Πριν ένα χρόνο, η Toyota παρουσίασε την δεύτερη γενιά του προσιτού sport coupe μοντέλου της, το οποίο πλέον ονομάζεται GR 86. Η διαθεσιμότητα του μοντέλου στην Ευρώπη ξεκινά σύντομα, αλλά θα μείνει στη γκάμα της ιαπωνικής εταιρίας μόνο μέχρι το 2024.

Το νέο GR 86 έχει σχεδιαστεί ώστε να προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση στον οδηγό, καθώς έχει υποστεί σημαντική εξέλιξη σε όλες τις πτυχές του. Κάτω από το καπό του υπάρχει ένας νέος κινητήρας, ο οποίος έχει 15% αυξημένη ροπή, σε σχέση με το παλιό μοντέλο.

Ο λόγος για την ατμοσφαιρική έκδοση του 2,4-λίτρων τετρακύλινδρου boxer κινητήρα (FA24) της Subaru, ο οποίος στην προκειμένη αποδίδει 235 άλογα στις 7.000 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής στις 3.700 σ.α.λ. Η σχέση συμπίεσης του είναι 12,5:1, η διάμετρος του κινητήρα των εμβόλων είναι 94 χλστ. και η διαδρομή του στα 86 χλστ.

Στο παραπάνω video, θα δεις ένα μπλε GR 86 με μόλις 800 χλμ. στο οδόμετρο που ανέβηκε δυναμόμετρο της Paragon Performance, για να διαπιστωθεί πόσα άλογα φτάνουν στον δρόμο. Τα στοιχεία είναι εντυπωσιακά.

Κατά τη διάρκεια των δυναμομετρήσεων, η ιπποδύναμη και η ροπή του GR 86 αυξάνονταν, με την τελευταία μέτρηση να δείχνει 215,54 ίππους (218,53 μετρικούς ίππους) και 231,7 Nm ροπής στους πίσω τροχούς. Εάν λάβουμε υπόψη τις απώλειες του συστήματος μετάδοσης κίνησης, ο κινητήρας του GR 86 παράγει στην πραγματικότητα περισσότερους από 250 ίππους.

Ο κινητήρας έχει όριο περιστροφής τις 7.400 σ.α.λ και συνδυάζεται τόσο με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, με το βάρος του αυτοκινήτου να ανέρχεται στα 1.255 κιλά, όσο και με ένα νέο 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, με το βάρος του αυτοκινήτου να ανέρχεται στα 1.270 κιλά.

Σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρία, το 0-100 χλμ/ώρα έρχεται σε 6,3 δευτερόλεπτα (-1,1 δευτ. από το GT 86), ενώ για το 0-60 μίλια/ώρα (0-96 χλμ/ώρα) χρειάζεται 6,1 δευτ., πάντα με το χειροκίνητο κιβώτιο.