Ο Herbert Diess, o CEO του VW Group, έκανε με τον πιο επίσημο τρόπο γνωστό πως η Audi και η Porsche θα μπούνε στην Formula 1 από το 2026. Όπως είπε επέλεξαν να μην μπει η Volkswagen στην Formula επειδή “δεν ταιριάζει στο προφίλ της”, αλλά η Porsche και η Audi ταιριάζουν ιδανικά. Το VW Group πήρε την απόφαση να εισέλθει στην F1 εξαιτίας των νέων κανονισμών για τα power units που θα διέπουν το άθλημα από το 2026 και έπειτα.

Ο Diess είπε πως η ανάπτυξη ενός κινητήρα της Formula 1 χρειάζεται 3 με 4 χρόνια, γι’αυτό και η απόφαση έπρεπε να παρθεί το αργότερο φέτος, έτσι ώστε οι κινητήρες να είναι έτοιμοι το 2026.

1

Το 2026 αλλάζουν εκ νέου οι κανονισμοί για τα power units της Formula 1, και παρότι ακόμα δεν είναι τίποτα επίσημο οι νέοι κινητήρες θα είναι πιο απλοί στον σχεδιασμό, καθώς πιθανότατα θα αφαιρεθεί η μονάδα MGU-H. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα το κόστος των κινητήρων να μειωθεί και να γίνουν φθηνότεροι. Οι νέοι κινητήρες θα παραμείνουν turbo και υβριδικοί, αλλά θα κοστίζουν λιγότερο και θα καταναλώνουν πλήρως βιώσιμα καύσιμα.

Όπως είπε ο Diess, εάν δεν υπήρχαν αλλαγές στους κανονισμούς, το VW Group θα χρειαζόταν 5 έως 10 χρόνια ώστε η Porsche και η Audi να γίνουν ανταγωνιστικές για την κατάκτηση του πρωταθλήματος, αλλά εξαιτίας των νέων κανονισμών, όλοι θα ξεκινήσουν από την ίδια βάση.

Δεν μπορείς να εισέλθεις στη Formula 1 αν δεν ανοίξει ένα παράθυρο τεχνολογίας. Κάτι που σημαίνει ότι για να μπεις χρειάζεται μια αλλαγή στους κανονισμούς. Η καλύτερη συγκυρία να μπει κάποιος στην Formula 1 είναι το 2026 με την αλλαγή των κανονισμών.

Το 2026 όλοι θα ξεκινήσουν από την ίδια θέση, με τους νέους κινητήρες να εξηλεκτριστούν σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό, ενώ θα χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα, τεχνολογίες που ουσιαστικά θα αναγκάσουν όλους να σχεδιάσουν από την αρχή τους κινητήρες τους. Αυτό σημαίνει ότι είτε μπαίνουμε τώρα είτε περιμένουμε άλλα 10 χρόνια να ξαναπαρουσιαστεί ανάλογη ευκαιρία.

Τόσο η Audi, όσο και η Porsche έχουν ξεκινήσει την ανάπτυξη των κινητήρων τους, με τις φήμες να θέλουν την Porsche να εισέρχεται στην F1 ως κατασκευαστής κινητήρων σε συνεργασία με την Red Bull, με την Audi να θέλει να εισέλθει ως κανονική ομάδα και αρχικά ήθελε να εξαγοράσει την McLaren, αλλά με την άρνηση της δεύτερης, η γερμανική εταιρία κοιτάζει πλέον τις Aston Martin, Sauber και Williams.

2

Ο Diess παραδέχτηκε πως δεν επιθυμούσαν αρχικά όλα τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου του VW Group να εισέλθουν οι Porsche και Audi στην Formula 1:

Η συζήτηση στο διοικητικό συμβούλιο δεν ήταν ομόφωνη. Σίγουρα έχουμε άλλες προτεραιότητες στρατηγικά. Σε αυτές δεν είναι απαραίτητα ο μηχανοκίνητος αθλητισμός, αλλά τα αυτοκίνητά μας πρέπει να είναι τεχνικά ενημερωμένα, πρέπει να μπορούνε να οδηγούν αυτόνομα, χρειαζόμαστε τις δυνατότητες λογισμικού, χρειαζόμαστε νέες μπαταρίες για τα αυτοκίνητά μας. Έχουμε αρκετά να κάνουμε και δεν χρειάζεται απαραίτητα να μπούμε στην Formula 1.

Η Formula 1 εξελίσσεται εξαιρετικά θετικά παγκοσμίως, με την απήχησή της να αυξάνεται χάρη στο marketing που εφαρμόζουν και σε συνδυασμό με τον Netflix, έχει οδηγήσει στην εκτόξευση του κοινού κυρίως στις αγορές των ΗΠΑ και της Ασίας. Και μάλιστα στο νεαρό ηλικιακά κοινό. Αν ασχολείσαι με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό θα πρέπει να είσαι στη Formula καθώς αυτή έχει τη μεγαλύτερη απήχηση.

Οι άνθρωποι των Porsche και Audi μας λένε πως η Formula 1 είναι ο πιο σημαντικός μοχλός για να ενισχυθεί η αξία τους και να μπορέσουμε να ανεβάσουμε κάπως τις τιμές των αυτοκινήτων τους. Και φυσικά για να δείξουμε στον ανταγωνισμό πως έχουμε ανώτερη τεχνολογία.

Τελικά, όλα τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου ψήφισαν θετικά αφού πείστηκαν ότι η ένταξη στην Formula 1 θα βοηθήσει στην ενίσχυση της αξίας και των δύο εταιριών.