Η Renault σχεδιάζει τη σταδιακή αποχώρησή της από τη Ρωσία, η οποία μεταξύ των δυτικών ομίλων του κλάδου έχει και τη μεγαλύτερη έκθεση στην εκεί αγορά, με τις δραστηριότητες της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη ρωσική αγορά να αποτιμώνται στα σχεδόν 2,2 δισ. ευρώ.

Συγκεκριμένα η Renault εξετάζει το ενδεχόμενο να μεταβιβάσει το πλειοψηφικό πακέτο της στη ρωσική κοινοπραξία Avtovaz σε Ρώσο επενδυτή, ως έναν τρόπο για να εξέλθει από τη χώρα. Επί του παρόντος η μεταβίβαση αυτή φαίνεται πως είναι η προτιμώμενη επιλογή και συν τοις άλλοις θα αποδεσμεύσει την αυτοκινητοβιομηχανία από εμπλοκή της με τη Δικαιοσύνη όσον αφορά τις δραστηριότητές της στη Ρωσία, αλλά και τους 45.000 εργαζομένους που απασχολεί.

Η Renault κατέχει το 67,61% της Avtovaz, της μητρικής εταιρίας της Lada και έχει σχεδόν το 30% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στη Ρωσία. Το 2021 το 8% των κερδών της προέρχονταν από τη ρωσική αγορά, με τα έσοδα της να ανέρχονται σε 5 δισεκατομμύρια ευρώ. Το Renault Group πούλησε 482.300 αυτοκίνητα στη Ρωσία το 2021, κάνοντας την χώρα την δεύτερη μεγαλύτερη αγορά του, πίσω από αυτή της Γαλλίας (521.700 πωλήσεις).

Ο γαλλικός όμιλος δεν μπορεί να μεταβιβάσει τις μετοχές του στην Avtovaz στον άλλον μέτοχο της, την Rostec State Corporation, επειδή ο Ρώσος εταίρος βρίσκεται επί του παρόντος υπό καθεστώς κυρώσεων μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Τη προηγούμενη εβδομάδα η Renault ανακοίνωσε πως αναστέλλει τις δραστηριότητές του εργοστασίου της στη Μόσχα, ενώ από τα τέλη Φεβρουαρίου, οπότε και εισέβαλε η Ρωσία στην Ουκρανία, η τιμή της μετοχής της Renault έχει απολέσει σχεδόν το 21% της αξίας της.