έκανε το 1995 η Ferrari, όταν τοποθέτησε τον κινητήρα Tipo F130B του μονοθέσιου της (641) που έτρεξε στην Formula 1 το 1990 ο Alain Prost και ο Nigel Mansell και κέρδισαν έξι αγώνες, στην F50. Η τελευταία σχεδιάστηκε για να τρέξει στην κατηγορία GT1, και ο κινητήρας που φορούσε ήταν σχεδόν αυτούσιος με αυτόν της αγωνιστικής 333SP, έχοντας ρίζες στο μοτέρ της Ferrari 641.

Οι ομοιότητες με ένα μονοθέσιο της Formula 1 δε σταματούσαν εδώ, καθώς, ο κινητήρας ήταν δομικό στοιχείο του πλαισίου, όπως και το κιβώτιο/διαφορικό, και σε αυτό εδραζόταν η πίσω ανάρτηση, δηλαδή, είχαμε μια αρχιτεκτονική στα πρότυπα των μονοθέσιων της F1.

Η χωρητικότητα του V12 κινητήρα είναι 4,7 λίτρα (από τα 3,5 λίτρα της 641) και αποδίδει 512 ίππους στις 8.500 στροφές/λεπτό. Το βάρος της F50 είναι 1.230 κιλά, με τον κινητήρα να συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Η κίνηση μεταφέρεται φυσικά στους πίσω τροχούς, και για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 3,7 δευτ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 325 χλμ/ώρα, ήτοι 1 χλμ/ώρα πιο πάνω από την F40.