Η BMW έχει επιλέξει μια διαφορετική σχεδιαστική φιλοσοφία σε ορισμένα μοντέλα της. Η αρχή έγινε με τις μεγάλες μάσκες και τώρα ακολουθούν τα διπλά φωτιστικά σώματα των X7 facelift, 7-Series/i7 και XM.

Ο Domagoj Dukec, επικεφαλής σχεδιασμού της BMW, σε πρόσφατη συνέντευξη του μίλησε γιατί έχουν επιλέξει να ακολουθήσουν αυτή τη ριζοσπαστική προσέγγιση σε ορισμένα μοντέλα τους. Όπως είπε:

Τα 2/3 των πελατών θέλουν μια κομψή και αρμονική αισθητική και γι’αυτό τα αυτοκίνητα μεγάλου όγκου πωλήσεων, όπως η 3-Series και η 5-Series έχουν ήπιο σχεδιασμό, αλλά το υπόλοιπο 33% θέλει να ξεχωρίζει από το πλήθος. Γι’αυτό και η 4-Series και η νέα 7-Series απευθύνονται σε πελάτες που θέλουν πραγματικά να πολώσουν.

Στο παρελθόν η 4-Series ήταν απλώς μια σπορ 3-Series, αλλά οι πελάτες της είναι διαφορετικοί, θέλουν ένα πιο παράλογο αυτοκίνητο και είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερο γι’αυτή την συναισθηματική έκφραση ώστε να ξεχωρίζουν.

Από τη μεριά του, ο Adrian van Hooydonk, ο επικεφαλής σχεδιασμού του BMW Group πρόσθεσε:

Δεν νομίζω ότι η καλή σχεδίαση πρέπει να πολώνει, αλλά νομίζω ότι η έννοια της ομορφιάς μπορεί να είναι πολωτική. Επιστρέφει στον πελάτη και αν ένα είδος πελάτη αναζητά ένα όμορφο και διαχρονικό αυτοκίνητο, τότε φυσικά θα το σχεδιάσουμε.

Υπάρχουν όμως και πελάτες που αναζητούν κάτι σαν το X6, το οποίο σίγουρα είναι πολωτικό μιας και είτε το μισείς είτε το αγαπάς. Αυτή η προσέγγιση δεν θα λειτουργούσε στην 3-Series και στην 5-Series, επειδή σημειώνουν μεγαλύτερους όγκους πωλήσεων, οπότε είναι ξεκάθαρο ότι δεν μπορείς να βρεις μία λύση που να ικανοποιεί τους πάντες.

Παράλληλα ο Dukec έκανε γνωστό πως όλα τα μελλοντικά M Performance μοντέλα της BMW θα διαθέτουν τετραπλές απολήξεις εξατμίσεων, ένα χαρακτηριστικό που μέχρι πρότινος ήταν αποκλειστικό προνόμιο των M μοντέλων.

Οι τετραπλές απολήξεις των M Performance μοντέλων θα διαφέρουν σχεδιαστικά από αυτές των M, μιας και δεν θα είναι στρόγγυλοι, αλλά θα έχουν τραπέζιο σχεδιασμό.