Η Lexus αποκάλυψε σήμερα το αμιγώς ηλεκτρικό RZ 450e, το οποίο είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής της που βασίζεται στην πλατφόρμα e-TNGA EV, της Toyota.
Το RZ 450e είναι το δεύτερο ηλεκτρικό crossover της premium ιαπωνικής εταιρίας (μετά το UX 300e), αλλά το πρώτο που θα κυκλοφορήσει παγκοσμίως. Αποτελεί το “αδελφό” μοντέλο των Toyota bZ4X και Subaru Solterra και φέρει διαφορετικό αμάξωμα και πιο premium χαρακτηριστικά.
Το RZ 450e είναι μέρος της μεγάλης, επερχόμενης ώθησης της μάρκας στην ηλεκτροκίνηση, με τη Lexus να στοχεύει σε μια πλήρη γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων (BEV) σε όλες τις κατηγορίες έως το 2030. Επιπλέον, θέλει το 100% των πωλήσεις της να είναι BEV στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Κίνα, φτάνοντας το 1 εκατομμύριο μονάδες παγκοσμίως, με τη Lexus να πουλά αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως έως το 2035.
Σχεδιαστικά, το RZ 450e αντλεί έμπνευση από το LF-Z Electrified concept και στο εμπρός μέρος η έκδοση παραγωγής μπορεί να υπερηφανεύεται ότι φέρει μια νέα, πιο εύπεπτη εκδοχή της “spindle” μάσκας της Lexus. Πιο συγκεκριμένα, αντί αυτή να είναι πλήρως ανοιχτή, υπάρχει ένας μικρός αεραγωγός στο κάτω τμήμα και κάθετα ανοίγματα σε κάθε πλευρά. Ακόμα, υπάρχουν λεπτά LED φωτιστικά σώματα, με το καπό να έχει έντονη κλίση προς τα εμπρός.
Μηχανικά, το RZ 450e θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν ανά άξονα), καθιστώντας το τετρακίνητο. Ο εμπρός αποδίδει 150 kW (204 άλογα) και ο πίσω 80 kW (109 άλογα), για μια συνδυαστική απόδοση 230 kW (313 ίππων) και 435 Nm ροπής.
Το μοντέλο είναι το πρώτο που παρουσιάζει το νέο σύστημα ελέγχου τετρακίνησης Direct4 της Lexus, με το σύστημα να μπορεί να αλλάξει την κατανομή της ροπής εμπρός/πίσω από 0 σε 100%, μέσα σε λίγα χιλιοστά του δευτερολέπτου. Για τα 0-100 χλμ/ώρα το RZ 450e χρειάζεται 5,6 δευτ., με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ/ώρα.
Η ενέργεια αποθηκεύεται σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου 96 κυψελών, ωφέλιμης χωρητικότητας 71,4 kWh, και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Lexus, προσφέρει αυτονομία 450 χλμ. (στον κύκλο J-WLTC) ή άνω των 400 χλμ. (σε κύκλο WLTP). Η ηλεκτρική κατανάλωση είναι κάτω από 18 kW/100 χλμ.
Στο εσωτερικό του ηλεκτρικού SUV συναντάμε μεταξύ άλλων ψηφιακό πίνακα οργάνων , οθόνη αφής 14″ και κοφτό τιμόνι.