Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ένωσης Κατασκευαστών και Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (SMMT) της Μεγάλης Βρετανίας, το 2020 οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 29,4%, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη ετήσια πτώση από το 1943 καθώς τα lockdowns για την περιορισμό της εξάπλωσης του κορωνοϊού έπληξαν σημαντικά τον κλάδο.
Ετήσιες πωλήσεις
Συγκεκριμένα το 2020 πουλήθηκαν 1.631.064 νέα αυτοκίνητα, με το lockdown της άνοιξης να διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο, αφού τον Απρίλιο του 2020 οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 97,3% (μόλις 4.321 αυτοκίνητα), ενώ τον Μάιο του έτους οι πωλήσεις παρουσίασαν πτώση 89% (20.247 νέα αυτοκίνητα).
Best Sellers
Όπως ανέφερε ο CEO της SMMT, Mike Hawes:
Χάσαμε σχεδόν 750.0000 αυτοκίνητα σε διάστημα τριών ή τεσσάρων τιμών, που δεν ανακτήσαμε ποτέ.
Οι εκθέσεις στην Αγγλία έκλεισαν και πάλι κατά τη διάρκεια του δεύτερου lockdown τον Νοέμβριο, αλλά πολλές ήταν καλύτερα προετοιμασμένες με υπηρεσίες online αγορών “click and collect”, που έδωσαν τη δυνατότητα για περισσότερες πωλήσεις.
Πωλήσεις ιδιώτες/στόλου/εταιρικές
Έτσι, οι επιδόσεις στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων ήταν οι χειρότερες από το 1992, με την πτώση σε ποσοστό να είναι η μεγαλύτερη από το 1943, κατά την διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, όταν η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία εξυπηρετούσε τους σκοπούς του πολέμου και οι πωλήσεις είχαν μειωθεί κατά περισσότερο από 90%.
Πωλήσεις ανά τύπο καυσίμου
Το 2020, οι πωλήσεις αυτοκινήτων diesel και ήπιων υβριδικών diesel μειώθηκαν σχεδόν στο μισό (-47,6%) σε σχέση με το 2019, ενώ σχεδόν το 30% των πωλήσεων ήταν ηλεκτρικά, υβριδικά και ήπια υβριδικά οχήματα. Η Βρετανία έχει ανακοινώσει πως θα απαγορεύσει την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2030.
Φέτος η SMMT αναμένει οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων να είναι λιγότερες των 2 εκατομμυρίων μονάδων, με τον κλάδο να βρίσκεται σε νευρικότητα μέχρι τον Μάρτιο, ένας μήνας που παραδοσιακά σημειώνονται από τις περισσότερες πωλήσεις του έτους λόγω της αλλαγής της σειράς των πινακίδων κυκλοφορίας.