Μέσω του “raison d’etre” (σκοπός ύπαρξης) και του στρατηγικού σχεδίου Renaulution, η Renault έχει ξεκινήσει έναν εκτεταμένο μετασχηματισμό, μετατοπίζοντας το κέντρο της προσοχής της, από τους όγκους πωλήσεων προς την οικονομική, περιβαλλοντική και κοινωνική αξία, στην επίτευξη της ουδετερότητας άνθρακα στην Ευρώπη έως το 2040, αλλά και παγκοσμίως έως το 2050.

Για να το πετύχει αυτό, η Renault στοχεύει σε μια γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη έως το 2030, και σήμερα η εταιρία αποκάλυψε το πρωτότυπο Scenic Vision. Αυτό ενσωματώνει τις δεσμεύσεις της για βιώσιμη ανάπτυξη και τους τρεις πυλώνες της στρατηγικής της: την ουδετερότητα άνθρακα, την ασφάλεια και την πληρότητα.

Το Scenic Vision πρόκειται για ένα υβριδικό -ηλεκτρικό και υδρογονοκίνητο- αυτοκίνητο, που απαιτεί λιγότερες και μικρότερες στάσεις ανεφοδιασμού. Είναι ένα όχημα μηδενικών εκπομπών (στη παραγωγή και στη χρήση του), ενώ το ανθρακικό του αποτύπωμα, συμπεριλαμβανόμενης και της μπαταρίας του, είναι κατά 75% χαμηλότερο από ένα συμβατικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Με το εν λόγω πρωτότυπο, η Renault επαναφέρει στο προσκήνιο το όνομα Scenic, τονίζοντας ότι η έκδοση παραγωγής θα φέρει όλα τα στοιχεία του πρώτου Scenic, που αυτό είχε πριν από 31 χρόνια. Το πρώτο Scenic ενέπνευσε και το σημερινό πρωτότυπο, με το νέο πρωτότυπο να είναι ένα φιλικό οικογενειακό αυτοκίνητο που προσφέρει μια μοναδική εμπειρία, αφήνοντας σε όλους τους επιβάτες ευχάριστες αναμνήσεις από το ταξίδι, μόλις εκείνοι φτάσουν στον προορισμό τους, με απαράμιλλη άνεση και ιδανική ευρυχωρία.

Το Scenic Vision μας προϊδεάζει για το ηλεκτρικό μοντέλου που θα παρουσιαστεί το 2024, το οποίο έχει σχεδιαστεί για μακρινά οικογενειακά ταξίδια. Αυτό το μοντέλο της κατηγορίας C, θα ενσωματώνει όλα τα πλεονεκτήματα της πλατφόρμας CMF-EV, και διαθέτει ένα μοναδικό υβριδικό σύστημα κίνησης, καθώς συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα νέας γενιάς, μια μπαταρία και κυψέλες καυσίμου, που λειτουργούν με υδρογόνο.

Ο ηλεκτροκινητήρας του Scenic Vision αποδίδει 160 kW (217 ίππους) και προέρχεται κατευθείαν από το νέο Megane E-Tech Electric, και δεν χρησιμοποιεί στοιχεία σπάνιων γαιών, γεγονός που συμβάλλει στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και στη δημιουργία ενός υπεύθυνου και βιώσιμου οικοσυστήματος. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 40 kWh, είναι ανακυκλώσιμη και θα κατασκευάζεται στη Γαλλία, στις εγκαταστάσεις του Renault ElectriCity Gigafactory.

Είναι ελαφρύτερη, μικρότερη και κοστίζει λιγότερο από μια μπαταρία ενός αντιστοίχου ηλεκτρικού οχήματος. Τέλος, το αυτοκίνητο διαθέτει κυψέλες καυσίμου ισχύος 15 kW για την επαναφόρτιση της μπαταρίας σε μεγάλες διαδρομές, ώστε η αυτονομία του αυτοκινήτου να αγγίζει τα 800 χλμ.

Το μήκος του Scenic Vision ανέρχεται σε 4.490 χλστ., το πλάτος τα 1.900 χλστ., το ύψος τα 1.590 χλστ., ενώ το μεταξόνιο ανακοινώνεται στα 2.835 χλστ. Πατά σε τροχούς 21 ιντσών, με ελαστικά διαστάσεων 235/45, με το βάρος του αυτοκινήτου να αγγίζει τα 1.700 κιλά. Αισθητικά, το σύνολο αποτελεί ένα συνδυασμό φουτουριστικής τεχνολογίας και στυλ, με σχεδίαση εναρμονισμένη με το περιβάλλον, την ασφάλεια και την πληρότητα.

Στο εσωτερικό, η αίσθηση του χώρου και η φωτεινότητα αναπαρίσταται κυρίως από τις λευκές επιφάνειες, διαθέτοντας και έναν καθαριστή αέρα με φίλτρο HEPA (high-efficiency particulate air).

Κάθε κάθισμα είναι εξοπλισμένο με μικρόφωνα και ηχεία για να δημιουργήσει ένα μοναδικό περιβάλλον ήχου για κάθε επιβάτη και να εξασφαλίσει τη βέλτιστη επικοινωνία στο εσωτερικό, καθώς μπορεί επίσης να ενισχύσει τις ομιλίες των επιβατών.

Στο εσωτερικό του Scenic Vision υπάρχουν 10 διαμορφώσιμες οθόνες. Αυτές αφορούν διαφορετικές λειτουργίες και βρίσκονται σε συγκεκριμένα σημεία της καμπίνας. Μια κάμερα που βρίσκεται στο μπροστινό μέρος, βλέπει πού κοιτάζουν οι άνθρωποι και στρέφει τις οθόνες προς το πρόσωπο που θέλει να χρησιμοποιήσει το σύστημα.

Συνεχίζοντας, κοντά στο σημείο ένωσης των δύο θυρών, υπάρχει μια συσκευή αναγνώρισης προσώπου. Αυτή χρησιμοποιείται για το ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου και την αυτόματη προσαρμογή της διαμόρφωσης του εσωτερικού στις ρυθμίσεις του ατόμου που αναγνωρίζεται (θέση καθίσματος, προτιμήσεις widget και εφαρμογών, λίστες αναπαραγωγής κλπ), καθιστώντας την εμπειρία οδήγησης απόλυτα εξατομικευμένη.

Οι αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες και η απουσία μεσαίας κολώνας, συμβάλλουν καθοριστικά στην εύκολη είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο, με τα πλαϊνά στηρίγματα για τα καθίσματα να έχουν μεταφερθεί προς το εσωτερικό πάνελ της πόρτας, δίνοντας έτσι ακόμα περισσότερο χώρο για την άνετη πρόσβαση.

Υπάρχουν αερόσακοι τύπου “Cocoon” στο εσωτερικό των καθισμάτων και “αγκαλιάζουν” τους επιβάτες σε περίπτωση ατυχήματος, παρέχοντας βέλτιστη προστασία, ενώ, παράλληλα, ελευθερώνουν χώρο μέσα στο αυτοκίνητο. Η τεχνολογία που φέρει αναβαθμίζει το επίπεδο ασφαλείας οδηγού και επιβατών περιορίζοντας τον αριθμό των ατυχημάτων, έως και 70%.

Το Renault Group στοχεύει να αυξήσει σε 33%, μέχρι το 2030, το ποσοστό των ανακυκλωμένων υλικών στο σύνολο του βάρους των καινούργιων αυτοκινήτων. Στο Scenic Vision, περισσότερο από το 70% του συνολικού του βάρους αντιστοιχεί σε υλικά ανανεώσιμα και ανακυκλώσιμα, και το 95% των υλικών του σχεδιασμού του -συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας- είναι επαναχρησιμοποιήσιμα, ανακτήσιμα ή/και ανακυκλώσιμα.

Το 100% των ανθρακονημάτων, όπως π.χ. στα μέρη του αμαξώματος και στα μαρσπιέ των θυρών, είναι προϊόν ανακύκλωσης (από σκραπ της αεροπορικής βιομηχανίας), ενώ η carbon δεξαμενή υδρογόνου κατασκευάζεται από τα απόβλητα της βιομηχανίας χαρτιού.

Το δέρμα λάμπει δια της απουσίας του, και στη θέση του υπάρχει ανακυκλωμένος πολυεστέρας προερχόμενος από διαδικασία παραγωγής χαμηλών εκπομπών άνθρακα, ενώ το πάτωμα είναι κατασκευασμένο από 100% ανακυκλωμένα πλαστικά από τη βιομηχανία τρόφιμων και από βιομηχανικά απόβλητα (45% μπουκάλια γάλακτος, 55% πλαστικοί σωλήνες κ.λπ.).

Τέλος, το ανθρώπινο λάθος σε συνδυασμό με εξωτερικούς παράγοντες -κυκλοφορία, καιρός, υποδομές- ευθύνεται για το 90% των τροχαίων ατυχημάτων. Ένα στα δύο ατυχήματα οφείλεται αποκλειστικά σε ανθρώπινο σφάλμα (οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, ξαφνική αδιαθεσία, απόσπαση της προσοχής ή άγχος). Η Renault αναφέρει ότι χάρη στο “Safety Coach”, καλύπτεται κάθε ένα από αυτά τα αίτια.

Τα πολλαπλά συστήματα ADAS και τρία ενσωματωμένα συστήματα Safety Score, Safety Coach και Safe Guardian, προσφέρουν επιπλέον ασφάλεια για όλους, παρέχοντας ένα μοναδικό επίπεδο σωματικής και ψυχολογικής άνεσης. Το αυτοκίνητο εντοπίζει επικίνδυνες συμπεριφορές και προωθεί πρακτικές αμυντικής οδήγησης.

Τα νέα μοντέλα της Renault θα εφοδιάζονται σύντομα με σύστημα Safety Score. Χρησιμοποιώντας δεδομένα που συλλέγονται από αισθητήρες που είναι τοποθετημένοι στο αυτοκίνητο, το σύστημα αναλύει το στυλ οδήγησης του οδηγού -επιτάχυνση, ηρεμία, απροσεξία, διαχείριση ταχύτητας και απόσπαση της προσοχής του οδηγού. Στη συνέχεια, δίνει σε κάθε οδηγό εξατομικευμένες συμβουλές οδήγησης, με βάση το σκορ ασφαλείας που υπολογίζεται στο τέλος κάθε ταξιδιού.

Το Safety Coach χρησιμοποιεί δεδομένα που λαμβάνονται από το περιβάλλον και το σύστημα πλοήγησης, και σε ενημερώνει για τους κινδύνους που ενδεχομένως θα συναντήσουν στη διαδρομή. Έτσι, το σύστημα σου δίνει περισσότερο χώρο να λειτουργήσεις προληπτικά, να αποφύγεις τον κίνδυνο, να ελαττώσεις ταχύτητα ανάλογα με τη συγκεκριμένη κατάσταση (κυκλική διασταύρωση, επικίνδυνη διασταύρωση, όρια ταχύτητας) και να αξιολογήσεις τις διάφορες οπτικές και ακουστικές προειδοποιήσεις. Το Safety Coach θα συμβάλλει στη μείωση κατά 30% του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων, συμπεριλαμβανομένων και των θανατηφόρων.

Κλείνοντας, ο ρόλος του Safe Guardian είναι η εκπαίδευση και η καθοδήγηση του οδηγού για την υιοθέτηση καλύτερων πρακτικών οδήγησης, που θα συμβάλλουν στη μείωση του κινδύνου και του άγχους, και στην αποφυγή ατυχημάτων. Το σύστημα ενεργοποιείται όταν υπάρχει αποδεδειγμένος κίνδυνος (επικίνδυνη στροφή, απώλεια ελέγχου του τιμονιού για μεγάλο χρονικό διάστημα, υπνηλία κ.λπ.), με το όχημα να επιβραδύνει και να ανακτά αυτόματα τον έλεγχο.