Σχεδόν πέντε χρόνια μετά τη πρώτη παρουσίαση του One στην έκθεση της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο του 2017 σε μορφή πρωτότυπου και ύστερα από πολλές καθυστερήσεις, η Mercedes παρουσίασε σήμερα την έκδοση παραγωγής του νέου της hypercar που συνδυάζει τον 1.600αρη turbo κινητήρα από τα μονοθέσια της Formula 1 και 4 ηλεκτροκινητήρες.

1

Όπως βλέπεις μοιάζει αρκετά με αγωνιστικό αυτοκίνητο, αλλά η εμφάνιση του δεν εντυπωσιάζει. Θα περίμενες κάτι καλύτερο από την Mercedes, καθώς δεν έχει αυτό το wow factor, που πρέπει να έχουν τα halo μοντέλα των εταιριών. Είναι ξεκάθαρο ότι το σχέδιο του εξυπηρετεί την αεροδυναμική και δεν μπορείς να το χαρακτηρίσεις άσχημο.

Το One διαθέτει όλα τα είδη ενεργής αεροδυναμικής, αεραγωγούς στους θόλους των εμπρός τροχών και φυσικά του γιγαντιαίου πίσω sharkfin και της αεροτομής. Υπάρχει επίσης ένας τεράστιος διαχύτης, που ενσωματώνει την κεντρικά τοποθετημένη εξάτμιση, ενώ υπάρχουν πολλά αεροδυναμικά βοηθήματα και στο πάτωμα του One.

Παρατηρώντας το από εμπρός, διακρίνεται το στενό cockpit και τα φαρδιά μπροστινά φτερά, ενώ τα φωτιστικά σώματα είναι τοποθετημένα στα άκρα, και διαθέτουν τριπλά LED στοιχεία. Όλα τα μέρη του σώματος του αυτοκινήτου είναι κατασκευασμένα από carbon, με το One να διαθέτει LMP1-τύπου εισαγωγή αέρα στην οροφή.

2

Το One χρησιμοποιεί ένα carbon monocoque πλαίσιο με αλουμινένια υποπλαίσια μπροστά και πίσω, με τον κινητήρα και το 7-τάχυτο αυτοματοποιημένο χειροκίνητο κιβώτιο που έχει αναπτυχθεί ειδικά για το hypercar, να βιδώνονται πάνω στο πλαίσιο. Η πίσω ανάρτηση εδράζεται πάνω στον κινητήρα και το κιβώτιο, με το αυτοκίνητο να διαθέτει ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, τόσο εμπρός όσο και πίσω, με ρυθμιζόμενα pushrod coilovers αμορτισέρ. Η τοποθέτηση των τελευταίων εγκάρσια, και στο εσωτερικό του αμαξώματος βοήθησε την AMG να μειώσει σημαντικά τις κλίσεις του αμαξώματος και βοήθησε να “κεντραριστεί” η μάζα του One. Η ανάρτηση έχει τρία προγράμματα λειτουργίας, τα Comfort, Sport και Sport+.

3

Φοράει Michelin Pilot Sport Cup 2 R M01, ειδικά εξελιγμένα για το μοντέλο και πατάει σε σφυλήρατες ζάντες 19×10″ εμπρός με ελαστικά 285/35 και 20×12″ πίσω, με ελαστικά 335/30, και μέσα τους φωλιάζουν κεραμικά φρένα με δίσκους 398 mm μπροστά και 380 mm πίσω με εξαπίστονες και τετραπίστονες δαγκάνες αντίστοιχα. Επίσης, προσθήκη στην αεροδυναμική απόδοση είναι τα carbon καλύμματα των τροχών, που “καθαρίζουν” τη ροή του αέρα γύρω από αυτούς, ενώ παράλληλα επιτρέπουν την απαγωγή θερμότητας από τα κεραμικά φρένα του One.

4

Η συνολική απόδοση του υβριδικού συστήματος του One ανέρχεται στα 1.063 άλογα, με τα 574 εξ’αυτών να προέρχονται από τον 1.6-λίτρων V6 (μονού) turbo κινητήρα εσωτερικής καύσης και να δίνουν κίνηση αποκλειστικά στους πίσω τροχούς. Η τουρμπίνα του κινητήρα σηκώνει έως 3,5 bar πίεση, με τον κινητήρα να έχει όριο περιστροφής τις 11.000 σ.α.λ και να αποδίδει τα 574 άλογα στις 9.000 σ.α.λ.

Η MGU-K, ο ηλεκτροκινητήρας στον στρόφαλο, αποδίδει 163 άλογα, οι δύο ηλεκτροκινητήρες (MGU-FL/MGU-FR) στον μπροστινό άξονα αποδίδουν 326 άλογα, με τον ηλεκτροκινητήρα στο turbo (MGU-H) να αποδίδει 122 άλογα. Η AMG υπόσχεται ότι αυτό το setup εξαλείφει εντελώς το turbo lag, με την απόκριση στις εντολές του γκαζιού να είναι ταχύτερη απ’ότι σε έναν ατμοσφαιρικό V8.

5

Το τετρακίνητο μοντέλο ζυγίζει 1.695 κιλά και κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 2,9 δευτερόλεπτα, τα 0-200 χλμ/ώρα σε 7 δευτερόλεπτα, τα 0-300 χλμ/ώρα σε 15,6 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 352 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση ανακοινώνεται στα μόλις 8,7 λίτρα/100 χλμ και οι εκπομπές CO2 στα 198 γρ/χλμ, στον κύκλο μέτρησης WLTP.

Για να μπορεί ο κινητήρας να πληροί τα πρότυπα του Euro 6, η εταιρία τοποθέτησε 4 προθερμασμένους μεταλλικούς καταλυτικούς μετατροπείς, 2 κεραμικούς καταλυτικούς μετατροπείς, 2 φίλτρα σωματιδίων βενζίνης και πίσω σιγαστήρα τιτανίου.

Οι μπροστινοί ηλεκτροκινητήρες επιτρέπουν την ανάκτηση ενέργειας έως και 80 % κατά την επιβράδυνση, βοηθώντας στη φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου υψηλής απόδοσης που διαθέτει σύστημα άμεσης ψύξης. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 8,4 kWh και επιτρέπει ηλεκτρική αυτονομία 18,1 χλμ, ενώ μπορεί να φορτιστεί με τον ενσωματωμένο φορτιστή 3,7 kW.

6

Στο εσωτερικό υπάρχει χώρος μόνο για δύο και διαθέτει τα βασικά στοιχεία, έτσι ώστε να κρατηθεί το βάρος χαμηλά, ενώ γίνεται εκτενής χρήση carbon. Τα καθίσματα είναι βιδωμένα απευθείας στο πλαίσιο, με την πλάτη τους να ρυθμίζεται σε δύο θέσεις. Υπάρχουν ρυθμιζόμενα πεντάλ και τιμόνι που μετακινούνται προς τον οδηγό.

7

Το κεντρικό τούνελ διαχωρίζει οπτικά τους χώρους οδηγού και επιβάτη, και αποτελεί συνέχεια του καθίσματος. Το τιμόνι παραπέμπει σε αντίστοιχο της F1, διαθέτει λαμπάκια για καλύτερες αλλαγές, με τον συνολικό σχεδιασμό να δείχνει λιτός, έχοντας δύο ψηφιακές οθόνες 10″.

8

Υπάρχουν, ακόμα, διακόπτες για τον έλεγχο του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, αλλά πιο ενδιαφέρον είναι το κουμπί DRS και η ρύθμιση του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης εννέα σταδίων. Υπάρχουν 6 προγράμματα οδήγησης, τα: Race Safe, Race, EV, Race Plus, Strat 2 και Individual

Η παραγωγή του θα περιοριστεί σε μόλις 275 αυτοκίνητα (όλα αριστεροτίμονα), με την τιμή του να ανέρχεται στα €2.275.0000 (χωρίς φόρους), και είναι ήδη sold out.