Η παραγωγή αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο υπέστη σημαντικό πλήγμα και υποχώρησε στα επίπεδα που οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν να δουν από το 1956, καθώς οι ελλείψεις σε τσιπ και προσωπικού που έχουν τεθεί σε καραντίνα λόγω του κορωνοϊού, έχουν επιφέρει ισχυρό πλήγμα στον κλάδο.

Η έλλειψη τσιπ, που είναι καθοριστικής σημασίας στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία, ήταν το βασικό αίτιο της πτώσης, με τα εργοστάσια να αναγκάζονται να μειώσουν ή ακόμη και να αναστείλουν την παραγωγή εν αναμονή ανταλλακτικών, των οποίων η προμήθεια έχει περιοριστεί σημαντικά εξαιτίας της πανδημίας,

αναφέρει η Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT), η βρετανική Ένωση Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων.

Το 2021 κατασκευάστηκαν 859.575 αυτοκίνητα στο Ηνωμένο Βασίλειο, -6,7% σε σχέση με το 2020.

Οι κατασκευαστές πάσχισαν επίσης να αντιμετωπίσουν τη μειωμένη ζήτηση, με τις εκθέσεις αυτοκινήτων κλειστές επί μήνες εξαιτίας του lockdown, παρά την αύξηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών, συμπληρώνει η SMMT.

Ένας άλλος λόγος που οδήγησε στη μείωση της παραγωγής και δεν σχετίζεται με την πανδημία, ήταν το κλείσιμο τον Ιούλιο ενός εκ των μεγαλύτερων εργοστασίων στη Βρετανία, που σχετίζεται περίπου με το 1/4 της ετήσιας μείωσης.

Πρόκειται για το εργοστάσιο της Honda στο Swindon που αγοράστηκε από την Panattoni, τη μεγαλύτερη εταιρεία ανάπτυξης νέων εγκαταστάσεων κατασκευής και logistics στην Ευρώπη.

Το 2021 ήταν ακόμη μία απίστευτα δύσκολη χρονιά για την αυτοκινητοβιομηχανία της Βρετανίας, μία από τις χειρότερες από την εποχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, που καταμαρτυρεί την έκθεση του κλάδου σε διαρθρωτικές και, ειδικά, σχετιζόμενες με την πανδημία, επιπτώσεις,

δήλωσε ο γενικός διευθυντής της SMMT, o Mike Hawes.

Παρά την “φτωχή” επίδοση, υπογραμμίζεται στην αναφορά, η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία παρήγαγε αριθμό ρεκόρ ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων, συγκεκριμένα κατασκευάστηκαν 224.011 ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά και υβριδικά αυτοκίνητα. Αυτά τα αυτοκίνητα, μηδενικών ή εξαιρετικά χαμηλών ρύπων, αντιπροσώπευαν το 26,1% των αυτοκινήτων που κατασκευάστηκαν συνολικά το 2021.

Σε ότι αφορά την παραγωγή κινητήρων στη Βρετανία, αυτή υποχώρησε κατά 10,8% το 2021 σε 1.641.881 μονάδες, με τον αντίκτυπο της έλλειψης ημιαγωγών στην παραγωγή αυτοκινήτων και βαν να μειώνει επίσης τη ζήτηση για κινητήρες.

Ωστόσο, ο Hawes δήλωσε πως:

Υπάρχει η ελπίδα ότι ο κλάδος μπορεί να ανακάμψει το 2022, καθώς ο αριθμός των παραγόμενων οχημάτων βρίσκεται ξανά σε ανοδική τροχιά.

Επεσήμανε παράλληλα ότι:

Απαιτείται η ανάληψη δράσης για την αντιμετώπιση του αυξημένου ενεργειακού κόστους και των ελλείψεων στην εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ μακροπρόθεσμα πρέπει να συνεχίσουμε να αναβαθμίζουμε το εργατικό δυναμικό μας για την παραγωγή ηλεκτροκίνητων κινητήρων.