20 χρόνια συμπληρώνονται φέτος από την ημέρα που η Volkswagen παρουσίασε το Phaeton και η γερμανική εταιρία μας δείχνει σήμερα την δεύτερη γενιά του μοντέλου, η οποία δεν πέρασε ποτέ στη παραγωγή.

Η γερμανική εταιρία ολοκλήρωσε τη παραγωγή του Phaeton τον Μάρτιο του 2016, αφού προηγουμένως είχε χάσει 2 δισ. ευρώ από αυτό. Η νέα γενιά ήταν να κυκλοφορήσει το 2018, θα βασιζόταν στη πλατφόρμα MLB Evo, την ίδια που βασίζεται στο Audi A8, αλλά έπεσε “θύμα” του dieselgate και της δραστικής μείωσης των εξόδων από το γερμανικό όμιλο.

Το Phaeton δεύτερης γενιάς έχει μήκος 5,06 μέτρα, πλάτος 1,90 μέτρα και ύψος 1,45 μέτρα. Στο εσωτερικό συναντάμε τέσσερις μεγάλες οθόνες, δερμάτινες επενδύσεις και ξύλινα διακοσμητικά. Μηχανικά θα προσφέρονταν με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, με τους V8 TDI και W12 twin-turbo 6,0-λίτρων να ήταν ανάμεσα σε αυτούς.

To Phaeton ήταν ένα από τα 6 αυτοκίνητα – ορόσημα του Ferdinand Piech κατά τη θητεία του στο VW Group, καθώς ήταν εκείνος που ήθελε μια πολυτελής λιμουζίνα με το σήμα της Volkswagen. Τελικά, όμως, κατέληξε να είναι μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές αποτυχίες της VW, καθώς -σύμφωνα με την εταιρία αναλύσεων Bernstein Research- η VW έχανε κατά μέσο όρο €28.101 από κάθε Phaeton που πουλούσε κατά τον 14ετή κύκλο ζωής του αυτοκινήτου. O αρχικός προγραμματισμός ανέφερε ότι η εταιρία θα κατασκευάζει 20.000 αυτοκίνητα ετησίως, αλλά τελικά όλα αυτά τα χρόνια πουλήθηκαν μόλις 84.253 αυτοκίνητα.

Ο Klaus Bischoff της VW είχε δηλώσει πως η εξέλιξη του Phaeton ήταν εξαιρετικά ακριβή από τα πρώτα στάδια του. Ο Piech ήθελε να δει την καλύτερη ποιότητα για το Phaeton και όταν ο Bischoff του έδειξε μια μακέτα του εσωτερικό, ο εκλιπών δεν ήταν καθόλου ικανοποιημένος.

Αυτό ώθησε τον Bischoff να φτιάξει κάτι ακόμα καλύτερο για να εντυπωσιάσει το -πρώην- αφεντικό του και όταν έκανε τη δεύτερη παρουσίαση στον Piech του έδειξε μια αρκετά περίπλοκη μακέτα για το εσωτερικό, η οποία μέχρι και σήμερα παραμένει η πιο ακριβή μακέτα αυτοκινήτου που έχει αναπτυχθεί ποτέ από το VW Group.

Ο Bischoff και η υπόλοιπη ομάδα κατέληξαν να δημιουργήσουν μια πλήρως λειτουργική μακέτα του Phaeton, με το εξωτερικό και το εσωτερικό να διαθέτει μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια. Αφού είδε τη συγκεκριμένη μακέτα ο Piech, αρκέστηκε να πει “Τώρα είναι σωστό”, κάτι που -σύμφωνα με τον Bischoff- ήταν το καλύτερο κομπλιμέντο που θα μπορούσε κάποιος να ακούσει. Παρότι αυστηρός, ο Bischoff πρόσθεσε ότι η συνεργασία του με τον Piech ήταν εμπειρία ζωής.

Αρκετά, όμως, στελέχη δεν συμφώνησαν με την απαίτηση του Piech να βγάλει η VW ένα τόσο ακριβό μοντέλο και παραιτήθηκαν. Εκτός αυτού, η γερμανική εταιρία κατασκεύασε ένα ολοκαίνουργιο εργοστάσιο στη Δρέσδη, το λεγόμενο και διάφανο εργοστάσιο λόγω της εκτενής χρήσης γυαλιού, ώστε να κατασκευάζει εκεί αποκλειστικά το Phaeton.